Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition
Uitgespeeld na net geen 50u. Heel erg van genoten! Alleen chapter 17 hebben ze wat onnodig gerokken vond ik, maar het einde was wel epic. Voor mij speel je deze voor het hele plaatje: het verhaal, de personages, de combat, de fantastische uitzichten en locaties (!!!), … Alleen de side quests doe je enkel wanneer je ze passeert of als je XP nodig hebt, want zoals @Coolguy al zei: zo goed als alleen maar fetch/kill quests.
Op naar Future Connected!
Nopon Prospectors present!

adventure__img02.png

Aan Telling Lies begonnen, wat goeie reviews krijg, maar toch vind ik het problematisch :
* Je kan precies niets anders doen dan die filmpjes bekijken. Ok, ondertussen ontdek je wel de plot en zo, maar het is niet dat je daar iets mee moet doen, want qua interface is er dus niets anders dan filmpjes bekijken, searchen en bookmarken. Ofwel komt er later nog iets bij dat het meer een game maakt.
* Het is gewoon frustrerend dat je een filmpje niet sneller kan door- en terugspoelen, of vooral: vanaf het begin afspelen. Ik denk dat het snelste doorspoelen nog altijd maar iets is van x5. Dus als je een search hit hebt op 5:00 dan zit je letterlijk een hele minuut te wachten op het terugspoelen.
* Als je 2 matchende filmpjes hebt, dan lijkt er totaal geen manier om die gecombineerd te bekijken en dus de conversatie beter te kunnen volgen ?
Eerlijk gezegd had ik meer fun met patience te spelen dan met filmpjes bekijken :p.

Immortal Fenyx Rising (PS5)

30 tal uur over gedaan. Spel gedeïnstalleerd na de eerste god. Uiteindelijk nog een kans gegeven en doorgezet tot het einde.
Combat/gameplay en omgevingen was nog ok, al de rest niet. Puzzels repetitief en gewoon soms vervelend. Verhaal... Meh. De geforceerde humor en voice-acting... Zucht. Het constant in you voice krijgen van dlc mogelijkheden en ubisoft aankoopschermen... Kots. Gelukkig heeft het spel me maar 15 tal euro's gekost.

Immortal Fenyx Rising (PS5)

30 tal uur over gedaan. Spel gedeïnstalleerd na de eerste god. Uiteindelijk nog een kans gegeven en doorgezet tot het einde.
Combat/gameplay en omgevingen was nog ok, al de rest niet. Puzzels repetitief en gewoon soms vervelend. Verhaal... Meh. De geforceerde humor en voice-acting... Zucht. Het constant in you voice krijgen van dlc mogelijkheden en ubisoft aankoopschermen... Kots. Gelukkig heeft het spel me maar 15 tal euro's gekost.

Ik vond dit spel leuke afwisseling ivm andere ubisoft games, voelde toch "iets" anders aan.
Maar was het toch beu vooraleer ik het heb kunnen uitspelen, uiteindelijk toch te repetitief imo, zeker die zaken voor lighting te vinden enzo, hele tijd zelfde soort Shrines?

En nog niet gespeeld maar far cry 6 aan het downloaden voor te spelen tijdens het gratis weekend. Lage verwachtingen :p Maar speel het op xbox series x dus hoop op goede gfx tenminste

En nog niet gespeeld maar far cry 6 aan het downloaden voor te spelen tijdens het gratis weekend. Lage verwachtingen :p Maar speel het op xbox series x dus hoop op goede gfx tenminste

Even mezelf citeren. Far cry 6 enkele uren gespeeld maar mehhh. Gfx toch teleurstellend, zeker de character models zijn echt heeeeeeeel slecht vind ik.
Voor de rest is het meer van hetzelfde en ben geen fan van die verschillende soorten ammunitie te gebruiken en te switchen.

Edit: Vandaag nog wat gespeeld en is wel ideaal en leuk voor een weekendje te spelen. Kunt er u zeker mee amuseren maar zou er toch geen geld aan geven

Laatst bewerkt:
* Het is gewoon frustrerend dat je een filmpje niet sneller kan door- en terugspoelen, of vooral: vanaf het begin afspelen. Ik denk dat het snelste doorspoelen nog altijd maar iets is van x5. Dus als je een search hit hebt op 5:00 dan zit je letterlijk een hele minuut te wachten op het terugspoelen.

Je kan een filmpje vanaf het begin afspelen door de rechterstick naar links ingedrukt te houden terwijl je het filmpje start ;-)

Je kan een filmpje vanaf het begin afspelen door de rechterstick naar links ingedrukt te houden terwijl je het filmpje start ;-)

Thanks, had het ondertussen online ook al gevonden. Ze konden het niet veel moeilijker maken dan dat :p.
Ook nog zoiets stom: de enige manier, lijkt me, om filmpjes in chronologische volgorde te zien, is door ze te bookmarken. Ik ben nu letterlijk alles aan het bookmarken dat ik tegenkom, en dit maakt het veel gemakkelijker om het verhaal te kunnen reconstrueren. Ik blijf het wel nog absurd vinden dat je 2 filmpjes van dezelfde conversatie niet gecombineerd kunt afspelen. Ik heb er eens een paar zelf gedaan door de ene helft met de iPad op te nemen en dan af te spelen terwijl de andere helft in-game afspeelt, en ineens is alles pakken duidelijker. Allez wat voor belachelijk software is die RETINA, dat die de timestamps wel weet, maar dan niet toelaat van daarop te zoeken (als je de andere helft wil) of ze te combineren :).

EDIT: ondertussen ook uitgespeeld, en met bovenstaande bookmarks truuk was het eigenlijk nog een leuke 'game'. Eigenlijk ongelooflijk hoe die slechte user interface keuzes de gameplay compleet om zeep helpen. Nu ja, ik zet game tussen aanhalingstekens want het is eigenlijk bijna een verkapte film waar je naar kijkt, en de gameplay is uiteindelijk niets anders dan een woord-raad-spelletje.

Laatst bewerkt:
Xenoblade Chronicles: Future Connected
Het deed me weinig. Misschien omdat ik het niet voor Melia heb, misschien omdat ik met mijn hoofd al bij Xenoblade Chronicles 2 zat. Maar het kon me eigenlijk niet boeien. De enige reden dat ik het heb uitgespeeld, is het feit dat ik wist dat het maar zo’n 8u ging zijn, anders had ik al vrij snel afgehaakt. Zelfs Shulk, die ik in het origineel een heel goed character vind en goede voice acting heeft, vond ik hier maar een lege schelp…
Redeeming quality: de Nopon playable characters en de Ponspectors. “Ponspectors till we die!” Allez, op naar 2!

Forza Horizon 5. Ik dacht dat racespelletjes wel eens een leuke afwisseling gingen zijn, maar dat is toch echt mijn ding niet. Uninstallen dan maar.

'Shattered', aangenaam verrast, de eerste paar uren dacht ik...pff ze noemen alles Soulslike deze dagen, maar na het uitgespeeld te hebben snap ik het wel ergens.
Aanrader.

Matchpoint tennis championships.
Goed voor een tennisgame ,ziet er enkel slecht uit. Enkel online bollen ze het telkens af als ze verliezen,en telt niet als een win.
Metro exodus.
Peppa Pig.
Grid legends ,typische ea brol vol met bugs.
Gauntlet race opent niet , Ferrari niet vrij te spelen,.

Mafia 1 en 2 beiden uitgespeeld.

ik twijfel nog steeds welke ik nu de beste vond...

Mafia 1 had wel 2 hatelijk moeilijke stukken waarbij ik serieus heb gevloekt, en hulp heb moeten inroepen, waardoor de game wat een zure nasmaak heeft....

Mafia 2 was het verhaal iets platter en minder origineel, maar was tenminste makkelijker speelbaar.

nu begonnen met Mafia 3. vind het ook wel een sterke en leuke setting, hopelijk blijft dit zo.

Call of Duty: Vanguard.

Gemengde gevoelens hierover. CoD: WW II vond ik héél sterk, dus ik verwachtte iets soortgelijks. Maar hier zit je met een historisch inaccuraat vehikel van een soort geallieerd "superteam" dat een "ultrageheim project" van de nazi's (dat nooit heeft bestaan) probeert te ontfutselen in de laatste oorlogsdagen van 1945. Regelmatig zijn er dan wat flashbacks naar het verleden van de teamleden. Het geheel mist kruiding, het is flets.

Visueel is het fraai en ook de levels zijn mooi uitgebouwd. Die eerste schreden in een Stalingrad dat zich voorbereid op de oorlog zijn bijvoorbeeld heel knap gedaan. Er zit véél sfeer in. Maar de gameplay is nogal lineair, de wapens die je kan hanteren zijn historisch niet correct (Stg 44 in 1941?) en de AI is nogal dom. Het is ook nogal kort, de campaign. En zoals gezegd is het verhaal flauw.

Chance dat ik het in afslag heb gekocht, dit was de volle pot niet waard.

As Dust Falls uitgespeeld

Echt een aanrader als je gamepass hebt!
Heb die ook gisteren uitgespeeld, zeer vermakelijk spel en een van de beteren in z'n categorie.

Will You Snail? aan het spelen momenteel. Platformer waar een kwaadaardige AI je progressie probeert te dwarsbomen, zeer plezant. Ook leuk dat het spel automatisch de moeilijkheidsgraad aanpast als je te vaak faalt maar ook als je te snel door de levels gaat.

Heb die ook gisteren uitgespeeld, zeer vermakelijk spel en een van de beteren in z'n categorie.

Will You Snail? aan het spelen momenteel. Platformer waar een kwaadaardige AI je progressie probeert te dwarsbomen, zeer plezant. Ook leuk dat het spel automatisch de moeilijkheidsgraad aanpast als je te vaak faalt maar ook als je te snel door de levels gaat.

Ook eens proberen merci voor de tip.

The Diofield Chronicles demo.

Enerzijds is de gameplay wel leuk, maar anderzijds voelt de wereld, het verhaal en de stijl vrij generisch aan. Ik amuseer me wel een beetje als ik het speel, maar de personages doen niets om me betrokken te houden. Mocht het meer flair hebben gelijk fire emblem/Valkyria chronicles of (ogenschijnlijk) meer diepgang zoals tactics ogre zou het met me meer boeien.

Dark souls 3 uitgespeeld inclusief de optionele bazen. Net zoals bij elden ring vond ik het enorm goed in het begin en midden maar op het einde voel ik mezelf wat uitgeblust op de bazen. Even een pauze nemen en dan eens aan de 2 DLCs beginnen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan