Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Devil may cry 5 es gestart. De eerste playtrough op devil hunter vond ik eerlijk gezegd heel saai.
Volgende moeilijkheid maakt het al een stuk intressanter qua gevechten. Met button bashing haal je het niet meer

Disco Elysium. Was er even inkomen, maar toffe game. Dan krijgt mijn personage door een of andere reden een mental breakdown en eindigt het spel waardoor ik een half u terug moet keren via save game. De goesting om verder te doen is totaal weg.
Vaak saven is in die game inderdaad wel de boodschap, zeker in het begin omdat je dan vaak weinig health en morale hebt. Later heb je normaal meer en is een “fout” minder ingrijpend.
Ik heb het al heel veel verkondigd op dit forum: een apart beestje, maar oh zo goed!

Buiten de rotatie van Monster Hunter World - > Monster Hunter GU -> Rise en 4U, de demo van Stories 3 eens een kans gegeven. Leuk. En het verhaal en de personages hebben hier wel wat om het lijf. Mogelijke koop op launch.

Vaak saven is in die game inderdaad wel de boodschap, zeker in het begin omdat je dan vaak weinig health en morale hebt. Later heb je normaal meer en is een “fout” minder ingrijpend.
Ik heb het al heel veel verkondigd op dit forum: een apart beestje, maar oh zo goed!
Ja idd, nu even geen zin meer, maar ik ga sowieso verderdoen denk ik. Gewoon saven op het punt waar ik er nu uitging.

Gisteren met de vriendin begonnen aan Reanimal. Co-op horror game die je ook couch co-op kan spelen. Zijn nog maar een half uurtje ver en eigenlijk is er nog niets gebeurd, en toch vinden we het al zeer leuk. Dus dat zegt iets over de sfeer en het design.

Moeilijk dus om het na een half uur al aan te bevelen maar het zou me verbazen moest dit nog verkeerd gaan. Reviews zijn ook allemaal (zeer) positief.

Foundation, verslavende medieval city builder. Ben belange nog niet aan een heel grote stad geraakt, er zijn telkens details in mn planning dat me niet aanstaan, waardoor ik opnieuw begin. Er zijn veel mogelijkheden, maar de focus ligt voornamelijk op een mooie grote stad bouwen en later probeer ik wel eens een leger op te bouwen.

Star Wars The Force Unleashed 1 op PS3, deze lag hier al een tijdje.. Game is al redelijk oud, qua GFX is het natuurlijk veel minder maar op zich al bij al wel oké. Zit nog niet ver, hopelijk eind deze week uitgespeeld om oftewel aan het vervolg te beginnen of start ik nog een andere PS3 game..

De PS3 backlog moet eruit :)

Foundation, verslavende medieval city builder. Ben belange nog niet aan een heel grote stad geraakt, er zijn telkens details in mn planning dat me niet aanstaan, waardoor ik opnieuw begin. Er zijn veel mogelijkheden, maar de focus ligt voornamelijk op een mooie grote stad bouwen en later probeer ik wel eens een leger op te bouwen.
Da's echt een zalig spel! Relaxed af. Da's toch wel een van mijn favoriete citybuilders.

OT: Buckshot Roulette. Aanrader voor iedereen dat eens graag in Berlijn uitgaat. Met een shotgun welteverstaan.
Ik ben zelf nog nooit in Berlijn geweest, en ik heb geen shotgun.
Ik hou wel van geweldadige spelletjes. Joepie!

Black myth wukong

Geraak dat vechten met zijn wandelstok maar niet gewoon.
Haal er ook weinig plezier uit ondanks de interessante setting.

Nog even volhouden en anders maar gewoon stoppen.

Until Dawn (PS5 pro)

Knappe game. Heerlijk lineair, leuk verhaal, leuke sfeer, niet te lang. Gewoon onderuit gezakt in de zetel dergelijke game spelen, ideaal voor een oudere gamer met te weinig tijd.

Is me echt duidelijk geworden dat ik het meest geniet van lineaire games of games op 1 bepaalde, niet al te grote locatie. Silent Hill 2, Prey, Resident Evil Village, Dead Island 2, A Plague Tale: Innocence, deze,... allemaal games die ik de laatste tijd met veel plezier heb uitgespeeld.

Nog aanraders in die zin? Was Alan Wake Remastered op PS4pro eens begonnen een tijd geleden maar niet uitgespeeld, mss toch AW 2 eens een kans geven? Hoeft niet echt horror te zijn en op zich speel ik nog het liefst first person, mag dus ook gerust een goede shooter zijn.

Until Dawn (PS5 pro)

Knappe game. Heerlijk lineair, leuk verhaal, leuke sfeer, niet te lang. Gewoon onderuit gezakt in de zetel dergelijke game spelen, ideaal voor een oudere gamer met te weinig tijd.

