Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Final Fantasy VII (original)

Ik weet dat dit spel voor heel veel mensen het beste van het beste is, en na het “uitspelen” van dit spel, kan ik erin komen, maar heb er toch ook wel wat problemen mee. Uiteindelijk wel heel erg van genoten, maar wat in mineur geëindigd (zie hieronder).

Grootste problemen met dit spel (en ja, ik weet dat deze bijna 30 jaar oud is):

- Het spel verwacht dat je met 2 woorden exact weet wat de volgende story mission is. Heel vaak gewoon vast komen te zitten omdat het (voor mij) totaal niet duidelijk was wat er moest gebeuren. En als dat dan wel duidelijk was, moest je random nog een item gaan zoeken (looking at you, Key of the Ancients).
- Het spel legt 0,0 mechanics uit. Heel wat zaken, zoals Enemy Skill, had ik nooit gevonden als ik geen dingen had opgezocht omdat ik een aantal keer vast ben komen te zitten (door het hierboven staande puntje). Ook heb feit dat je kan Defenden in combat heb ik maar toevallig gevonden omdat ik eens tegen de joystick was gebotst. Wel nooit gebruikt, maar toch.
- Geen save point in North Cave vlak voor Sephiroth. Je krijgt wel een item om 1 maal te saven, maar je hebt geen idee wanneer het de laatste keer zal zijn wanneer dit lukt. Ik had dus al, ik denk, bijna een uur voor Sephiroth gesaved en dan uiteraard op hem gewipet… Geen zin om dan verder te doen, het laatste kwartiertje heb ik dan gewoon online bekeken.

Ik ga nu wel de Crisis Core remake spelen, want het origineel heb ik als kind wel gespeeld en vond ik fantastisch met als bedoeling om daarna FF VII Remake ook nog te spelen.

Het is al een tijdje geleden sinds ik DS1 heb gespeeld (bijna 15 jaar op de PS3)
Dus ben nu met een quasi volledige blind playthrough gestart. (Enige wat ik nog weet is dat Lautrec een eikel is en die zo snel mogelijk dood moet :D)
Net Quelaag gebeat en opnieuw ontdekt hoe goed deze game wel niet is/was.

Planning is nu om deze af te werken.
Gevolgd door DS3 nieuwe playthrough, Bloodborne.

Met de vrienden ook bezig met Divinity: Original Sin 2 playthrough te doen.
Ook een dijk van een game.

Het is al een tijdje geleden sinds ik DS1 heb gespeeld (bijna 15 jaar op de PS3)
Dus ben nu met een quasi volledige blind playthrough gestart. (Enige wat ik nog weet is dat Lautrec een eikel is en die zo snel mogelijk dood moet :D)
Net Quelaag gebeat en opnieuw ontdekt hoe goed deze game wel niet is/was.

Planning is nu om deze af te werken.
Gevolgd door DS3 nieuwe playthrough, Bloodborne.

Met de vrienden ook bezig met Divinity: Original Sin 2 playthrough te doen.
Ook een dijk van een game.
Staat ook op mijn planning ASAP heb DS1 nooit geplat en wil daar eens werk van maken, zal wel op Steam zijn, maar same same..

DS1 is echt een banger.

Staat ook op mijn planning ASAP heb DS1 nooit geplat en wil daar eens werk van maken, zal wel op Steam zijn, maar same same..

DS1 is echt een banger.

Fake souls fan. Artorias draait zich om in zijn abyss. :(

Als Sony ooit ps3-emulatie fixed ga ik misschien nog terug om OG demons's souls te platten ook al zal het een grindfest van jewelste zijn.

Dark Souls 1 staat ook op mijn lijstje om nog is te herspelen, ben alleen bang dat ik er nog alles van weet na het al zoveel gespeeld te hebben. DS2 en 3 wat minder maar daar heb ik precies minder plezier aan gehad.

Nu Lies of P overture bezig, ik zit terug wat in het souls genre.

Fake souls fan. Artorias draait zich om in zijn abyss. :(

Als Sony ooit ps3-emulatie fixed ga ik misschien nog terug om OG demons's souls te platten ook al zal het een grindfest van jewelste zijn.
Kheb em wel gespeeld eh, DLC en alles, gewoon nooit de boss items en spells enzo gecollect tot in NG+3 :p

Ik ben eerlijk gezegd al blij als ik meer en meer van mijn games uitgespeeld krijg dan dat ik voor plat/trophies ga. Reden zijn: te weinig tijd, drukte, teveel games, trophies zeggen mij ook niets meer. En in die easy 10m plats steek ik mijn geld of tijd ook niet in, kzou dom zijn van wel als ik betere games kan spelen. Krijg meer stress van het aantal games die ik heb liggen dan van die trophies..

