Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Wreckfest zo goed als uit. Nog 1 trophy voor Platinum: 20x online winnen. Heb hekel aan online trophies :p.
Al bij al wel fun om te spelen, maar voor de rest niet zo bijzonder. Ik snap de Metacritic score van 82 dan ook niet zo goed. Sommige zaken zijn gewoon tenenkrullend:
* De career mode is poepsimpel en zelfs in de hoogste categorie won ik bijna elk event bij de eerste try, vaak met serieuze overschot. Uiteindelijk is het gewoon de hele carreer gewoon meer van hetzelfde, de speciale events buiten beschouwing gelaten.
* Die bonus-sterren in carreer events lijken gewoon at random uitgekozen te zijn. Een ster voor '1ste eindigen' is sowieso al belachelijk als je 1ste moet zijn om het max. aan career punten te halen. Maar ook 500 damage in een Banger Race is gewoon zo ridicuul, dat is letterlijk 3 keer ene rammen en je hebt je ster. En dan heb je ineens het tegenovergestelde: 3 crashouts veroorzaken op een ovaal-race van 6 ronden, waarbij je dus nauwelijks kans hebt om iemand een crashout aan te smeren.
* Een Tournament sectie die gewoon letterlijk niets met tornooien te maken heeft, alsof ze niet weten wat een tournament is.
* De Deathmatches zijn qua concept ook gewoon broken. Je zorgt er gewoon voor dat je zoveel mogelijk contacts vermijd (wel rekening houden met de contact timer), en de anderen zichzelf in de vernieling laten rijden. Als er nog een paar over zijn, heb je zelf nog altijd weinig damage dat winnen een eitje is. Vooral in Career poepsimpel, in multi-player zijn er genoeg die weten dat dat de strategie is, dat er dan ook niet zoveel gebeurt.
* De Derby's zijn ook qua concept verre van ideaal. Gewoon de meeste andere wrecken maar hoe vaak je zelf gewreckt wordt, maakt niet uit. Dus is vooral een kwestie van een goed controleerbare en snelle auto te nemen zodat je gewoon constant kunt mikken op tegenspelers die bijna dood zijn.

Red dead redemption 2: toch blij dat ik heb doorgezet. Super goed spel maar vond het serieus moeilijk om erin te komen maar uiteindelijk toch gelukt.

Nu naar Stray / As dusk falls voor wat korte games

Assassin's Creed Odyssey gisteren uitgespeeld. Moet wel nog wat doen qua zijmissies en die boel voor de platinum, alsook ga ik de 2 DLC en "extra missies" eens spelen. Maar goed verhaal is wel (eindelijk) eens uitgespeeld. Komende dagen en weken de rest eens doen, zodat ik het kan verwijderen van de hard drive (neemt meer dan 100GB in beslag). Op de PC heb ik het ook al eens gespeeld, maar toen nooit uitgespeeld, nu dus wel op console. In tegenstelling tot vorige keer op PC nooit problemen gehad met "te laag level", ik denk dat ik al veel meer zijmissies gedaan heb doorheen het verhaal, een beetje vergelijkbaar met hoe ik "Origins" deed, daardoor ook wel wat trofeeën waar ik al vrij dicht bij ben.

Vorige keer gezegd dat ik het misschien de beste AC game vond. Ik denk niet dat ik nog van die mening ben, al zou ik niet weten welke het dan wel moet zijn. Ik denk dat elke AC zijn sterktes en zwaktes heeft. Maar ik begrijp de kritiek dat het zo groot aanvoelt dat het ergens ook "leeg" aanvoelt. Ik denk met iets meer focus dat er nog meer uit te halen valt.

Sterktepunten van deze AC zijn de setting (samen met Origins), verhaal (één van de betere in de serie, en stukken beter dan Origins) en vooral de skill tree. De design van de skill tree vind ik zeer goed gedaan, komt geen enkele ac game in de buurt.

Tot nu toe gebruik ik PS+ Extra vooral om wat kleinere spellen te spelen, ideaal omdat ik de laatste tijd wat minder tijd heb.

Ik heb net The Artful Escape, Minit en Stray uitgespeeld. Allebei vrij kort en ook een vrij eenvoudige platinum voor de mensen die dat interesseert. het concept van Minit is wel slim bedacht: een soort old school Zelda spel waar je telkens maar 60 seconden leeft en elk leven moet gebruiken om iets dichter bij het eind te geraken. Nu pas ook begonnen aan The Vanishing of Ethan Carter, ik zit nog niet ver maar de wereld en het verhaal intrigeren me wel.

Heb nu ook nog drie spellen geïnstalleerd om hierna te spelen: Spirit of the North, Journey to the Savage Planet en South Park: The Stick of Truth. Die laatste omdat iemand hier (@Joeri denk ik?) die onlangs gespeeld heeft en goed vond.

Mijn meest gespeelde spel sinds ik PS+ Extra heb, is Tetris Effect: Connect. Toffe visuals op een OLED en leuke en gevarieerde nieuwe spelmodi, handig om gewoon soms eens 15 minuutjes te spelen. Daarnaast ben ik ook nog heel traag bezig aan Persona 5 Royal. Na het erg trage begin ben ik helemaal omgeslagen en vind ik het echt goed, maar het grote nadeel is dat ik er meestal wel een langere sessie aan moet besteden en daar heb ik zoals gezegd niet vaak tijd voor. Ik heb ook het gevoel dat ik de vrij uitgebreide battle en social-systemen nog niet helemaal vat, de gameplay is toch behoorlijk diep.

Ik vind het jammer dat er maar 2 van die South Park-games zijn. Die zijn echt zalig. En zelf heb ik nog nooit naar South Park gekeken.

Ja, op een aflevering of 2 na...
Geen disrespect eh btw ;)

Kvind dat gewoon altijd fascinerend, net zoals mensen die nooit een SW film ofzo gezien hebben, of gelijk welke andere grote franchise. Ik zal er waarschijnlijk ook wel een paar hebben waar ik niet bij stil sta.

Geen disrespect eh btw ;)

Kvind dat gewoon altijd fascinerend, net zoals mensen die nooit een SW film ofzo gezien hebben, of gelijk welke andere grote franchise. Ik zal er waarschijnlijk ook wel een paar hebben waar ik niet bij stil sta.
Awel hé... Ik heb enkele maanden geleden voor het eerst de eerste Star Wars-film (en dus ook de enige) gezien 😅
Bedoeling is wel om die nu met mijn zoon allemaal te zien, maar we werken eerst alles van Marvel-af.

Awel hé... Ik heb enkele maanden geleden voor het eerst de eerste Star Wars-film (en dus ook de enige) gezien 😅
Bedoeling is wel om die nu met mijn zoon allemaal te zien, maar we werken eerst alles van Marvel-af.
Haha, nice, hope you like them!

Welke heb je gekeken dan als ik vragen mag als ook wat vond je er van en je zoontje?

Haha, nice, hope you like them!

Welke heb je gekeken dan als ik vragen mag als ook wat vond je er van en je zoontje?
Ik ga ze, voor het gemak van mijn zoon van 9, in de volgorde kijken zodat het verhaal makkelijker te volgen is. Niet zoals ze zijn uitgebracht dus.
Dus welke is het dan, The Phantom Menace is dat zeker?

Op zich vind ik het niet zo bijzonder. De zoon wacht vooral op Darth Vader 😅

Ik ga ze, voor het gemak van mijn zoon van 9, in de volgorde kijken zodat het verhaal makkelijker te volgen is. Niet zoals ze zijn uitgebracht dus.
Dus welke is het dan, The Phantom Menace is dat zeker?

Op zich vind ik het niet zo bijzonder. De zoon wacht vooral op Darth Vader 😅
Niks mis mee ze, heb ze ook al eens op die manier gezien. Het voordeel is dat het dan enkel beter kan worden xD.
Is inderdaad The Phantom Menace, zoals je zegt heel bijzonder is die film inderdaad niet, wel een guilty pleasure voor mij persoonlijk :p

Gaat hij nog even geduld moeten hebben wel xD

Idd die South Park games zijn geniaal.
De game-play van Fractured But Whole is wel beter.

Denk dat ik ze beide al een 3 keer volledig heb uitgespeeld.

Road 96: Super, dikke aanrader als je graag de telltale games of life is strange games speelt.
Dikke muziek in de game ook trouwens.

Gisteren voor het eerst Demon's Souls (PS5) gespeeld. Wow, wat ziet dat er fantastisch uit, maar zal helaas toch niets voor mij zijn met mijn bejaarde reflexen :D. Ik geraakte al bijna niet tot aan de eerste fog in Gates Of Boletaria :p. Hielp ook niet dat ik een gegeven moment niet meer aan mijn Grass geraakte via pijltje naar beneden. Een half uur later toch eens gezocht waar ik in mijn Inventory geraakte en bleek er ondertussen al een stuk of 20 te hebben. Geen idee waarom die niet quick accessible waren.
Sowieso lijkt het wel een game waarbij je toch online wat moet gaan opzoeken om te weten hoe dingen werken. Bvb die messages, daar heb ik al van door dat dat er zijn die andere spelers achterlaten. Maar wat het nut van die Fine of Foul is, ontgaat me een beetje :p.

Wel het voordeel van PS+ Extra: kun je games uitproberen waarvan je op voorhand al weet dat het wellicht toch niets voor jou is, maar die je toch een shot wil geven.

Laatst bewerkt:
The Forgotten City.
Had ik al sedert begin dit jaar, gekocht in steam sales. Nu uitgespeeld in de zomervakantie.
Redelijk kort, in 13 uur 1 vd 4 mogelijke eindes bereikt, heb het kunnen uitspelen zonder hulp v guides of dergelijke.
Hoe het eigenlijk zou moeten zijn...
Geen enkel stuk voelde aan als ne "grind" of overbodige stukken om tijd te rekken. Iets wat ik zeer verfrissend vond.
Spel zit echt goed in elkaar, met interessante dialogen en intelligente puzzels. Ook wat actie, mysterie en wat humor.
Aanrader.

Terug
Bovenaan