Wut dacht echt al dat ik in de helft zatNee dat is nog niet de helft![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wut dacht echt al dat ik in de helft zatNee dat is nog niet de helft![]()

Ben aan de eerste bezig en zit vast aan een boss fight. Begint me op mijn zenuwen te werkenBlasphemous 2 (PS5)
Uitgespeeld en 96% completion. Ik denk dat ik voor 100% enkel nog currency moet farmen om alle weapon skills te unlocken. Daarna eens checken of platinum haalbaar is.
Ik vond hem goed, meer metroidvania dan de eerste alleszins maar heb de indruk dat ik de eerste beter vond. Deze werd na verloop van tijd redelijk easy als je gebruik maakt van wat het spel je aanbiedt qua skills, prayers, figures etc..
Edit: 100% completion.
Ben hem gisteren ook gestart, vind em so far wel leuk.Blasphemous 2 (PS5)
Uitgespeeld en 96% completion. Ik denk dat ik voor 100% enkel nog currency moet farmen om alle weapon skills te unlocken. Daarna eens checken of platinum haalbaar is.
Ik vond hem goed, meer metroidvania dan de eerste alleszins maar heb de indruk dat ik de eerste beter vond. Deze werd na verloop van tijd redelijk easy als je gebruik maakt van wat het spel je aanbiedt qua skills, prayers, figures etc..
Edit: 100% completion.
Boss-fights met Carla & Chatty ook heel impactvol als je het verhaal effectief volgde. Niet te vergeten het gevecht met Walther. Master put down by the hound... Zeer cool.Heb eigenlijk enkel die Ritual of the Night gespeeld die echt zeeeer goed was. Heb je die ook gespeeld en welke vond je het beste of zijn ze wat hetzelfde?Anderzijds ook Bloodstained Curse of the moon. Mooie pixel art, coole muziek, de typische Castlevania-vibes. De bosses zijn leuk ontworpen en bieden niet super veel uitdaging met uitzondering van misschien de eindbaas. Doet me natuurlijk er weer aan denken dat de *echte* Castlevania nog altijd mag terugkeren.
Ritual of the night is in zekere zin complexer. Ik heb zelf enkele uren gespeeld alvorens ik afgeleid werd door een ander spel, misschien moet ik het nog eens een kans geven.Heb eigenlijk enkel die Ritual of the Night gespeeld die echt zeeeer goed was. Heb je die ook gespeeld en welke vond je het beste of zijn ze wat hetzelfde?
) is het zeker aan te raden als tussendoortje midden de grotere releases.Thx voor de info!Ritual of the night is in zekere zin complexer. Ik heb zelf enkele uren gespeeld alvorens ik afgeleid werd door een ander spel, misschien moet ik het nog eens een kans geven.
RoTN heeft de shards, verschillende wapens en gear met stats en richt zich duidelijk op meer complexe 2D-combat en je moet echt op verkenning gaan en backtracken met momenten
Curse of the moon speelt echt als een klassieke SNES-stijl Castlevania, dus de focus ligt meer op precisie-platformen ipv verkenning in een rechte lijn van begin naar einde. Combat biedt variatie in de zin dat al uw characters een paar uitgesproken voordelen/aanvallen hebben zodat je levels makkelijker/moeilijker kan benaderen met bvb Zangetsu ipv Myriam. Je kan on-the-fly switchen tussen al je characters wat een beetje variatie geeft, maar het blijft relatief "simpel". Nostalgie, maar het toont voor mij aan dat dergelijke games nog steeds hun charme hebben als ze goed gemaakt zijn.
Afhankelijk van hoe goed ge zijt, is het ook een relatief kort spel, dus in promotie (of mijn buy&sell-zoekertje) is het zeker aan te raden als tussendoortje midden de grotere releases.
Ik moet Blasphemous (1) ook eens proberen, want de art-style spreekt me fel aan. Zal waarschijnlijk wel wishlisten en wachten op een sale.

