Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Begonnen aan Lake. Khad hier ergens gelezen dat het een rustige game was en daar had ik misschien wel eens zin in na 140u horizon zero dawn tot platinum...

Rustig is nog zachtjes uitgedrukt. Wel benieuwd naar wat er uit dat verhaal gaat komen. Je hebt wel wat keuze in dialoog maar ik heb niet gevoel dat de keuzes veel verschil gaan uitmaken.

Beetje in de trend van firewatch en consoorten?
eigenlijk is dit momenteel gewoon een postbode sim :laugh:

Na het uitspelen van Elden Ring vanalles wat begonnen.

- Horizon Forbidden West: 3 uur gespeeld en kon me niet echt boeien. Ubisoft-style open wereld met 150k icoontjes is nooit men ding geweest hoewel ik de eerste wel heb uitgespeeld.
- Jedi: fallen order: Snap waarom mensen het goed vinden maar iets aan hoe dat karakter aanvoelt om te controleren bleef me storen. Ook opgegeven na paar uur.

Na 10j me nog eens een gaming pc in elkaar gestoken en daar wat zitten proberen:
- cyberpunk: Toffe setting en grafisch het beste wat ik ooit gezien heb waarschijnlijk maar al die dialogen (ik weet het, is en blijf een RPG) en de shooting mechanics waar er getalletjes van een levensbalk afgaan als je op vijanden schiet doet het niet voor mij. Zal het nog wel wat proberen maar niet 100% men ding.
- Forza Horizon 5: wou deze al lang eens proberen maar na 2 racen had ik weeral door waarom ik al heel lang geen racespellen meer speel 😅
- Resident Evil 4 remake: net wat ik nodig had! Ben nu ongeveer half weg lijkt me en blijft goed zijn.

Ook eens de demo van Trepang 2 gespeeld. De F.E.A.R. Sequel die we nooit gehad hebben. Heerlijk gewoon! (Hoewel het hergebruik van zowat alles van F.E.A.R. er toch wat lichtelijk over gaat 😅)

Wolfenstein: The New Order
Ooit gratis gekregen op Epic.
Een paar x willen stoppen omdat het niet helemaal mijn ding was. Uiteindelijk wel uitgespeeld. Of toch zo goed als, want de final boss was me te frustrerend. Heel de game ben je eigenlijk overpowered en krijg je redelijk wat health/armor op medium level. Maar bij die eindbaas dropt er niks meer.

Wolfenstein: The New Order
Ooit gratis gekregen op Epic.
Een paar x willen stoppen omdat het niet helemaal mijn ding was. Uiteindelijk wel uitgespeeld. Of toch zo goed als, want de final boss was me te frustrerend. Heel de game ben je eigenlijk overpowered en krijg je redelijk wat health/armor op medium level. Maar bij die eindbaas dropt er niks meer.
Was er ooit aan begonnen, maar zoals bij zovele games halverwege gestopt, vond het nochtans wel iets hebben ze.

Zelf een uurtje control gespeeld, maar weet niet wat ik ervan moet denken om door te doen of niet

Was er ooit aan begonnen, maar zoals bij zovele games halverwege gestopt, vond het nochtans wel iets hebben ze.

Zelf een uurtje control gespeeld, maar weet niet wat ik ervan moet denken om door te doen of niet
Control is echt niks. Waarom dat spel zo hoog aangeschreven wordt snap ik niet

Sekiro opnieuw gestart(Ik denk dat het ondertussen mijn 5de poging is). 1-2 uurkes gespeeld intussen en onmiddellijk klikt het voor mij terug hoe goed de combat wel voelt en hoe betrouwbaar Wolf bestuurt. Voorlopig Gyoubu, raging en Juzou the drunkard verslagen en telkens geslaagd in 3/4 pogingen.

Ik wil niet te vroeg victorie kraaien omdat k weet welke shit er nog allemaal wacht, maar het lijkt alsof ik gewoon geduldiger ben geworden of misschien beter in het spel.... De echte moeilijke bosses wachten natuurlijk nog... Butterfly dame in Hirata estate komt spontaan in men gedachten op :unsure: Genichiro zal het grootste struikelblok zijn. Ik ga deze keer wel af en toe een guide checken om te zien of k geen volgorde ben aan het doen waarmee ik het mezelf veel te moeilijk maak.

Veel zal er van af hangen of ik nu eindelijk mijn Mikiri counter en timings onder de knie krijg. :p Altijd een schrik-momentje om dat bij bosses te doen.

Sekiro opnieuw gestart(Ik denk dat het ondertussen mijn 5de poging is). 1-2 uurkes gespeeld intussen en onmiddellijk klikt het voor mij terug hoe goed de combat wel voelt en hoe betrouwbaar Wolf bestuurt. Voorlopig Gyoubu, raging en Juzou the drunkard verslagen en telkens geslaagd in 3/4 pogingen.

