Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Wel een mobile game, Boom Beach...

Ik kon het al langer doen, maar voor het eerst een gouden krab behaald...

Zijn er hier nog spelers? Ik zit redelijk maxed out, lvl 74,en enkel nog 1 held te upgraden...

Vraag me dus af of dit hier gespeeld wordt
Nu je over mobile games begint. Zou het geen goed idee zijn om daar een algemene thread over te hebben?
Misschien wel eens interessant om de leukere games er tussen uit gevist te krijgen. Want zo telkens in de store zitten scrollen steekt het mij eigenlijk op de moeite om er es eentje te zoeken 😅

Nog steeds op 't gemak met Hellblade: Senua's Sacrifice bezig. Soms wat creepy maar na het eerste uur of 2 hebben die fluisterstemmen niet echt effect meer op mij. Ik heb nu 2 bazen (vogel en vuur) dood en vind het wel goed. Totaal niet de gameplay die ik verwachtte maar het smaakt me wel. De bazen waren vrij pittig tot ik met controller speelde, en een speciale ability ontdekte. Zo wordt het toch wat makkelijker.

Curieus hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.

Doom (2016)
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze. Niet te klagen over het level design, de geweren en de algemene feeling van de gameplay (hoewel het gevoel van sommige wapens toch iets "feller" mocht zijn). Maar tegen het eind had ik het wel een beetje gezien. Het was uiteindelijk wandelen van de ene arena vol monsters naar de andere. Het upgradesysteem maakte ook dat het spel eigenlijk naar het eind toe te makkelijk werd op normale moeilijkheid.
Ik heb die eens gratis opgepikt ergens. ik vind het geen leuk spel om te spelen. na een uur of 2 heb ik het opgegeven. De originele Doom en Doom 2 vooral vind ik véél geslaagder. Doom 2016 vind ik een enorm generische ongeïnspireerde shooter. Haal er de Doom naam af en je houdt weinig over vind ik. Misschien moet ik het nog een kans geven, maar voorlopig voel ik absoluut die nood niet.

Soms wat creepy maar na het eerste uur of 2 hebben die fluisterstemmen niet echt effect meer op mij.
Die stemmen horen ook niet echt creepy te zijn, maar meer een weerspiegeling van haar psychologische instabiliteit. Er komt zeker nog een stuk dat ik wel wat meer creepy vond, maar het zal nooit een horror-game zijn. Top game in mijn ogen!

Jullie zijn knettergek :p ik vond Doom een van de meest geslaagde shooters in héél lange tijd.
Feit!

Maar langs ene kant ben ik wel akkoord, puur qua gunplay is het niet Doom. Level design was mij ook te saai met die voorspelbaar arena's. Still helluva shooter tho.

Eternal vind ik persoonlijk nog een pak
beter. Maar platformen in first person is dan ook wel helemaal mijn ding.

Visage, maar kan geen rating geven wegens niet uitgespeeld. Was op papier nochtans volledig mijn ding, spellen als Amnesia, Soma, Alien Isolation en Blair Witch speelde ik héél graag (ook al kreeg ik er soms behoorlijk stress van).
Maar in Visage ervaarde ik te veel frustraties, controls trokken op niet veel, en veel van de puzzels waren te ver gezocht. En als je ergens toevallig een key item gemist hebt, en dat een half uur later ergens nodig hebt, dan is het zoeken naar een naald in een hooiberg.
Qua sfeer zat het nochtans helemaal goed. Maar ik had het gevoel dat ik niet veel progressie meer ging maken zonder een walkthrough, en dan kan ik even goed gewoon een YouTube video kijken. Dat heb ik dan ook gedaan omdat ik wel geïntrigeerd was door dit spel.

Verder ook You Suck at Parking eens geprobeerd, dat had ik wel gezien na 10 minuten.
En Totally Accurate Battle Simulator bleek een hilarisch tussendoortje te zijn 🥲 ga ik af en toe nog wel eens opzetten.

Feit!

Maar langs ene kant ben ik wel akkoord, puur qua gunplay is het niet Doom. Level design was mij ook te saai met die voorspelbaar arena's. Still helluva shooter tho.

Jullie zijn knettergek :p ik vond Doom een van de meest geslaagde shooters in héél lange tijd.

Welllicht ook omdat Doom 3 zo'n mindere game was (te traag, te donker, te mysterieus...)

Vandaar dat DOOM 2016 wel een shot in de roos was, back to basics zijnde.

Echter, nog steeds niet het gevoel die ik had bij Quake 4. wat een heerlijke game was dit wel niet, borduurde zo mooi verder op Q1 en Q2.

Dat was echt een wauw gevoel vond ik.
Doom 2016 zeker niet slecht, maar kon niet tippen aan quake 4 toen die uit kwam.

Bloodborne

De setting was wel goed maar de meeste bazen waren vrij inspiratieloos. Gewoon grote bazen waar je amper ziet wat ze doen... vrij lame.
Gelukkig waren de andere bazen wel goed :p

GTAV voor de derde keer. Deze keer de ps5 versie. Blijft toch wel nog altijd een topgame. Zou hem zo opnieuw kunnen spelen. Snap eigenlijk niet goed waarom daar nooit DLC voor uitgekomen is in single player na al die jaren

Chronicles of Myrtana: Archolos. Totale conversie mod voor Gothic II, vergelijk het met wat Enderal deed voor Skyrim.

Niet voor niks de best beoordeelde mod op Steam, zeer indrukwekkend tot nu toe. Zelfs met volledige voice acting (zij het in het Pools) :biglaugh:

Het mysterie van de 1ste ontbreekt in de 2de voor mij. Vooral veel (mijn inziens onnodige) extra activiteiten die er zijn bijgekomen.

Dat was echt uren fun imo. Heel dat spel was een langgerekte adrenaline shot. Op hoogst mogelijke moeilijkheidsgraad toch een serieuze uitdaging een paar heerlijke arena's.

Feit!

Ik zou die eens in sale moeten oppikken. Qua leveldesign en sfeer lijkt me die nog beter. Maar dat platformen en het meer geforceerd wapen gebruik lijkt me niet zo tof.

Terug
Bovenaan