Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Nog steeds bezig met Infinity Trash. :unsure:

Ik denk dat ik misschien een closset-roguelite-fan ben, want de roguelite stijl dungeon in deze game en Hades werken allebei zeer verslavend of prikkelt iets in me wat de meeste games niet doen. Alles is zo middelmatig in deze game en mankeert diepgang, goed verhaal, variatie, maar de roguelite-prul houdt me zo gebonden.... :p

Hades is natuurlijk oneindig veel beter dan Infinity Strash, maar die loop van opnieuw proberen, beetje bijleren, beetje verder geraken enkele leuke, permanente upgrades oppikken doet het wel voor mij. Infinity Strash komt weinig leren bij kijken, gewoon uw specials spammen en misschien de mega-aanval van bosses ontwijken als uw stats nog niet hoog genoeg zijn om het gewoon te tanken.

Iemand zal nu waarschijnlijk schreeuwen dat ik Slay the spire (of is het rogue legacy) moet spelen, maar de artstijl en card/deck-building dinges spreken me niet zo aan. Nu ja, ik heb hem al, dus zou het eigenlijk moeten proberen op zen minst.

Slay the Spire is een pure deckbuilding game die toevallig ook roguelike is, dus als je niks met deckbuilding hebt is er ook geen reden om die aan te raden :unsure:
Dat gezegd zijnde, heb je een deckbuilder wel al eens geprobeerd? Want ik vind effectief wel dat je SLAY THE SPIRE MOET SPELEN!!!
Fantastisch spel eens je de mogelijkheden in synergies doorhebt.

Iemand zal nu waarschijnlijk schreeuwen dat ik Slay the spire (of is het rogue legacy) moet spelen, maar de artstijl en card/deck-building dinges spreken me niet zo aan. Nu ja, ik heb hem al, dus zou het eigenlijk moeten proberen op zen minst.
Eerst en vooral: SLAY. THE. SPIRE!
latest

Ten tweede: in hetzelfde genre, maar meer story-driven, is Griftlands. Ben deze nu aan het spelen en zit wel goed. De focus ligt wel meer op deck-building, want als je een volledige “run” kan doen, ben je wel even zoet voor je heropstart. Maar roguelite elementen zitten er ook in natuurlijk (opnieuw starten, perma-upgrades, …). En ook 3 verschillende characters met eigen speelstijl en verhaal.

De wereld zou gewoon beter zijn, moest iedereen Slay the Spire standaard op hun smartphone mee krijgen. Al is de port verre van perfect, voor 10euro stel je toch vragen, hoe dat freemium/p2w model nog kan bestaan als er zo'n games beschikbaar zijn.

@Michster Hebde al eens Spelunky of Dead Cells gespeeld? Ook super leuke roguelites. StS is gewoon de moeite als een snappy turn based game. Echt fingersnappin smooth. Zonder "verhaal" weliswaar. Iemand hier al ot A20 geraakt? :unsure:

Kan het eigenlijk niet geloven maar door de mobile variant mijn Steam versie ondertussen al volledig achterwege gelaten. A10 lijkt hier de hard cap te worden. Maar mijn ego laat het niet toe toch verder te proberen. A19 met Defect en Ironclad gehaald op PC.

Ot: Monster Hunter World terug full on bezig.
Blackveil Vaal Hazak neer. Ik ga er oprecht van verschieten dat Capcom deze nog weet te overtreffen. 200u ver en het voelt alsof ik net de tutorial aan het afronden ben.

Ik heb de Defect op A9 en de andere 3 op A7. Niet dat ik daar vast zat maar soms komt het echte leven er ook eens tussen :(
Dat is op Xbox. Heb het ook op gsm/tablet en daar zit ik nog iets lager.

The Silent op A9, The Ironclad en The Defect op A7 en The Watcher op A6. Wel al even niet meer gespeeld (het echte leven zoals hierboven staat) en dan is het altijd wel weer er even inkomen. En zoals hierboven al aangegeven, nu even met Griftlands bezig.

Alle Wolfenstein games van Machinegames zijn uitgespeeld. Korte review:
  • Wolfenstein: The Old Blood
  • Wolfenstein: The New Order
  • Wolfenstein: The New Colossus
Niets dan lof, epische games met super verhaallijn, enorm van genoten.
what-is-your-most-favourite-south-park-episode-v0-sy2xx36xeo9b1.png

• Wolfenstein: The Young Blood
NPC's die letterlijk achter u spawnen, veelal dezelfde locaties, repetitief, ge kunt uw map niet zien, trekt op geen hol, verhaallijn is archislecht, etc
screenshot_2019_11_14_south_park_stan_vomit_google_search.png

De wereld zou gewoon beter zijn, moest iedereen Slay the Spire standaard op hun smartphone mee krijgen. Al is de port verre van perfect, voor 10euro stel je toch vragen, hoe dat freemium/p2w model nog kan bestaan als er zo'n games beschikbaar zijn.

@Michster Hebde al eens Spelunky of Dead Cells gespeeld? Ook super leuke roguelites. StS is gewoon de moeite als een snappy turn based game. Echt fingersnappin smooth. Zonder "verhaal" weliswaar. Iemand hier al ot A20 geraakt? :unsure:

Kan het eigenlijk niet geloven maar door de mobile variant mijn Steam versie ondertussen al volledig achterwege gelaten. A10 lijkt hier de hard cap te worden. Maar mijn ego laat het niet toe toch verder te proberen. A19 met Defect en Ironclad gehaald op PC.
Ik heb Slay the spire al eerste gepland staan om te spelen. Tegelijk gekeken naar upgrade voor PS+ extra. Mijn PS+ Essential vervalt over 2 maanden en voor €10 bij te betalen kan ik Rogue legacy 2, Sea of Stars, unpacking, dead cells en nog van alles proberen. :love:

Warhammer 40k darktide toch nog zeer tof spel en je vindt binnen een paar seconde groepen.

Payday 3: vindt dat je wel heel snel geld verdient als je heist slaagt.

en straks forza motersport.

Metroid Prime Remastered: Gisteren uitgespeeld. Mooie update van een klassieker. Mijn laatste playthrough was ook al van 2008 geleden maar ik kon me toch nog veel herinneren. Ik ga niet veel werk meer hebben voor 100% te bereiken.

Paper Mario: The Origami King: Vandaag het einde bereikt. Samen met mijn zoontje gespeeld. Ik loste de puzzels op, hij nam de meeste van de aanvallen op zich. Voordien heb ik alleen maar Super Paper Mario gespeeld maar die is niet turn-based en meer actie gericht. Ik herinner mij er vooral van dat ik me een beetje naar het einde heb toegesleept. Met The Origami King heb ik wel veel meer genoten. Leuke humor en het aantal gevechten waren net niet teveel om vervelend te zijn. Meestal raak ik dat snel beu, met destijds Pokémon als enige uitzondering. In ieder geval, de remake van Paper Mario: The Thousand-Year Door is bij deze toegevoegd aan het verlanglijstje.

THPS1+2. Ik ben een van de weinige die oorspronkelijk vertrouwd is geraakt met toetsenbord controls. Nu met controller bak ik er niks van. Kan met moeite een combo van 4 aaneenrijgen.

@Cerulean Vanwaar de :unsure:

Ik heb me even los gebaseerd op Completionist:

Natuurlijk kan dat rushed ook op 37 uur gepiept zijn.
Ik heb gewoon het gevoel dat het sarcasme u compleet over het hoofd gevlogen is, nietwaar?

Forspoken...

't was een niet aangename ervaring. Veel te grote open wereld met dezelfde boring ass shit activiteiten. Het verhaal was middelmatig tot slecht. Maar goed ik heb alles gedaan over de hele map. Ik kon mezelf helaas niet dwingen om de 2 laatste trophies te doen voor de platinum...(een was ultragrindy) ik steek nog liever geblinddoekt de snelweg over. De protagoniste heeft wss een slecht geval van Tourette... het enige wat er uit haren mond kwam was shit fuck shit fuck fuck fuck... soms was de dialoog zo slecht da'k er alleen maar mee kon lachen... hare bracelet Cuff was dan precies ingesproken door iemand die zn leven moe was en een komkommer in zn gat had steken.

Daarna in een vlaag van waanzin heb ik de DLC ervan gespeeld (In Tanta We Trust?). Dit was een HEEL andere ervaring dan de maingame. De DLC was DUIZEND KEER beter... raar maar waar. Verhaal was goed. De twee grote boss battles cool, de enige locatie nice en compact. Als de maingame meer zoals de DLC was had het een topper kunnen zijn. Hier heb ik wel alle trophies van. Kijk ik geef de maingame 5/10 en de DLC 8/10.

Alles uninstalled van SSD never to be touched again.

Eerst uur generation zero achter de rug. Ik denk dat mijn innerlijke verkenner/verzamelaar is getriggerd 😁
Nog veel te ontdekken in de menu´s maar het speelt alvast erg smooth. Grafisch is ok maar ik verwacht niet altijd over the top graphics bij een game. Zolang het maar vlot speelt.
Ik ga het voornamelijk solo spelen tenzij er hier iemand bij tijd en stond es wilt meespelen.

Terug
Bovenaan