Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik heb dit jaar nog maar weinig games gespeeld, de interesse is wat afgenomen. Vooral van AAA games die vaak wel mooie werelden presenteren maar qua gameplay soms te kort schieten of weinig nieuws bieden.

Nu de draad aan't oppikken met wat kleinere games, toevallig bijna allemaal spellen waarin je als een dier speelt. Misschien is dat mijn genre, animal simulators.
  • Untitled Goose Game: hehe, honk
  • Humanity: heel plezant Lemmingsachtig puzzelspel. Ik moet meer puzzelspellen spelen.
  • A Short Hike: tijdje terug hier een aanbeveling gelezen (ik denk van mijn boy @Koonut?). Een van de meest ontspannende spellen die ik in lange tijd gespeeld heb. Kort maar ik zie mezelf dit om de zoveel tijd nog eens opnieuw spelen.
  • Death's Door: nog maar pas mee begonnen, de sfeer en art stijl spreken me wel aan. Ik heb niet zoveel affiniteit met de oude Zelda spellen etc. dus voor mij voelt deze stijl van gameplay nog relatief "fris" aan.
  • Ori and the Blind Forest/Will O' The Wisps: volgende spellen op de Switch na 5 eindeloze maanden over Breath of the Wild gedaan te hebben. Zien er alvast heel mooi uit op de OLED Switch.

Ik heb dit jaar nog maar weinig games gespeeld, de interesse is wat afgenomen. Vooral van AAA games die vaak wel mooie werelden presenteren maar qua gameplay soms te kort schieten of weinig nieuws bieden.

Nu de draad aan't oppikken met wat kleinere games, toevallig bijna allemaal spellen waarin je als een dier speelt. Misschien is dat mijn genre, animal simulators.
  • Untitled Goose Game: hehe, honk
  • Humanity: heel plezant Lemmingsachtig puzzelspel. Ik moet meer puzzelspellen spelen.
  • A Short Hike: tijdje terug hier een aanbeveling gelezen (ik denk van mijn boy @Koonut?). Een van de meest ontspannende spellen die ik in lange tijd gespeeld heb. Kort maar ik zie mezelf dit om de zoveel tijd nog eens opnieuw spelen.
  • Death's Door: nog maar pas mee begonnen, de sfeer en art stijl spreken me wel aan. Ik heb niet zoveel affiniteit met de oude Zelda spellen etc. dus voor mij voelt deze stijl van gameplay nog relatief "fris" aan.
  • Ori and the Blind Forest/Will O' The Wisps: volgende spellen op de Switch na 5 eindeloze maanden over Breath of the Wild gedaan te hebben. Zien er alvast heel mooi uit op de OLED Switch.
Schoon lijstje

Rise of the Tomb Raider uitgespeeld. Geweldige game!

Mooie world design en prachtige graphics nog steeds op max settings. Mijn RTX3070 moest dikwijls alles geven om mijn 72fps cap te behouden. Je wordt naarmate de game vordert blootgesteld aan nieuwe elementen om obstakels te beklimmen of te doorbreken. Hierdoor kan je terug gaan naar vorige locaties om nieuwe zaken fysiek te bereiken want het spel biedt meerder challenges, side quests en tombs in veel gebieden. De gameplay nodigt dikwijls ook uit om even na te denken hoe je ergens moet geraken. Het verhaal stelt niet teleur, alles voelt vloeiend aan, voldoende interval met cutscenes en gameplay.

Cross Tails
Een SRPG in de stijl van Fire emblem of Tactics Ogre, maar dan met een indie budget van dezelfde devs die Mercenaries Rebirth gemaakt hebben.

Ik zie het een beetje gelijk SRPG comfort food. De art-style(en graphics) is gewoon "ok" (misschien een beetje meer furry-bait dan de meesten gewoon zijn), de gameplay biedt genoeg diepgang, maar niet zoveel als Fire emblem of tactics ogre. Muziek en algemene prestatie zijn gewoon ok.

Geen hoge lof, maar als tussendoortje is het prima. Gewoon battles doen, uw classes/skills optimaliseren, podcast op de achtergrond.

