Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Shin megami tensei 5 vengeance

Damn, nog geen uur aan het spelen en ik word al gewiped door een Starter mob... Fun times ahead :unsure:

Tevens Crow Country aant spelen. Mikken met wapens is wel irritant, maar fijne vibe/wereld in de stijl van ps1 horror games zoals Resident Evil

Letterlijk terug een Switch gekocht om het deprimerend weer wat te verteren. Het is echt terug herfst wanneer ik spontaan SM64 en Pikmin 2 opzet.

Beetje kleur in huis met Odyssey en MK8. Fun. Fun, fun fun. Beide al eens volledig uitgespeeld(MK8 wel enkel vanilla) maar het is toch weer genieten alsof het volledig nieuw is. Krijg je met her premium online abbo al de MK tracks of lees ik correct en is het groot pack apart te kopen?
Je hebt de keuze. Je kunt de content van Mario Kart 8 Deluxe – Circuit-uitbreidingspas spelen met een lidmaatschap van Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket of door deze downloadbare content los te kopen.

Nog eens zin in een WW 2 shooter. Blijkbaar had ik CoD WW2 in m'n Steam library staan.
Nog maar net bezig en niet veel slechts over te zeggen. Echt onder de indruk ben ik ook niet. Het spel is ondertussen al 7 jaar oud maar de graphics mogen er nog altijd zijn. Gameplay is intens maar soms voelt het wat random aan, zoals vijanden op vreemde plekken spawnen.
Classic CoD dus op't eerste zicht en da's eigenlijk ook gewoon wat ik zocht.

Portal RTX ook gestart: nieuwe OLED monitor en ik wou daar wat mooie plaatjes op :)
Portal is en blijft een heel game. Héél lang geleden dat ik het nog eens gespeeld heb dus onverwacht toch al een paar keer zwaarder moeten nadenken dan ik op voorhand had gedacht :)

Ghost of Tsushima: Iki Island

Een DLC zoals het hoort te zijn. Nieuwe omgeving, nieuwe features en aanvulling op het verhaal van de main character. Fucking loved it :)

Jammer genoeg eindigt mijn avontuur hier met Jin

SMT5 vengeance uitgespeeld in Cannon of Vengeance. Zeer pittig qua moeilijkheid, zelfs in casual mode. Ze bieden de "safety-mode" aan als gratis DLC. Jammer genoeg is die safety mode effectief belachelijk simpel... Ge kunt theoretisch gezien nog altijd sterven en dan moet ge reloaden, maar omdat ge in deze rerelease overal kunt saven is dat nog altijd een non-issue.

Casual mode is nog altijd zeer lastig, dus mijns inziens hadden ze 4/5 moeilijkheidsgraden mogen steken in de game zodat SMT-newbies een goed ingangspunt hadden zonder compleet in het kinderzwembadje gedropt te worden. Ik kan me inbeelden dat veel mensen de game proberen in casual mode en een simpele, maar leuke JRPG verwachten, maar zo filtert de game (nodeloos) veel first-time players in mijn ogen... Zeker als je de echte easy-mode gaat verstoppen als gratis DLC

Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat de game MOET simpel zijn, maar als je toch meerdere moeilijkheidsgraden aanbiedt... waarom het dan niet wat meer newb-friendly maken?

De game speelt oneindig veel aangenamer dan de originele switch-release. Een deftige framerate en laadtijden, de talloze QoL-verbeteringen en een beter uitgewerkt verhaal... Side-quests kunnen een beetje eentonig zijn, maar niet zo erg als bij bvb FF16. Grafisch zie je ook wel dat het een switch game is als je kijkt naar de omgevingen en de gekozen art-style. Knappe vecht-animaties en de models voor alle demons maken wel veel goed op dit vlak.

Tales of Arise uitgespeeld. M'n 2de Tales game. Vond dit zo speciaal, echt veel te veel gezever. En het feit dat in de laatste chapter er gewoon 4-5u enkel cutscenes en skits waren heeft er ook geen deugd aan gedaan.

Elder Scrolls Online: Ik ben geen fan van MMO's, maar wel van single player RPG's en Elder Scrolls over het algemeen, dus ik dacht dat dit mij ging liggen, maar neen. Ik kan echt niet in de combat komen. Veel te makkelijk, waarom zou ik levelen / upgraden? Ik moet niet naar mijn health bar kijken, gewoon één skill gebruiken en alles smelt. Ook al is de rest in orde, hier kan ik mij niet overzetten.

Riven (PC)

De originele Riven is (voor mij) een van de beste puzzel games ooit gemaakt. Heb die sinds 1997 al x-aantal keer uitgespeeld.
Ik was begonnen aan de remake met het gedacht, nogmaals de game uit 97 te spelen maar dan met mooiere graphics.
Ik kan alleen maar zeggen dat dit een fantastische remake was, sowieso mooier maar ook heel wat zaken vernieuwd, anders en gewoon beter.

Aanrader voor elke echte puzzelfan!

Dark Souls (remastered) nog eens gedownload.

Geweldig hoe ge pyro class kunt kiezen en met uw basic fireball Taurus Demon en Asylum Demon gewoon wegblaast. Rap een merchant afmaken met de dagger en parryshield die ge van hem gekocht hebt zodat ge hem kunt omleggen en zijn uchigatana kunt stelen. Daarna rap even naar New Londo om direct een firekeeper soul op te rapen zodat uw Estus al +1 is. (maar niet voor de camera u kloot waardoor ge 4 keer in het diepe zwembad sterft)

Dan rap via New Londo naar Darkroot Basin om langs de Titanite Demon te lopen zodat ge direct bij Andre zijt en uw Uchi al kunt upgraden naar +5, tweede firekeeper soul oprapen. Spijtig genoeg geen black knight halberd van bij de Black knight gedropped 😥

Tevens Sly Raccoon gekocht uit de classic catalogus.

Game heeft nog altijd een leuke stijl en verhaal, maar platvormen voelt een beetje stuntelig/onprecies aan. Collectibles zoeken is leuk, maar ik heb de indruk dat ik alles 2x zo snel zou vinden als de camera niet zo dicht op u zat. :p Ik hoop dat ze deel 2/3/4 nog toevoegen aan de catalogus.

Laatst bewerkt:
Monster Hunter Generations Ultimate(switch) begonnen. De "laatste" olskool MonHun game die online nog actief is. Tevens ook de grootste en meest uitgebreide MonHun game.

Stroever, harder en met nog meer gewicht in de wapens. Low rank is meteen een uitdaging. Hitboxen zijn nauw en Monsters zullen u met het minste uiteinde van hun "elleboog" of staart een duwtje uit de arena geven. Doet je klein voelen. Geweldig.

Meteen ook meerdere wapens moeten gebruiken want de upgrade tree is hier een pak minder linair dan World. Vele leuker.
Momenteel switchen we tussen Greatsword, Insect Glaive, trusty ol Lance en zonet mijn eerste Longsword gemaakt met een een dikke 30% affinity (crit). Progressie voelt eigenlijk +-4x trager aan dan World. I do love a Slowburn. Rond high rank wel van plan online te gaan want de vereiste 1200+u might be a tad bit much.

Het is in essentie ook het ultieme "katten" spel. De "Palico" die je in World nogal karakterloos babysitten zijn in deze game gewoon vierpotige terroristen die met momenten meer competent zijn dan mezelve. Kan het nauwelijks geloven maar ik begin zelf het constant "gemiauw" te apprecieren. Zit een hele subgame achter het farmen en levelen van deze beesten. Maar ik heb het al moeilijk genoeg met mijn eigen gear. Gelukkig is de kennis van items en wapens uit World toch een beetje van nut.

Grafisch is het een opgesmukte 3DS game dat bijna zijn 10e verjaardag viert. Equivalent van een PS3 game ongeveer? Maar verfijnde mapdesign en karakter in alle kleine en grote Monsters blijft toch een genot om te observeren. Animaties wederom top en in tegenstelling tot de meer realistische toon van World is dit een fel kleurenfestijn.
Veel te laat met deze serie begonnen.

Nog te koop via amazon.de voor 30 incl. Als je Prime hebt.

Laatst bewerkt:
Code Vein gekocht op PSN voor 10 euros en gisteren eens geprobeerd. Is niet mis, maar ik denk da'k toch wat builds voor beginners ga checken want die bosses kloppen hard. En dat was dan nog maar het begin wat het makkelijkst is.

