Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Cyberpunk Phantom Liberty DLC uitgespeeld.

Had eerder al de base game uitgespeeld op PS5 toen het versie 1.5 was. Toen was de wereld gewoon saai ook al zag Night City er wel goed uit, maar nu is het wel een stuk beter dankzij een werkend politie systeem.

Nu Phantom Liberty op PC gespeeld het verhaal was wel de moeite vond ik.
Night City en Dog Town zijn wel tof om te verkennen ondanks dat er nog steeds weinig te doen valt in de wereld zelf maar het draait nu wel goed genoeg.
Wel benieuwd als ze ooit een nieuwe Cyberpunk maken of ze dan een wereld kunnen bouwen die iets meer levend aanvoelt en wat meer random spul te doen valt. Wat meer variatie in de wereld zou ik wel tof vinden ipv enkel een futuristische stad

Net Senua's Sage: Hellblade II uitgespeeld en de weinige achievements gehaald. Vond dit spel gewoon mooi op hetzelfde niveau van de vorige.

Solid 8/10 en zal hem op PS misschien wel eens her spelen en kopen als hij ooit moest fysiek uit komen.

In afwachting van SMT5 en Elden Ring DLC toch besloten om DS3 opnieuw te installeren en nog wat trophies op te ruimen ongeacht de irritante grind die er bij komt kijken. 2 dingen vallen me direct op:

1) met uitzondering van misschien Bloodborne of Sekiro heeft deze een moeilijkere start. Deels te wijten aan de overdaad aan vijanden en de afgesloten aard ivm DS1/DS2, dus je kan niet naar een high-lvl area lopen en rap wat upgrade-materials oprapen. :D

2) Spelen via remoteplay op pc is een dom idee omdat ge elke 30 seconden (in mijn geval) 1 seconde vasthangend beeld hebt waardoor ge attack kunt spammen of blind rollen. Ik zou me beter achter men tv zetten om te spelen.

De starter areas blijven ook een paar van mijn minst geliefde... High wall of Lothric, crucifixion woods etc etc... Tis pas wanneer ge de skelly-boss opzoekt met zijn shiny bracelets dat de area's interessant worden. Verder vind ik het wel fijn hoe snel de combat hier is, maar anderzijds maakt posture weinig/niks meer uit, dus armour keuze is puur cosmetics...

Ergens vind ik DS2 beter dan deze game, maar ik herinner me makkelijk dat DS2 ook redelijk wat area's heeft die ongeïnspireerd aanvoelen zoals de route naar de spin...

Koonut heeft alleszins gelijk dat Demons's souls harder(/beter) soulsed dan DS2/DS3. :p Misschien dat De demons souls remake absolute peak zou zijn als het gewoon het upgradesysteem van DS3 of ER overnam.

Demon souls uitgespeeld en dan maar aan DS1 begonnen, denk dat ik daar ongeveer halverwege zit, vind hem voorlopig leuker dan demon souls eigenlijk. DS2 & 3 nog te gaan dan maar vermoed dat ik eerst de dlc van ER ga doen tegen dat het zo ver is.

55u bezig aan Rogue Legacy 2, had ik nie zien aankomen lol
Ik neem aan dat het dus goed is?

On Topic:

In afwachting van Elden Ring DLC aan Graveyard Keeper begonnen leuke Stardew Valley achtige game. Ben wel op het punt gekomen dat ik die ezel ben beginnen haten. (Waarschijnlijk een toevoeging van de DLC's...) DLC's kan je precies ook niet uitschakelen / de-installeren op PS5?

Daarnet werd deze launch trailer gelost... Een droom die uitkomt voor mij.

Release 25 juni... Ik vrees dat ik eerst nog eens Riven ga uitspelen voor ik aan de Elden Ring DLC ga beginnen.

The Evil Within opnieuw installed. Heb die PS4 titel nooit uitgespeeld destijds om god weet welke reden. Dus ik ga er nu eens werk van maken zie.

The Last of Us 2 Remastered op de PS5.
Ik weet niet zo goed wat ik er moet van vinden. De gameplay, GFX en het totaal pakket zijn uiteraard van een ongeziene kwaliteit maar ik vond het verhaal redelijk wat dode momenten hebben waardoor de swung wat uit het spel ging. Denk dat een paar uurtjes korter het spel heftiger hadden gemaakt. Ook een redelijk open einde dus er zal wel een deel 3 aankomen.

Denk dat ik de brui ga geven aan Dark souls 3 en de plat trophy. Dit moet de meest irritante souls-game zijn qua trophies. De belachelijk lange checklists die je moet bijhouden van questlines, items die je moet oprapen en dergelijke is veruit de irritantste van eendert welke souls-game die ik gespeeld heb.

Als het niet zo was dat bepaalde NPC's een heel stricte questline hebben, bepaalde items enkel te verkrijgen als je kiest voor een bepaald einde... Ik hou van deze games, maar hun shitty questlines en collect-a-thon trophy-requirements mogen ze echt wel fixen. :p

Denk dat ik de brui ga geven aan Dark souls 3 en de plat trophy. Dit moet de meest irritante souls-game zijn qua trophies. De belachelijk lange checklists die je moet bijhouden van questlines, items die je moet oprapen en dergelijke is veruit de irritantste van eendert welke souls-game die ik gespeeld heb.

Als het niet zo was dat bepaalde NPC's een heel stricte questline hebben, bepaalde items enkel te verkrijgen als je kiest voor een bepaald einde... Ik hou van deze games, maar hun shitty questlines en collect-a-thon trophy-requirements mogen ze echt wel fixen. :p
Vertebra Shackles 🤮

Stellar Blade uitgespeeld en twee van de drie eindes unlocked. Nu even een break en binnenkort DLC + Plat afwerken.

Bodycam

Ik ga niet beweren dat dit een goede shooter is, verre van.
Maar het is by far meest realistische shooter die ik ooit gespeeld heb qua graphics.
Unreal 5 engine en de volledige gameplay zijn precies echte bodycam beelden.
Dit is 1 van de eerste games die ik speel waar ik ook constant verschiet tijdens het gamen :)

Grim Grimoire once more (PS5)

Vanillaware's mooie artstyle, maar moet zeggen dat ik dit misschien hun "minste" game vind. In essentie een tower-defense game, maar het verhaal is de typische flinterdunne anime-zever met dezelfde voice-actors die je in tientallen anime dubs en JRPG's hoort.

Allez ik vond Sojiro in Persona 5 wel cool, maar het is echt onnozel hoe vaak ge die man(Jamieson Price) hoort. Zijn beste rol is in mijn ogen ofwel Sojiro of (in anime) the count of Monte Christo in Gankutsuou.

Tunic (PS5)

Schattige artstyle, zeer Zelda-achtig. Leuk om te spelen al verkies ik soms het perspectief overzicht van iets zoals Link's awakening op Switch. Soms is het wel zoeken op bepaalde zaken, maar nog niet frustrerend.

Terug
Bovenaan