Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Rustig @Cerulean, rustig! Ik vond Doom weldegelijk een goed spel en inderdaad een van de beste shooters die ik de laatste jaren gespeeld heb, maar het begin was voor mij gewoon beter dan het eind. Ik denk dat het hierdoor komt:
Dat was echt uren fun imo. Heel dat spel was een langgerekte adrenaline shot. Op hoogst mogelijke moeilijkheidsgraad toch een serieuze uitdaging een paar heerlijke arena's.
Ik denk dat ik er achteraf gezien meer plezier uit gehaald had op hard ipv normal difficulty omdat ik op normal tegen het eind zonder al te veel problemen door de hordes scheurde. Dat was dan wel ontspannend maar de uitdaging was er minder. Ben zeker van plan om Eternal ook nog te spelen ooit.

Was begonnen aan Far Cry New Dawn, was slechts 11,99€ in de PS store, maar de felle kleuren stoorden mij nogal, kwam er niet echt in.

Even opzij gelegd voor Dying Light 2, was ook afgeprijsd, waren die kleuren toch wel niet zowat even fel zeker. Gelukkig snel genoeg gezien dat er een gritty mode is, zoveel beter voor de sfeer van het spel. Voorlopig vind ik het wel niet echt beter dan Dying Light 1, de map en wereld zijn iets onoverzichtelijker en de locaties vaak te onduidelijk of te moeilijk zichtbaar. En de zombies lijken mij minder gevarieerd te zijn.

Eindelijk The Last of Us Part II uitgespeeld. Op release al heel snel aan de kant gelegd maar nu eind augustus opnieuw begonnen. Op de ene grote spoiler na was het verhaal voor mij verder onbekend. Op zich een heel goed spel, maar met het gezinsleven er een hele maand over gedaan om deze over verschillende avonden van begin tot einde te kunnen doorspelen. Op die manier toch wel een andere beleving dan dat je deze op een paar dagen uitspeelt zoals dat vroeger kon. Daardoor dat ik deze toch te lang vond voor een story driven game.

Verder heeft het me duidelijk gemaakt dat ik de remakes van RE2 en RE3 misschien beter laat liggen. Ik speelde nu al helemaal gespannen bij die stukken met die infected in de donkere ruimtes niet wetende wat er mij stond te wachten. Daardoor super alert na een speelsessie wat mijn nachtrust niet echt ten goede komt. In ieder geval, nu eerst nog verder werken naar de platinum trophy. Na mijn eerste run weet ik natuurlijk wel wat er mij te wachten staat, dus ik hoop dat de gespannenheid dan wat wegvalt.

Eindelijk The Last of Us Part II uitgespeeld. Op release al heel snel aan de kant gelegd maar nu eind augustus opnieuw begonnen. Op de ene grote spoiler na was het verhaal voor mij verder onbekend. Op zich een heel goed spel, maar met het gezinsleven er een hele maand over gedaan om deze over verschillende avonden van begin tot einde te kunnen doorspelen. Op die manier toch wel een andere beleving dan dat je deze op een paar dagen uitspeelt zoals dat vroeger kon. Daardoor dat ik deze toch te lang vond voor een story driven game.

Verder heeft het me duidelijk gemaakt dat ik de remakes van RE2 en RE3 misschien beter laat liggen. Ik speelde nu al helemaal gespannen bij die stukken met die infected in de donkere ruimtes niet wetende wat er mij stond te wachten. Daardoor super alert na een speelsessie wat mijn nachtrust niet echt ten goede komt. In ieder geval, nu eerst nog verder werken naar de platinum trophy. Na mijn eerste run weet ik natuurlijk wel wat er mij te wachten staat, dus ik hoop dat de gespannenheid dan wat wegvalt.
Ik snap u hé, ik speel een spel ook soms uit over een langere tijd, soms zelfs meerdere maanden, vanwege tijdsgebrek.

Maar dan snap ik niet dat ge u nog bezighoudt met platinum te willen halen? :unsure: Daar heb ik nu eens echt de motivatie niet voor.

Ik snap u hé, ik speel een spel ook soms uit over een langere tijd, soms zelfs meerdere maanden, vanwege tijdsgebrek.

Maar dan snap ik niet dat ge u nog bezighoudt met platinum te willen halen? :unsure: Daar heb ik nu eens echt de motivatie niet voor.
Ik zie daar niet direct een contradictie in. :unsure: Ik vind het een geslaagd spel en heb er nog wel zin in om die trophies te halen en new game+ te doorlopen. Ik kloeg ook niet zozeer over een algemeen tijdsgebrek, wel over het gegeven dat de beleving anders is als je dat over zoveel avonden moet spreiden terwijl de game zo hard steunt op het verhaal. Ik ben er bovendien boven verwachting nog sneller doorgegaan. Meestal staat de teller op heel wat uren minder per maand.

Dat is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik nog niet aan Death Stranding ben begonnen.

Was begonnen aan Far Cry New Dawn, was slechts 11,99€ in de PS store, maar de felle kleuren stoorden mij nogal, kwam er niet echt in.