Ik wil niet te vroeg victorie kraaien omdat k weet welke shit er nog allemaal wacht, maar het lijkt alsof ik gewoon geduldiger ben geworden of misschien beter in het spel.... De echte moeilijke bosses wachten natuurlijk nog... Butterfly dame in Hirata estate komt spontaan in men gedachten op :unsure: Genichiro zal het grootste struikelblok zijn. Ik ga deze keer wel af en toe een guide checken om te zien of k geen volgorde ben aan het doen waarmee ik het mezelf veel te moeilijk maak.

Veel zal er van af hangen of ik nu eindelijk mijn Mikiri counter en timings onder de knie krijg. :p Altijd een schrik-momentje om dat bij bosses te doen.
Geef het zeker wat tijd, heeft bij mij ook efkes geduurd eer het klikte en voelde mij ook ongelofelijk slecht die eerste dagen. Uiteindelijk wel de game 100% completed en enorm geamuseerd!

Vond control heel goed. Verhaal niets van begrepen maar physics gameplay is altijd een hit. Wordt spijtig genoeg veel te weinig gedaan.

Geef het zeker wat tijd, heeft bij mij ook efkes geduurd eer het klikte en voelde mij ook ongelofelijk slecht die eerste dagen. Uiteindelijk wel de game 100% completed en enorm geamuseerd!

100% valt nog te bezien, maar ik wil deze keer doorzetten. Ik vloekte vorige keer zwaar omdat ge bijvoorbeeld bij Corrupted monk divine confetti "moest" hebben om te kunnen winnen -> ik sterf een paar keer en heb al men confetti opgebruikt, nergens meer te vinden -> GG

Echt een groot frustratiepunt geweest omdat k toen niet het antwoord gewoon wou googelen :p
sekiro is beste souls game wat er is vind ik

Verhaal is cool, bosses zijn top-tier, maar leveldesign is meestal maar "ok" geweest voor mij. Niet onaardig, maar nergens een wauw-gevoel gelijk in Irythil of Forbidden Woods.

100% valt nog te bezien, maar ik wil deze keer doorzetten. Ik vloekte vorige keer zwaar omdat ge bijvoorbeeld bij Corrupted monk divine confetti "moest" hebben om te kunnen winnen -> ik sterf een paar keer en heb al men confetti opgebruikt, nergens meer te vinden -> GG
Ghoja, "moeten" zoals je zelf zegt is een groot woord natuurlijk. Het help zeker en vast veel, maar kan ook perfect zonder. Natuurlijk als de struggle er al is met, dan zeker zonder. De game had wel hier en daar zijn difficulty peaks, dat wel, maar niks onoverkomelijk vond ik. De moeilijkste fights waren optioneel.

Ghoja, "moeten" zoals je zelf zegt is een groot woord natuurlijk. Het help zeker en vast veel, maar kan ook perfect zonder. Natuurlijk als de struggle er al is met, dan zeker zonder. De game had wel hier en daar zijn difficulty peaks, dat wel, maar niks onoverkomelijk vond ik. De moeilijkste fights waren optioneel.
De befabelde sort saint Ishin is dus niet onoverkomelijk in uw mening? :D

Voor mij was de skill-check echt wel Genichiro, alles erna was moeilijk, maar niet overdreven, alé misschien buiten de vader de 2de keer, vond ik ook echt zot moeilijk
Ah ja en die headless heb ik laten liggen, dat lukte mij gewoon niet, die sfeer, muziek...nope

Laatst bewerkt:
Voor mij was de skill-check echt wel Genichiro, alles erna was moeilijk, maar niet overdreven, alé misschien buiten de vader de 2de keer, vond ik ook echt zot moeilijk
Ah ja en die headless heb ik laten liggen, dat lukte mij gewoon niet, die sfeer, muziek...nope
Klopt, geraak je voorbij Ginichiro dan geraak je zeker tot het einde. Owl 2 is moeilijk, maar optionieel net zoals headless. Daarom dat ik in een vorige post ook zei, de moeilijkste encounters zijn optioneel. Het enige verplichte nummertje dat moeilijker is dan Ginichiro is de final boss en op dat moment denk ik gewoon dat je jezelf er gewoon op toe legt, of zegt fuck dees... (uiteindelijk heb je dan toch alles gezien dat er is...)

Atomic Heart uitgespeeld, al bij al wel een leuke game, ook niets van bugs tegengekomen. Het moet zijn dat de patches sinds de launch toch het een en ander hebben gefixt.

Technisch en grafisch echt wel top vond ik, gameplay was bioshock-copy en dat is ‘mijne meug’ wel. Verhaal was wel onduidelijk met teveel wisselende elementen, dus niet geweldig. De game was best wel kort naar mijn gevoel, tenminste als je enkel de main quest doet.

Goed geamuseerd dus! Nu iets nieuws zoeken (op Gamepass).

Terug
Bovenaan