Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Gisteren Pipistrello and the cursed yoyo gestart na hier veel over te lezen in de indiegame wereld. En direct verliefd, vanmorgen zelfs vroeger opgestaan om nog half uurtje te doen.

Simpele game mechanices met toch uitdaging en leuke sfeer, ik vind toch meer mijn gading in indiegames dan de triple A games.

De voorbije dagen is mijne zoon (5 jaar) gestart met Super Mario Odyssey. Toch echt een prachtige platformer eigenlijk. 😮 Game was nochtans geen liefde op het eerste zicht voor mij persoonlijk. Ik kijk er ook wel eens naar uit om die te replayen op Switch 2 op een 4K-televisie.

Het lukt hem ook beter dan ik verwacht had, maar de Broodals of andere eindbazen wil hij toch altijd liever aan mij overlaten. 😅 Ondertussen zitten we al in het "Metro Kingdom". Denk wel dat hij het moeilijker gaat krijgen in de latere Kingdoms (Seaside Kingdom bijvoorbeeld).

De voorbije dagen is mijne zoon (5 jaar) gestart met Super Mario Odyssey. Toch echt een prachtige platformer eigenlijk. 😮 Game was nochtans geen liefde op het eerste zicht voor mij persoonlijk. Ik kijk er ook wel eens naar uit om die te replayen op Switch 2 op een 4K-televisie.

Het lukt hem ook beter dan ik verwacht had, maar de Broodals of andere eindbazen wil hij toch altijd liever aan mij overlaten. 😅 Ondertussen zitten we al in het "Metro Kingdom". Denk wel dat hij het moeilijker gaat krijgen in de latere Kingdoms (Seaside Kingdom bijvoorbeeld).
De dochter van 4,5j zit net aan hetzelfde gedeelte. 😁

Zelf het spel nooit gespeeld want ik stink in platforming. Dus da's eerder @Coolguy die moet helpen.

Net een namiddag The Division 2 gespeeld, in coop met beste maat. Toch iets te "arcady" voor ons. Als iemand nog tips heeft... ? Op PS5.

Ghost Recon Wildlands vonden we geweldig (en gaan we misschien dan nog maar eens een derde keer spelen). De nieuwe Ghost Recon was wat minder. Sniper Elite 5 is misschien ook nog een optie. Arma Reforger is cool, maar kan je niet echt met twee in coop spelen. En dan houdt het precies wat op qua min of meer realistische tactical shooters.

Odyssey, Galaxies, Sunshine.. 3D Land.
Er is gewoon geen equivalent voor Mario 3D platformers.

Net een namiddag The Division 2 gespeeld, in coop met beste maat. Toch iets te "arcady" voor ons. Als iemand nog tips heeft... ? Op PS5.

Ghost Recon Wildlands vonden we geweldig (en gaan we misschien dan nog maar eens een derde keer spelen). De nieuwe Ghost Recon was wat minder. Sniper Elite 5 is misschien ook nog een optie. Arma Reforger is cool, maar kan je niet echt met twee in coop spelen. En dan houdt het precies wat op qua min of meer realistische tactical shooters.
Hunt Showdown? Oudere fantasy horror setting. Zeldzame extraction shooter die nog steeds met regelmaat updates krijgt.

Ot: Ook Mario Galaxy 1 switch versie herbegonnen. Blijft een magisch leuke productie. Hoop dat we na de film deeltje 3 krijgen. Of een Odyssey 2.

Odyssey, Galaxies, Sunshine.. 3D Land.
Er is gewoon geen equivalent voor Mario 3D platformers.
3DS/GameCube/Wii (U) zijn voor mij generaties die ik bijna volledig gemist heb, dus van die remasters zoals Galaxy 1+2 zijn voor mij wel zeer welkom. 3D World staat ook nog op het verlanglijstje. Hoop wel dat de Mini-Me die games ook nog leuk gaat vinden, want met Odyssey heeft hij wel direct de "beste 3D Mario game" gespeeld. :) 3D Land kende ik zelfs nog niet, hoop dat we vroeg of laat ook 3DS games kunnen spelen op de Switch (2).

Qua kwaliteit zitten ze allen enorm dicht op mekander, maar Odyssey staat hier toch ook aan de top. Als'k het moet ranken op gevoel.

1. 64(het is de oerknal ok, ye had to be there)
2. Oddysee
3. Galaxy 2
4. Sunshine
5. 3D Land
6. Galaxy 1
7. Bowser's Fury
8. 3D World
9. 64 DS(het.. heeft zijn nut. modwise.)