God of War (2018): Uitgespeeld. Vermakelijke game met een mooi verhaal. Ga wel niet terug om alle collectibles / side quests te doen. Moet wel toegeven dat ik uitkijk om Ragnarok te starten.

Kena: Bridge of Spirits: Grafisch een heel mooie game. Gameplay-wise ook best wel pittiger dan ik had verwacht. Verhaal heeft me nog niet te pakken na een kleine 2 uur spelen.

Yakuza 0: Had hem bijna uit op PC, maar nu opnieuw begonnen op de PS5. Is gewoon vermakelijk entertainment. Ook direct meegezogen terug in het verhaal. Sidequests zijn ook 10/10. Ben van plan om ze nu effectief alle 6 een keer te spelen. Yakuza Kiwami en Kiwami 2 staan ook aan 5 euro tot het einde van de maand op de PSN Store.

Cloudpunk

Vond het een boeiende cyberpunk wereld. Gameplay loop is wel simpel aangezien het meer om het verhaal gaat maar het was boeiend genoeg voor mij. :p De wereld vond ik beter geslaagd dan wat Cyberpunk 2077 heeft gedaan.
Enkel nog 1 trophy halen om de platinum te kunnen krijgen maar daarvoor moet ik naar alle locaties vliegen/rijden/lopen en er is geen tracker. Voorlopig geen zin om de volledige map opnieuw te doen. Misschien ooit wel eens doen...

Ben bijna door Resident Evil Village.

Heerlijke game en exact zoals ik ze nu nodig heb en graag speel. Quasi lineair, niet te moeilijk en geen al te moeilijke bosses, leuke locaties die je vaak ook op je gemak in je op kan nemen, voldoende spanning, geen constante enemy's die u continu overrompelen, puzzels die je snel doorhebt (geen enkele moeten opzoeken, dat is in sommige games wel anders), loot en crafting dat vrij eenvoudig en overzichtelijk is en blijft en last but not least: niet te lang uitgerokken.

Ben er bijna door dus hierna op zoek naar vergelijkbare games, het horror aspect hoeft overigens niet.

Ik heb nog geen PS5, speel op PS4 pro, dus de laatste AAA-games speel ik nog niet (die wil ik dan toch in betere beeldkwaliteit spelen wanneer ik toch een PS5 zou kopen), anders was God of War Ragnarok mss wel een optie. Ik geef ook voorkeur aan games die toch in sale staan, ga geen volle pot betalen om nieuwe games op een oude console te spelen.

Dacht zelf aan de laatste Uncharted, heb de vorige 3 gespeeld, of de laatste Tomb Raider. Iemand anders suggesties? A Plague Tale was hier ook al gepasseerd, was die heel kort gestart op mijn laptop maar zou liever op PS4 spelen.

Uncharted 4 uitgespeeld op hard. Ik had deze in 2017 al eens uitgespeeld op normal, hard geeft toch iets meer voldoening.

Ik vond hem nu beter dan vorige keer (ook geholpen door een nieuwe grotere TV) maar ik mis toch iets qua pacing, dat zat bij Uncharted 2 wel beter. Die vind ik ook leuker om te herspelen.

U2>U4>U3>U1

Is Lost Legacy een aanrader? Ben wel fan van de serie maar die heb ik nog niet gespeeld.

Uncharted 4 uitgespeeld op hard. Ik had deze in 2017 al eens uitgespeeld op normal, hard geeft toch iets meer voldoening.

Ik vond hem nu beter dan vorige keer (ook geholpen door een nieuwe grotere TV) maar ik mis toch iets qua pacing, dat zat bij Uncharted 2 wel beter. Die vind ik ook leuker om te herspelen.

U2>U4>U3>U1

Is Lost Legacy een aanrader? Ben wel fan van de serie maar die heb ik nog niet gespeeld.
Lost legacy vond ik wel de moeite. Het is vrij kort dus qua pacing zal het misschien wel beter meevallen voor jou.

Uncharted en TR zijn nu wel andere spellen dan RE... De laatste twee of drie TR's heb ik uitgespeeld en ook Uncharted Legacy of Thieves. Niks horror en ook de wereld is veel ruimer. Bij RE zie ik graag naar de gameplay van anderen, maar zelf nooit de goesting gehad om me er aan te wagen.
Ik vind de TR serie wel beter dan Uncharted.
Misschien ook eens kijken naar de Metro-serie als ge die nog niet gespeeld hebt of We Happy Few. Zelf vond ik dat toch ook wel goede games, maar zijn ook weer wat anders dan RE natuurlijk.

Gisteren Baldur's Gate 3 uitgespeeld. Fantastisch spel. Een van de beste games, misschien wel het beste, dat ik tot zover gespeeld heb. Het verhaal was boeiend en de companions waren echt fantastisch.

Enkele kleine bugs gehad en een een bug waardoor ik een side quest niet kon afwerken. Act 3 kan nog wel wat extra polish gebruiken. Hier en daar dialogen gehad die niet helemaal synchroon liepen met keuzes die ik gemaakt had, of met dingen die ik la had gedaan /nog niet had gedaan. Ook was er minder input van de companions hoe verder ik in het spel ging (of zo voelde het toch). Het spel eindigde ook vrij plots. Een korte epiloog of iets om een soort van closure te geven miste ik wel.

Ik ga dit spel zeker nog enkele keren spelen. Ik ben toch benieuwd naar wat gevolgen andere keuzes kunnen hebben.

en zo erg mooi vind ik het allemaal niet hoor. vroeger met mijn voodoo2 kaart en OPENGL zag dat er allemaal net zo uit meen ik mij te herinneren.
Dat heb ik bij remasters al vaker gedacht.

Tot je dan effectief het origineel eens terug ziet. Dan denk je toch : "oei?".

Eindelijk aan Days Gone kunnen beginnen. Vermakelijke zombieslasher met wat openworld gedoe. Ook zien dat je op tijd binnen bent voor den donkeren en da je naft in uwe moto doet :laugh:

En ik snap waarom deze post apocalyptic games altijd in de US of A doorgaan. Waar elders ter wereld vind je ammo gewoon los in de schuiven van any random huis of op straat? Het zou in België een saai game zijn :p

Laatst bewerkt:
Voor 8.99€ de Metro bundel opgepikt, met 2033 Redux, Last Light Redux en Exodus Gold edition voor PS4 (pro).

Ik was de eerste 2 al eens begonnen op PC maar nooit uitgespeeld, ben nu met Exodus begonnen. In het begin toch niet echt enthousiast over, graphics niet top, voice-acting is ook maar pover, het is heel erg chaotisch ook (er wordt zoveel door elkaar gesproken, zelfs terwijl je al instructies krijgt van een personage staan er naast jou nog anderen te spreken), kinderlijke reacties van NPC's die echt veel te veel praten (kan de naam Artyom al niet meer horen),...

Wat verder in het spel wordt het wel beter,

"van zodra je buiten Moskou bent"

krijgt een beetje een fallout 4 feel, dus ga er wel mee door doen.

Final Fantasy 16 :love:

Wat een trip en spektakel.
Had wat meer RPG in mogen zitten maar als actie-game meer dan geslaagd.
Bij momenten echt episch, wat een spektakel op het scherm en de muziek :drool:

Final Fantasy 16 :love:

Wat een trip en spektakel.
Had wat meer RPG in mogen zitten maar als actie-game meer dan geslaagd.
Bij momenten echt episch, wat een spektakel op het scherm en de muziek :drool:
Hoe vond je de story, heb hem ook gekocht maar zit nog niet zo ver heeft wel een trage start vind ik qua verhaal.

Het verhaal vond ik goed! Komt nogal traag op gang en af sommige stukken gaan ze ook terug wat trager om wat ademruimte te geven na een paar zotte momenten. :p

Ik zit nu bij de 2de Timeskip waar ik juist Typhon verslagen heb ik zit toch wel al over de helft ?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan