Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Probeer crimson desert maar het lukt me precies toch niet om erin te komen. Heb dit tegenwoordig met redelijk wat games, vrees een beetje dat ik misschien geen gamer meer ben of dat het te maken heeft met een been there done that gevoel, te kieskeurig? Vroeger zou ik uren op crimson versleten hebben, nu geraak ik nog geen 10u ver of ik heb een ugh gevoel.

Ik heb hetzelfde in't algemeen. Ik begin enkel nog aan een spel als ik er echt heel veel zin in heb. Spelen om te spelen kan ik niet meer.

Warhammer 40K Space Marine 2
Ik ben totaal niet mee in de lore van deze franchise dus begreep quasi geen fluit van wat er aan de hand was, maar damn, wat een coole sfeer. Die hordes die je in hopen aanvallen is ook echt cool gedaan + grafisch dik in orde. Blij dat ik deze nog kon meepikken via mn PS Plus abbo.
Ik ben hem ook aan het spelen via Gamepass.
Op zich wel leuk, maar de gameplay loop is wel echt heel de game hetzelfde. Het verveelde een beetje op de duur.

Ik ben hem ook aan het spelen via Gamepass.
Op zich wel leuk, maar de gameplay loop is wel echt heel de game hetzelfde. Het verveelde een beetje op de duur.
Heb die wat in sessies van 1-1.5u gespeeld, dus misschien daardoor dat herhaling mij niet direct zo opviel. Kan me inderdaad wel inbeelden als je paar uren aan een stuk speelt, het repetitief kan worden. Anyway, best van genoten maar geen topgame.

Cycling manager 25, ik heb geen flauw idee wat te doen.

Door de ronde van vlaanderen eens te bekijken, dacht ik van dat eens te testen. Misschien begrijp ik daardoor wat de koers zo mooi maakt.

Cycling manager 25, ik heb geen flauw idee wat te doen.

Door de ronde van vlaanderen eens te bekijken, dacht ik van dat eens te testen. Misschien begrijp ik daardoor wat de koers zo mooi maakt.
misschien be a pro eens proberen :) Moet ge maar 1 ventje int oog houden en ge levelt vrij snel waardoor ge relatief rap beter dan de gemiddelde renner zijt.

Ikzelf Captain of Industry. Heel chill spel vind ik.. ge kunt er ook gewoon in springen zonder nen tutorial van 7 jaar.

misschien be a pro eens proberen :) Moet ge maar 1 ventje int oog houden en ge levelt vrij snel waardoor ge relatief rap beter dan de gemiddelde renner zijt.

Ikzelf Captain of Industry. Heel chill spel vind ik.. ge kunt er ook gewoon in springen zonder nen tutorial van 7 jaar.
Daar ben ik mee begonnen, maar wanneer ik wat moet doen in de koers is nog beetje zoeken.
Soms rij ik wel mee bij de eerste 10, voor dan op het laatste dood te zijn en 53ste te finishen.

Heb wel al paar tips kunnen vinden in sommige hun video series.

Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Ik dacht dat dit gewoon een remake was van de originele Modern Warfare maar het bleek een reboot te zijn. Alleszins zeer aangenaam verrast. Heb al wel meer CoD games gespeeld (singleplayer) maar deze was toch een van de leukste. Zeker die ‘nachtmissies’ zijn erg vet gedaan.

Welke ‘recente’ CoD games hebben nog zo’n leuke campaign?

Dit weekend het einde van Final Fantasy 16 bereikt. Ook Echoes of the Fallen gedaan.
Moet nog Rising Tides doen.

Al bij al wel een zeer vermakelijke actie game. Eikon battles zijn wel nice gebracht.
Maar het is toch een heel andere game dan de vroegere Final Fantasy's.

Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Ik dacht dat dit gewoon een remake was van de originele Modern Warfare maar het bleek een reboot te zijn. Alleszins zeer aangenaam verrast. Heb al wel meer CoD games gespeeld (singleplayer) maar deze was toch een van de leukste. Zeker die ‘nachtmissies’ zijn erg vet gedaan.

Welke ‘recente’ CoD games hebben nog zo’n leuke campaign?
ik vermoed: MW 2 en 3 gewoonweg hé :D die zijn ook geen reboots, maar gaan gewoon verder op die MW die jij van sprak.

heb die reboots van mw2 en 3 helaas nog niet gespeeld: die zijn overal nog vrij duur. ik snap het niet. zijn toch al games van ettelijke jaren oud ondertussen. wellicht omdat de MP nog te vaak gespeeld wordt?

FF 7 Rebirth 8/10 : na ongeveer 90u door het verhaal en quasi alle sidestuff. Iets meer gedaan dan eerste playthrough op PS5 indertijd. Combat mechanics blijft tof, zeker eens je goed wordt met alle chars.

next up Clair obscure, nadat ik de nieuwste update van TQ2 eens heb afgerond.

Van Yakuza 5 meteen in Yakuza 6 gerold, door de iets andere gameplay, vind ik deze veel leuker. Ben ook weer veel te geïnvesteerd in de minigames.
Yakuza 6 gisteren uitgespeeld. Dat einde deed toch wel wat pijn aan't hartje. 😢

Like A Dragon Gaiden staat al klaar, Like A Dragon al 2x uitgespeeld (XBox en PS) en zo zot geweest om voor de plat te gaan.

Resident Evil: Requiem

Kleine pauze van Crimson Desert. :p
Goede game maar RE zal nooit volledig mijn ding zijn vrees ik.
Vond de stijlbreuk tussen Leon en Grace wel goed gedaan maar ben zeker meer een fan van de meer actie-gerichte Leon ipv horror van Gracce

Dark souls 2 SOTFS op steam. De bosses in dit souls-hoofdstuk blijven toch zeer simpel. Zoveel van de uitdaging kan verholpen worden als je een shield heb met 100% physical block (wat je zeer makkelijk vindt). Beweging is verdomd irritant eens je (terug) beseft dat er geen omnidirectional movement is. De impact op movesets is hier ook zeer irritant. Begonnen met een rapier (high damage / snel / makkelijk te vinden), maar hoe vaak dat lock-on faalt als een vijand side-stept en uw personage total vastblijft in de richting waarin ge aanvalt...

Dat gezegd zijnde... zeer fijn om deze game nog eens te spelen. Er is zoveel ruimte om viable builds te proberen, level-progressie is deftig. Start van de game is vrij ruw, maar eens ge voorbij het eerste uur of twee zijt en wat levels hebt, kan je doorstomen.

Shadow Empire met alle DLC.

Dat is nu echt is een zalig spel.. Als ge into that shit zijt :)
At its core, een hexbased wargame. Maar ge moet ook alle logistiek voorzien en rekening houden met de situatie van de planeet die ge hebt gegenereerd. Ondertussen ook nog u leaders in toom houden. Echt een simulatie van een colonie heropbouwen na de apocalypse.
Extreem diepe mechanics en dus ook wel extreem ingewikkeld..
De UI is vooral functioneel in plaats van mooi en intuitief.
Er zijn wel heel goede tutorials op youtube van Strategos Academy. Pakt dat ge nfilmpke van 2uur moet zien en dan als ge vragen hebt over bepaalde mechanics zijn er specifieke videos van.

Ik blijf hier hangen weer in Fantasy Life I.
Zo moeilijk om neer te leggen. Roguelike, Cosy, Farming, RPG, lifesim, ... Doet beetje vanalles maar echt geweldige game.

Zeer grote aanrader imho.

Ik blijf hier hangen weer in Fantasy Life I.
Zo moeilijk om neer te leggen. Roguelike, Cosy, Farming, RPG, lifesim, ... Doet beetje vanalles maar echt geweldige game.

Zeer grote aanrader imho.
Roguelike/rpg spreken me wel aan en de rest kan me misschien ook bekoren. Ik was vroeger grote level 5 fan (Dark cloud / DQ8 / Ni no Kuni), maar hun output in de stijl van Yokai watch en inuzuma 11 sprak me niet echt aan.

Ik las uw post en moest eerst denken aan Harvestella om een of andere reden(die ik ook nog op men wenslijstje heb staan)... Nu ik een switch(2) heb kan k ze allebei testen/spelen natuurlijk. :D

Roguelike/rpg spreken me wel aan en de rest kan me misschien ook bekoren. Ik was vroeger grote level 5 fan (Dark cloud / DQ8 / Ni no Kuni), maar hun output in de stijl van Yokai watch en inuzuma 11 sprak me niet echt aan.

Ik las uw post en moest eerst denken aan Harvestella om een of andere reden(die ik ook nog op men wenslijstje heb staan)... Nu ik een switch(2) heb kan k ze allebei testen/spelen natuurlijk. :D

Ik vind het echt geweldig. Heeft een charme dat wel bij Nintendo titels past vind ik. Is zo een typische game waar je denkt ''snel nog even dit doen'' om vervolgens op de klok te kijken en te beseffen dat het 3u 's nachts is en je straks moet opstaan voor te gaan werken. :rofl:

Terug
Bovenaan