Deze vond ik nochtans vrij aangenaam. Typische Ubisoft game maar dan in compacter formaat. Ik kan het tegenwoordig echt moeilijk opbrengen om +40u spellen op te starten. Maar als het kleurenpalet u niet aanstaat kan ik daar wel inkomen, het is nogal redelijk ‘aanwezig’

Deze vond ik nochtans vrij aangenaam. Typische Ubisoft game maar dan in compacter formaat. Ik kan het tegenwoordig echt moeilijk opbrengen om +40u spellen op te starten. Maar als het kleurenpalet u niet aanstaat kan ik daar wel inkomen, het is nogal redelijk ‘aanwezig’
dat trekt mij meestal net aan die felle kleuren. En far cry is altijd wel leuk om te spelen vind ik. Alleen moeten ze nu eens een beetje vernieuwen

dat trekt mij meestal net aan die felle kleuren. En far cry is altijd wel leuk om te spelen vind ik. Alleen moeten ze nu eens een beetje vernieuwen

Ik heb mij ook echt geamuseerd met Far Cry 5 hoor, heel leuke setting. Daarom ook dat ik New Dawn wou proberen. Ik ga hem sowieso nog wel spelen. Wou eigenlijk Far Cry 6 kopen, maar de prijs vond ik te duur, stond enkele maanden geleden plots een pak goedkoper maar was net te laat om hem te kopen.

Enkele weken terug op Steam Days Gone op de kop getikt voor €19, wat een goed spel zeg, normaal heb ik het niet voor zombie games maar deze ligt me wel!

Immortals fenyx rising. Leuke game, tof verhaal en fijne puzzels. Wel ruim lang genoeg, geen moed om voor alle achievements te gaan, dat zou nog een 20tal uur extra betekenen.
De eindbaas was wel serieus overpowered in vergelijking met de rest van de game, de balans kan daar dus wat beter.

Tunic - 9.5/10

Gisteren uitgespeeld (beide eindes, alle fairies verzameld, alle secret treasures), Jezus wat een goed spel...
De sfeer, de looks, en vooral: het alomtegenwoordige gevoel van mysterie dat je beetje per beetje ontrafelt.
Pas naar het einde toe komt het besef dat geheimen OVERAL aanwezig zijn, terwijl het in het begin overkomt als een rechttoe-rechtaan avonturenspel. Die geheimen ontrafelen gaven meer voldoening dan eender welk AAA-spel in heel veel jaren. Ik zat tijdens heel de endgame met mijn mond open van verbazing.
En dan die manual pages die je gaandeweg verzamelt, omg hoe geniaal. Dat gaf me exact het gevoel van terug 7 jaar te zijn en de handleiding van Zelda op de NES uit te pluizen op zoek naar hints enzo. Al snel bleek dat dit idd de grootste inspiratiebron was hiervoor.
Maar zelfs op quasi elke pagina die er op het eerste zicht onschuldig uitziet, zit meer verstopt dan je voor mogelijk houdt.
Er komen Zelda-likes bij de vleet uit, onlangs echt nog genoten van Death's Door, maar Tunic is nog een ander kaliber. In 30 jaar heb ik bij een game niet meer gevoeld wat ik hierbij gevoeld heb, dankzij die sense of discovery, en ik had niet verwacht dat ooit nog mee te maken.
Dit staat in heel erg schril contrast met een zielloze totale Zelda-kloon als Ocean's Heart. Tunic omarmt de oude inspiratiebronnen, maar maakt er toch volledig zijn eigen ding van.
Slechts 1 klein minpuntje in dit alles: wat combat betreft miste ik wat de strakheid van Death's Door.

Laatst bewerkt:
@Cerulean Tunic kende ik niet, mijn interesse is gewekt :) Hoelang over gedaan?

On topic: nog steeds bezig met Cyberpunk 2077. Nog 1 einde te gaan en nog wat gigs. Topgame!

@Cerulean Tunic kende ik niet, mijn interesse is gewekt :) Hoelang over gedaan?

On topic: nog steeds bezig met Cyberpunk 2077. Nog 1 einde te gaan en nog wat gigs. Topgame!
Ik denk een goeie 14u over de main quest en nog een zestal uur om echt alles te ontrafelen.
Voor een van de coolste en meest creatieve puzzels ooit en het "goeie" einde heb je wel pen en papier nodig, vond ik zeer cool en heel retro :cool:
Erg benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Staat trouwens op Game Pass.

Psychonauts 2. Zalig spel, belachelijk goede en leuke level design. Elke ‘wereld’ is een psychedelische trip op zichzelf. I love it 😍

Kan je iets uitgebreider zijn? :p heb er wel interesse in.
Zonder te spoilen uitgebreider zijn, ik ga mijn best doen.
Zonder boe of ba in de wereld terecht komen zonder enige uitleg ligt mij wel qua aanpak.
Grafisch goed, bijzonder gedetailleerd, atmosferisch echt top(voor mij toch).
En toch al een aantal :eek: momenten gehad. Puzzels zijn zeker niet onhaalbaar, vereisen wel goed denkwerk.
Geluid sluit naadloos aan bij de atmosfeer.

Ik ben een enorme Alien fanaat, en de H.R. Giger stempel op Scorn is heel herkenbaar.

Terug
Bovenaan