Tiny Tina´s wonderlands begonnen afgelopen weekend. ´t was wel weer plezant. Leuke nieuwigheden. Vind wel dat de spells weinig duidelijkheid geven in wat ze doen, erg vage omschrijving, altijd eens testen als je er ene vindt is de boodschap.
Vandaag mogen ontdekken dat het uit ps extra is gehaald. Bummer....
Nuja, haal die wel es in huis alsk een dealtje spot. Of als er hier iemand van zln exemplaar vanaf wilt 🙂

Afgaande op de map zit ik in Shadow of the Erdtree ongeveer 2/3 ver, na 30 uur spelen, en ik snap oprecht niet hoe iemand dit als minder dan 10/10 kan scoren. Dit is zo waanzinnig goed, dat ik er meer dan ooit van overtuigd ben dat Elden Ring mijn onbetwist favoriete spel aller tijden is.

Toch moet ik soms even iets anders kunnen doen, en dan speel ik wat F1 23. Verrassend veel beter dan de voorganger, besturing met Logi Pro Wheel is fantastisch.

Star wars jedi survivor op ps5

Iets te langdradig en teveel bugs. Vaak witte artifacts en grafisch bizarre verschijnselen. Heel vaak dat er lage kwaliteit textures waren en wel erg storend. Normaal niet echt iets waar ik mij aan stoor maar in deze game was het teveel.
Voor mij een 7/10

Enkele weken geleden gestopt op de final boss van de Elden Ring DLC omdat ik had gezien dat m'n gamepass eind dit jaar gaat vervallen, dus even een backlog gemaakt van toch een dikke 35 games die ik nog wil spelen. :D

FromSoftware games zijn vrijwel de enige die ik op day 1 koop, echt grote fan van al hun games en andere 3D soulslikes speel ik eigenlijk nooit omdat die altijd mediocre lijken. Na al die positieve ervaringen die ik hier al heb gelezen toch maar eens een kans gegeven aan Lies of P. Wat een top game! Echt waar, ik heb me meer geamuseerd met Lies of P dan met de Elden Ring DLC, zeker evenwaardig aan de Souls games: story is wel tof en doet me beetje denken aan Bloodborne, het level design is vrij goed maar tipt natuurlijk niet aan Souls, maar de combat is echt super!

Leuke parry mechanics, beetje zoals in Sekiro, goed boss design dat niet té punishing is en veel variatie in wapens. Grinder om verschillende buffs te applyen zonder een consumable te moeten gebruiken vind ik ook wel een leuke toevoeging en meen me ook te herinneren dat je bij een gefaalde boss fight ook gewoon je gebruikte consumables terugkrijgt (maar niet 100% zeker).

Daarna Hellblade: Senua's Sacrifice gespeeld en die vond ik niet zo top. Combat was wel leuk, maar die puzzels vond ik echt vervelend en gegeven moment zelfs misselijk van geworden, dat is geleden van toen ik ~12 was en Spyro was aan het spelen. Ik denk dat ik dat krijg als ik een stukje supersaai vind en dat gewoon wil skippen haha :D. Verhaal was wel interessant, maar omdat de gameplay meestal zo saai was ga ik het vervolg maar gewoon skippen. Die heeft blijkbaar nog meer weg van een walking simulator, yikes.

Momenteel ben ik Evil Within aan het spelen, die staat al jaren op m'n backlog en ondanks dat ik nog maar enkele chapters heb gespeeld (zit aan chapter 4 of 5) is dit echt een verrassing. Verhaal is echt interessant, geweldige sfeer (is van Shinji Mikami) en het feit dat je stealth kills kan doen is echt zo satisfying in dit genre :p.

Daarnaast ook eindelijk eens gestart met Slay the Spire, heb ik hier ook al regelmatig zien passeren en wow, die is echt verslavend. Moet nog oppassen dat dit niet al m'n gaming tijd opslorpt :p. Supergoeie deck builder en heel sterk gevoel van "kom, nog snel een rondje". Enkele games opgepikt tijdens de Steam sale en ben nu toch wat meer tevreden over de aankoop van m'n Steam Deck. Die pak ik ook mee op reis, als die dan gepikt wordt koop ik me gelijk de OLED :p.

Nog een laatste game om binnenkort op te pikken: Aeterna Noctis kost momenteel minder dan €5 op key shops en die kreeg zeer lovende commentaar van onder andere Savatar als ik het mij nog goed herinner. Speel heel graag metroidvania's dus die lijkt me zeker de moeite!

Terug
Bovenaan