Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Stray
Prachtige game, maar ook hartverscheurend. Iedereen die PS+ Extra of Premium heeft: spelen die handel (de rest mag hem ook zeker spelen 😉)!

Gisteren ook Stray uitgespeeld
Vond het zeker aangenaam om te spelen, vrij perfect van lengte.
Deed mij sterk denken aan Kowloon, was vast ook hun inspiratie ervoor.

Heb me deze week een PS Vita gekocht (eindelijk) en ben nu Lumines aan het spelen 😂
Ik ben wel van plan daarna Touch My Katamari en Little Big Planet te spelen.

Sowieso lijkt het wel een game waarbij je toch online wat moet gaan opzoeken om te weten hoe dingen werken.
Goh dat valt best nog mee hoor. Enkel als completionist is het wel erg vaag en moeilijk om alles te zien wat de game te bieden heeft.

Persoonlijk maakt mij dat niet super veel uit en is de "reis" die je maakt in een eerste playthrough mij genoeg, al dan niet met gemiste npc's en bosses. Miyazaki zijn opzrt is altijd al de speler zijn eigen verhaal te gunnen.

Verder is de moeilijkheidsgraad best te doen hoor. En geen schaamte om af en toe eens iets op te zoeken. De beschrijvingen van wapens en andere gear lezen is meestal wel voldoende. Ook zien hoe ver je kan pushen in bepaalde levels om eventueel goede gear te vinden brengt je in vrijwel alle Souls games in het voordeel. Zelfs al moet je er een dozijn keer voor sterven.

God of War gisteren uitgespeeld, nu nog wat collectibles zoeken maar Muspelheim, Niflheim en binnen Odin's Hidden chambers ga ik aan me voorbij laten gaan. Nog genoeg games in de backlog ^^

Yakuza Kiwami: Na Yakuza 0 was dit wel minder maar dat viel te verwachten aangezien het een remake is van 2006. Verhaal was geweldig maar de combat was serieus frustrerend bij sommige boss fights. In Yakuza 0 was je echt een dikke badass, hier vanwege implicaties van het verhaal ben je dat niet meer in het begin maar de de frustraties was meer door slecht boss design imo.

Benieuwd wat de andere 5 games brengen van verhaal in deze saga! Daarna Like a dragon proberen met hun turn-based combat, zeker ook benieuwd naar. En dan Judgment.... hier ga ik nog wel even bezig mee zijn dus. :D

Laatst bewerkt:
Yakuza Kiwami: Na Yakuza 0 was dit wel minder maar dat viel te verwachten aangezien het een remake is van 2006. Verhaal was geweldig maar de combat was serieus frustrerend bij sommige boss fights. In Yakuza 0 was je echt een dikke badass, hier vanwege implicaties van het verhaal ben je dat niet meer in het begin maar de de frustraties was meer door slecht boss design imo.

Benieuwd wat de andere 5 games brengen van verhaal in deze saga! Daarna Like a dragon proberen met hun turn-based combat, zeker ook benieuwd naar. En dan Judgment.... hier ga ik nog wel even bezig mee zijn dus. :D
Welkom in de club!

In december 2018 Yakuza 0 gekocht en gespeeld.
Sindsdien 1-6 gespeeld en ook de 7 + beide Judgment games.

Is één van mijn favoriete series aller tijden geworden.
Ik kan niet wachten op de 8!

Live%20A%20Live%20New%20Packshot.jpg

Net 100% uitgespeeld (alle endings, optionele bazen, ...): Live a Live op de Switch

9/10 - geweldige remake!
Hoe meer 2D-HD remakes hoe liever!

Laat Dragon Quest III maar komen 🤤

Laatst bewerkt:
81uCB2eZZYL._SX522_.jpg

Gisterenavond ook nog Radiant Historia: Perfect Chronology voor de 3DS uitgespeeld - een geüpgrade versie van het originele NDS spel met nu o.a. voice acting.

Na 1,5 jaar de laatste chapter + extra content gespeeld. 😅

8,5/10
Geweldig atypisch verhaal, leuke gameplay en een doodzonde dat deze net zoals vele games enkel voor een handheld is uitgekomen.

xenoblade-chronicles-future-connected-nintendo-switch.jpg

Xenoblade Chronicles: Future Connected uitgespeeld

XC in december uitgespeeld maar nu pas aan de extra content voor de Switch remaster toegekomen. Shin Megami Tensei V eist mijn aandacht op :-)

Wat vond je ervan en hoe lang ben je ermee bezig geweest?
48u voor de base game met iets meer dan 50% van de sidequests gedaan want deze zijn meestal saaie fetch quests
8u voor de extra content met 80% van de sidequests gedaan (hier meer nodig voor geld om equipment te kopen)

Heel leuk spel en combat, mooi, goed verhaal en sfeer - kheb hier nog deel 2, TORNA en 3 liggen in de backlog 😅

48u voor de base game met iets meer dan 50% van de sidequests gedaan want deze zijn meestal saaie fetch quests
8u voor de extra content met 80% van de sidequests gedaan (hier meer nodig voor geld om equipment te kopen)

Heel leuk spel en combat, mooi, goed verhaal en sfeer - kheb hier nog deel 2, TORNA en 3 liggen in de backlog 😅
Vroeg het me vooral af voor de extra content, want ben hier zelf nog bezig met de base game (maar wel verrast van de lengte van de base game, dacht dat die nog 15u langer was, maar dat is misschien met meer sidequests). Was beetje blijven liggen, maar nu 3 uit is, wil ik er toch per se nog door 😂. Dus na de base game, nog de extra content en ondanks ik 2 al gespeeld heb, wil ik die nog eens doorspelen. En Torna ook nog niet gespeeld, dus die moet er ook nog door voor 3 🙈. We zijn er nog niet direct dus…

Vroeg het me vooral af voor de extra content, want ben hier zelf nog bezig met de base game (maar wel verrast van de lengte van de base game, dacht dat die nog 15u langer was, maar dat is misschien met meer sidequests). Was beetje blijven liggen, maar nu 3 uit is, wil ik er toch per se nog door 😂. Dus na de base game, nog de extra content en ondanks ik 2 al gespeeld heb, wil ik die nog eens doorspelen. En Torna ook nog niet gespeeld, dus die moet er ook nog door voor 3 🙈. We zijn er nog niet direct dus…
Veel geluk en moed met uw nobele queeste!

En vergeet de X ook niet op de Wii U ;-)

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition
Uitgespeeld na net geen 50u. Heel erg van genoten! Alleen chapter 17 hebben ze wat onnodig gerokken vond ik, maar het einde was wel epic. Voor mij speel je deze voor het hele plaatje: het verhaal, de personages, de combat, de fantastische uitzichten en locaties (!!!), … Alleen de side quests doe je enkel wanneer je ze passeert of als je XP nodig hebt, want zoals @Coolguy al zei: zo goed als alleen maar fetch/kill quests.
Op naar Future Connected!

Terug
Bovenaan