Mijn backlog aan souls games is ook groot. Demon's Souls vond ik fantastisch heb de remake ook liggen die ik zeker wel eens ga spelen wegens dat de eerste echt zo goed was al zal het niet voor trophies zijn deze keer.. Daarnaast DS1 Prepare to die amper gespeeld door andere games I dunno(al zal ik wellicht gewoon nu de remaster spelen), DS2 dan weer wel volledig gespeeld. DS3 en Bloodborne e.a. Souls games staan ook nog op mijn todo lijst. Alleen de vraag is wanneer? Damn! Maar goed heb wel tijd zeker om alles uitgespeeld te krijgen ooit...

gisteren battlefield: bad company 2 uitgespeeld.

vandaag begonnen met battlefield 3.
niet te geloven dat die ook al 15 jaar oud is, maar wel weer een zalige single player. feelin' nostalgic :love:

Pokémon Legends ZA (met DLC) 'uitgespeeld'. Howja, heb het maximum voor mezelf eruit gehaald, zonder online wel (betaal ik niet voor).

Zeker 150 uur plezier gehad, gameplay was es iets anders en lekkere nostalgie om terug te keren naar de Gen 6 omgeving.

Net gestart met Pokémon Let's go Eevee als tussendoortje. Beetje Gen 1 nostalgie opsnuiven :)

Ondertussen begonnen met Dead Island 2, zit nu net halfweg het verhaal, side quests probeer ik zoveel mogelijk voor te pakken om sterker te worden.
Echt wel toffe game eigenlijk, had het eens als free game bij Epic verkregen, maar geen setting die me normaal ligt en ergens wat te "cartoonachtig" naar mijn smaak. Blij dat ik er toch aan begonnen ben, wordt weer eentje om volledig uit te spelen. :)

Watch Dogs (2014)

Ik herinner mij nog dat er een grote rel was rond deze game omdat de E3 voorstelling voor teveel hype had gezorgd die niet ingelost kon worden. Destijds nooit gespeeld, tot nu. Eerste indruk na paar uur is dat de game misschien wel wat ondergewaardeerd is en teveel afgerekend werd op de hype.

Heb er wel voor gekozen om DvDBluRay Merge Mod ook te installeren, die omvat enkele goeie aanvullende mods. Ook lijkt SadGamers Photo Mode (And More) een must om wat muis input problemen te verhelpen. Ten slot is een controller gebruiken om de voertuigen te besturen ook wel een goeie tip. Want dit met een toetsenbord doen is "rage inducing" zoals iemand het zo mooi in een steam review schreef...

Deze maand terug eens game pass en onmiddellijk al een verslavende indie gevonden Drop Duchy, mix van tetris en beetje slay the spire, heel kleurrijk en uitdagend

Afgelopen weekend ne Lan gehad en veel gegamed:
  • PUBG: custom lobby met 20 man, aangevuld door bots. Heel leuk en één van de weinige games die je nog met zo veel samen kan spelen.
  • TF2 Classified: TF2 back to the roots: minder wapens etc. Heel fun om met z'n allen te doen. Core TF2 gameplay is en blijft heel sterk.
  • Absolum: heerlijke beat em up - roguelite combo. Heel goeie combat, prachtige grafische stijl ook.
  • Streets of Rage 4: helemaal uitgespeeld met z'n vieren. Zeer solid.
  • Dota: blijft m'n favoriete game.
  • Split Fiction: eerste 4 uur van't spel door geraakt, heel goeie It Takes Two sequel. Die eerste was misschien nog iets verrassender maar zeker niet verveeld met deze.

Na Silent Hill 2 dacht ik efkes genoeg te hebben van horror, dus aan Ghost of Tsushima begonnen. Knappe game, maar al snel gemerkt dat ik mij echt moet opladen om dergelijke open world games te spelen en dat nu niet in mijn mindset past.

Dan maar Until Dawn (PS5 pro) gestart... en hoewel er mss echt wel weinig van je verwacht wordt, toch gewoon heel knap en leuk om te spelen.

Disco Elysium. Was er even inkomen, maar toffe game. Dan krijgt mijn personage door een of andere reden een mental breakdown en eindigt het spel waardoor ik een half u terug moet keren via save game. De goesting om verder te doen is totaal weg.

Terug
Bovenaan