Is me echt duidelijk geworden dat ik het meest geniet van lineaire games of games op 1 bepaalde, niet al te grote locatie. Silent Hill 2, Prey, Resident Evil Village, Dead Island 2, A Plague Tale: Innocence, deze,... allemaal games die ik de laatste tijd met veel plezier heb uitgespeeld.

Nog aanraders in die zin? Was Alan Wake Remastered op PS4pro eens begonnen een tijd geleden maar niet uitgespeeld, mss toch AW 2 eens een kans geven? Hoeft niet echt horror te zijn en op zich speel ik nog het liefst first person, mag dus ook gerust een goede shooter zijn.
'The Dark pictures'.
Je hebt er een aantal, op pc heb je de anthology versie waar ze allemaal inzitten.

Alsook

'The Quarry'

Ik was een tijdje terug begonnen AC : Valhalla op PS5 en me daar eigenlijk nog wel mee aan het amuseren.
Aangezien de combinatie van een zieke vriendin en de krokusvakantie ervoor zorgt dat ik de TV nooit voor mezelf heb ben ik eens door mijn backlog op Switch gaan zien en daar AC: Black Flag opgestart. Ik was eerlijk gezegd vergeten dat ik die ooit eens in een sale heb gekocht als deel van de Rebel Collection.
Draait verrassend vlot en ziet er eigenlijk heel goed uit (in handheld modus) benieuwd of de naval combat mij beter af zal gaan op Switch dan vroeger op PS4. Daar was dat vooral frustrerend zodat ik nooit ver ben geraakt in dat spel.

Mario Wonder is uit, was wel tof ma steekt op bepaald punt toch ook wa tegen, maja mss had ik niet voor 100% in alle levels moeten gaan xD

Divinity 2 nog eens uit gespeeld.
Er zijn niet genoeg superlatieven voor, dit spel is echt gewoon geniaal op elk vlak.

Alé, nog een paar jaar wachten op het vervolg nu.

assassins creed 3 vind ik toch wel een juweeltje hoor. Dat verhaal :love: met die samenzweringen, en george washington ontmoeten, en legers aanvoeren etc.

het enige wat me stoort is dat ik constant die RT button inhoud om sneller te lopen, maar dan loopt de character natuurlijk ook tegen en op objecten/huizen, ongewild.

maar het verhaal is echt een topper, en ook al heb ik nog niet alles beet (die homesteads opbouwen bv, of uw wanted level verlagen..) het verhaal sleept mij er goed door.

assassins creed 3 vind ik toch wel een juweeltje hoor. Dat verhaal :love: met die samenzweringen, en george washington ontmoeten, en legers aanvoeren etc.

het enige wat me stoort is dat ik constant die RT button inhoud om sneller te lopen, maar dan loopt de character natuurlijk ook tegen en op objecten/huizen, ongewild.

maar het verhaal is echt een topper, en ook al heb ik nog niet alles beet (die homesteads opbouwen bv, of uw wanted level verlagen..) het verhaal sleept mij er goed door.
Yep, vind ik eigenlijk een underrated AC spel. Waarschijnlijk door het thematische contrast met de voorgangers.
Ik mis de oude Ubisoft games wel, de goeie periode van Far Cry en AC games...

Yep, vind ik eigenlijk een underrated AC spel. Waarschijnlijk door het thematische contrast met de voorgangers.
ik las vooral dat er kritiek was bij de release omdat de britten zo werden afgeslacht in de trailers etc... Tja history is what it is natuurlijk hé.

Ik mis de oude Ubisoft games wel, de goeie periode van Far Cry en AC games...
jup en vergeet de Tomb Raider trilogy niet (de remake, rise en legend)

Black myth wukong

Geraak dat vechten met zijn wandelstok maar niet gewoon.
Haal er ook weinig plezier uit ondanks de interessante setting.

Nog even volhouden en anders maar gewoon stoppen.
Zit je al ver?

Ik was direct verkocht, en ik kan zeggen dat het alleen maar beter wordt, maar als de combat je echt niet ligt...

Zit je al ver?

Ik was direct verkocht, en ik kan zeggen dat het alleen maar beter wordt, maar als de combat je echt niet ligt...
Zat in act 3. :p
Snap wel dat mensen het goed vinden maar het klikt niet bij mij. Heb gewoon geen zin meer om moeite te doen om de boss fights te doen.

Misschien in de toekomst nog wel eens een kans geven misschien dat ik dan wel de juiste mindset heb.

Ondertussen met KCD2 begonnen dat zal ook genoeg uren in beslag nemen. :D

Terug
Bovenaan