Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Afgelopen vakantie Greedfall gekocht en vandaag uitgespeeld. Wel een toffe RPG met impactvolle keuzes. Helaas dat het duidelijk met een lager budget gemaakt is en dus niet kan tippen aan de grote open world RPG's maar hij staat imo wel on par met een Dragon Age II

High on Life uitgespeeld. Heb een maandje gamepass voor een euro dus ja, why not. Spel heeft zn momenten maar is over het algemeen maar matig. Had er meer van verwacht. Lezduit op het einde maakt wel wat goed. :LOL:

Guardians of the Galaxy (PS5)

Top qua sfeer, grafisch en muziek. Gameplay vind ik op niets trekken. Echt een walking simulator die een poging doet spectaculaire gevechten te tonen maar de controls zijn niet accuraat genoeg en de mogelijkheden en moves vind ik heel beperkt. Waren het verhaal en de muziek niet zo aanstekelijk, ik had het spel al na een uur of 2 weggedaan.

One piece odyssey demo

Was best leuk en de stijl kon mij wel bekoren. Had iets van dragon quest weg voor de monsters en de stijl van de menu's deed mij aan Persona denken. :unsure:

Misschien ooit wel eens in promotie aanschaffen

10 uurtjes ver in One Piece Odyssey. Voor de fans zeker een topper, dik in orde. Verder niets baanbrekend en in de trend van Tales of Arise, Dragon Quest, ... Beetje jammer dat je onmiddellijk met heel je team en redelijk wat moves begint. Alleen zonder skills aan het avontuur beginnen en gaandeweg je teammates oppikken en moveset uitbreiden is toch wel een groot deel van het RPG-gegeven dat je hier wat mist. Zit ook nog maar op 2% na 10 uur dus ik vraag mij een beetje af of het niet te langdradig zal worden.

The Quarry (PS5)

Het niveau van Until Dawn wordt niet gehaald maar ik heb me prima geamuseerd. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk personages in leven te houden maar er zijn toch verschillende doden gevallen. 😅

Ik ga zeker nog eens opnieuw spelen en alle personages irritante antwoorden laten geven en domme keuzes laten maken om te zien welke uitkomst dit zal geven.

Heb dit weekend dan eindelijk na 3 keer herstarten ( over de jaren heen ) Ori & the Blind Forest uitgespeeld!

Was voor mij beetje dubbel, de wereld en alles ontdekken vond ik zeer leuk, maar de escape set pieces konnen mij dan weer totaal niet smaken en waren telkens echt een diepe zucht. Gelukkig waren deze wel zeer beperkt en kort. Overall een goeie game, zeker 7 a 8 op 10.

Vorige week Superliminal begonnen en uitgespeeld. Goeie game, alleen het laatste hoofdstuk was mijn ding niet zo. Te weinig puzzels en meer focus op exploration, maar dan te lineair.

Metroid Dread juist uitgespeeld. Heel goeie Metroidvania. Eerste Metroid game ook, vond het wel boeiende sfeertje, beetje eng ook. Helemaal niet wat ik met Nintendo IP's associeer.

Laatste baas was fuckin' moeilijk ook.

Traag en gestaag aan Tunic bezig. Soms maak ik het mezelf echt wel te moeilijk.

In de Quarry rechtstreeks de weg naar de Ziggurat genomen. Maar dat draint uw HP en zowel de audio als de visuals zijn pokke irritant.
Uiteindelijk na veel proberen in de Ziggurat geraakt en daar direct afgeknald door Fairies. Vijf pogingen later succes.

Daar wat rondgelopen, de irritante spinnen tegen gehad. Op naar de boss. Die mits wat moeite verslaan.
Daarna de rest van de Quarry verkennen. Gun (stond op het plan maar leek me ni zo interessant) en Scavengers Mask gevonden.
Die eerste doet toch een pak damage, dus de bossfight had een pak makkelijker geweest. Die tweede stopt de HP drain in de Quarry en had mijn run een pak makkelijker en sneller gemaakt.

Traag en gestaag aan Tunic bezig. Soms maak ik het mezelf echt wel te moeilijk.

In de Quarry rechtstreeks de weg naar de Ziggurat genomen. Maar dat draint uw HP en zowel de audio als de visuals zijn pokke irritant.
Uiteindelijk na veel proberen in de Ziggurat geraakt en daar direct afgeknald door Fairies. Vijf pogingen later succes.

Daar wat rondgelopen, de irritante spinnen tegen gehad. Op naar de boss. Die mits wat moeite verslaan.
Daarna de rest van de Quarry verkennen. Gun (stond op het plan maar leek me ni zo interessant) en Scavengers Mask gevonden.
Die eerste doet toch een pak damage, dus de bossfight had een pak makkelijker geweest. Die tweede stopt de HP drain in de Quarry en had mijn run een pak makkelijker en sneller gemaakt.
Congrats, want dat is inderdaad niet de conventionele manier :D

Eindelijk begonnen aan DAYS GONE .

leuke game en verhaal/setting. Al komt het vaak wat repetitief, en als er opeens zo'n horde van 20 freakers achter je zit, is het wel wat hopeloos.
Wellicht de bedoeling dat je zo'n nesten ongemerkt in sluipt en de missie uitvoert. Niet makkelijk.

Heb gisteren de credits gezien van Vampire Survivors.
Met nog twee achievements te gaan zit de main game zonder DLC er voor mij dus nu even op.

Vind het een zeer leuk spelleke, wel wat easy voor een roguelite, maar doet niet af van de fun.
Momenteel wel even genoeg van, waardoor ik dus even ga wachten tot ik de DLC ga spelen.

Een aanrader is het zeker voor die prijs dat het maar kost!

Nog steeds bezig met Divinity Original Sin 2 (Definitive edition) op PS5.
Net aangekomen in Act 3, topgame maar wel heel lang precies, ik zit nu al aan 75 uur playtime.

Monster Hunter World ondertussen bijna 50tal uurtjes ver. Fuck, think i'm starting to really love it.

Op papier is deze game eigenlijk niet echt mijn ding(grind, craft, mix en match armor weapon etc etc), maar de combat is zoooo verdomd meaty gebracht zoals alleen maar de Japanse devs het kunnen(third person toch). En het online gedeelte is gelukkig super toegankelijk. Het begin was wel ne serieuze boterham aan info.

De wereld en het leveldesign is ook zo doordacht en mooi afgewerkt. Coral Highlands is zonder twijfel 1 van mijn favoriete levels ooit. Kijk al uit naar Iceborne.

Terug
Bovenaan