Curse of the moon speelt echt als een klassieke SNES-stijl Castlevania, dus de focus ligt meer op precisie-platformen ipv verkenning in een rechte lijn van begin naar einde. Combat biedt variatie in de zin dat al uw characters een paar uitgesproken voordelen/aanvallen hebben zodat je levels makkelijker/moeilijker kan benaderen met bvb Zangetsu ipv Myriam. Je kan on-the-fly switchen tussen al je characters wat een beetje variatie geeft, maar het blijft relatief "simpel". Nostalgie, maar het toont voor mij aan dat dergelijke games nog steeds hun charme hebben als ze goed gemaakt zijn.
Thx voor de info!
Awel ik was dus aan het volgende aan het twijfelen.
Ik wil ze wel eens spelen en proberen, maar dacht ze eerst digitaal gewoon eens te kopen op PS4. Dan zag ik je verkoop en dacht ik hmmm ik koop eigenlijk nooit import games, maar mss moet ik eens een uitzondering maken... Maar toen dacht ik, eigenlijk zou ik beter die games spelen op mijn SD, want ik zoek volop naar games die perfect zijn voor op SD te spelen en eigenlijk zijn deze dat zeker met hun pixel art en 2D gameplay.
Maar dan is de vraag, wil ik hem dan nog fysiek kopen of niet, want ik ga hem niet spelen op PS zelf + het is een import game
Lang verhaal kort ik ben er nog niet uit![]()

Ik zou er direct inspringen ware het niet dat ik Starfield kreeg voor men verjaardag.Heb curse of the moon nog op Vita 100% uitgespeeld. Ik vond die zeer leuk, wel kort. De opvolger heb ik nog niet gespeeld.
Blasphemous 1 is fantastisch. Ben nu weer herbegonnen om te vergelijken met B2. B1 start veel trager maar eens je wat upgrades hebt, speelt die zalig. Heb ook de indruk dat deze moeilijker is. (Spikes zijn instant death bv) B1 heeft ook heel wat gratis DLC's dus op dat vlak is het nog wachten wat B2 zal brengen. Begrijp me niet verkeerd B2 is ook een zeer goeie metroidvania maar mijn voorkeur gaat (op dit moment) naar B1.
Combat zal moeilijk genoeg zijn, maar is het spel ook spaarzaam met saves/checkpoints?Oohmph that hurt.Tenzij ge zo een nutcase zijt die elke humble/indie bundle onder de zon koopt tot zen steambib ontploft.![]()
Ken ik niet, eens opzoeken.En verder nog eens Super House of the Dead Ninjas aan het "tacklen". @Bunkerbudy steam Deck aanrader.
Ja ik ben nu gewoon atm echt hooked aan Blasphemous 2 om die reden. Tis gewoon kort, to the point en fun. Ik heb zelf den eersten nooit uitgespeeld, wat ik me herinner is dat ik me daar wel wat frustreerde aan de movement en gameplay ( vooral bij platforming ). Ik ben hem toen gestopt omdat ik iets anders ook ben beginnen spelen en heb gewoon niet meer terug gekeken.Probeer me meer te richten op van deze korte ervaringen tegenwoordig omdat ge zo vaak toch wat uitspaart en veel variatie hebt.

Ik snap ook zeker met de uitleg die je er voor gaf dat er velen deel 1 beter vonden dan deel 2. Volgens mij ligt het een beetje waar je voorkeur qua gameplay naar uit gaat. Ik vind die extra metroidvania invloed doorwegen als reden om deel 2 beter te vinden, maar als je meer voor da platformen en de iets taaiere fights bent, dan is deel 1 inderdaad sterker.Begrijp me niet verkeerd B2 is ook een zeer goeie metroidvania maar mijn voorkeur gaat (op dit moment) naar B1.
Voor een metroidvania game is deze wel aan de zeer lange kant amai 35 ish uur. Lijkt me ook heel platforming focused, precies minder men ding.Aeterna Noctis, fuck zeg, compleet weggeblazen, wat een spel :/ Waarschijnlijk één van de beste Metroidvania's die ik ooit al gespeeld heb, en kheb er wel al wa gespeeld.
Yup, lange game, heb ik het liefst. Wel veel jumping around ja, en best pittig somsVoor een metroidvania game is deze wel aan de zeer lange kant amai 35 ish uur. Lijkt me ook heel platforming focused, precies minder men ding.