Maar 3D World is nog altijd per definitie, een 9/10 game. Sunshine heeft met gemak de meest onafgewerkte en simpelweg "slechte" levels.. maar die geschifte moveset en het momentum dat er met gepaard gaat is nog steeds niet geëvenaard. Zelfs niet door Odyssey. En het huist ook één van de beste 3D levels ooit, met name Noki Bay. Maar neem mijn woord er niet voor; veel plezier met deze 7 uur durende Sunshine docu

3D Land was en is nog steeds een statement voor "3D". Een reden om een 3DS in huis te hebben. Ik had eigenlijk een 2e anniversary collectie verwacht met Galaxy 2, 3D Land en de ds versie van 64.. maar blijkbaar niet dus :p

Laatst bewerkt:

Misschien ander genre dan ge gewoonlijk speelt, maar deze vond ik ook wel leuk in co-op naast shooters (wel op pc) :
- it takes two (1 iemand kopen + friend pass / opvolger split fiction ook uit (nog niet gespeeld)
- orcs must die 3 of 4
- deep rock galactic

Ready or not mss

Ready or not moet ik hier ook dringend eens aanschaffen.
Geeft mij nostalgie naar de oude SWAT games. Enkel geen idee of ik tijd/energie genoeg heb om goed te worden in de game. :p

Jammer dat Zero Hour eigenlijk nooit deftig van de grond is geraakt, als je graag Ready or Not speelt.

Deze beginnen spelen.

Als je fan bent van RTS games en Naval, is gemaakt door 1 persoon.
Heel actief met updaten alvast.

Ready or not is wel leuk maar aangezien ik niemand meer heb om samen mee te gamen ligt die hier al effe aan de kant. Je merkt dat deze game zoveel leuker kan zijn als je met een kameraad kan spelen.

Klein minpunt is wel als je de missie faalt je telkens terug moet naar een soort hub waar je de missie opnieuw moet kiezen en terug moet inladen. Wrm ze er geen restart mission optie hebben ingestoken als je faalt ontgaat me volledig. Mijn leeftijd heeft geen geduld meer voor nodeloze laadtijden.😛

Ready or not is wel leuk maar aangezien ik niemand meer heb om samen mee te gamen ligt die hier al effe aan de kant. Je merkt dat deze game zoveel leuker kan zijn als je met een kameraad kan spelen.

Klein minpunt is wel als je de missie faalt je telkens terug moet naar een soort hub waar je de missie opnieuw moet kiezen en terug moet inladen. Wrm ze er geen restart mission optie hebben ingestoken als je faalt ontgaat me volledig. Mijn leeftijd heeft geen geduld meer voor nodeloze laadtijden.😛
We hebben hier net al eens een sessie gedaan. Ontzettend coole game. Heel realistisch. Wedge onder de deur steken omdat je dan eerst een andere kamer kan clearen, onder de deur kunnen kijken, de flashbangs hebben serieuze impact... Kortom, veel tactische opties om een missie te completen. Ook heel leuk dat je een missiescore krijgt en ze kan verbeteren. Eigenlijk hebben we tweeënhalf uur dezelfde missie gespeeld om van een D uiteindelijk bij een B te komen.

Met 5 online spelers zal het nog iets makkelijker spelen (vooropgesteld dat iedereen dan echt samen wil werken) omdat je dan alle exits en entrances kan coveren, maar ja, we spelen altijd met twee en dat gaan we voorlopig nog wat verder doen. Ook wel benieuwd naar de solo omdat je samen met 4 AI agents kan spelen en je team commands kan geven.

edit: En de missie restart duurde bij ons niet superlang. Wij kwamen terug bij de loadout als we voor Restart kozen en dan kan je meteen terug voor Ready kiezen en na tiental seconden wachten opnieuw beginnen. Dus geen "instant restart", maar close genoeg.

Gisteren Doom 2016 gespeeld op Switch (1) op onze riante 100cm Full HD TV. 😅

Blijft nog altijd een indrukwekkende port van Panic Button. Hopelijk optimaliseren ze die nog voor Switch 2. Had hem ook eens ff gespeeld op Switch 2 in handheld boost mode, maar dan gaat het toch heel rap met de batterij. 😮

Dark Souls 3 (PC):
- minder pittig dan Elden Ring
- lelijk over het algemeen visueel niet interessant buiten een paar levels (maar geen frame drops zoals bij elden ring op playstation)
- audio is wat vreemd met momenten, soundtrack is ok, weinig impactvol
- levels zijn heel goed gemaakt, structuur gewijs, exploratie was heel engagerend
- combat en controls zijn veel beter dan ik had verwacht, meer mogelijkheden dan enkel dodge, stab, dodge
- fuck nameless king; niet plezant of engagerend om te doen; vechten met de camera en controls; die skip ik

De eerste DLC met Sister Friede (die met de frozen scythe) ook al afgerond, de tweede DLC is next, hopelijk meer en beter.

FF VII Rebirth (PC):

Koopke kunnen doen, reeds op PS5 gespeeld, ziet er op PC een stuk beter uit dan op PS5 indertijd, maar dat ligt volgens mij ook aan andere dingen dan hardware. Blijft een plezante game met leuke battles en quirks. Halverwege bijna.

Terug
Bovenaan