Tonerider
Well-known member
Ik heb dus echt een probleem de laatste tijd. Vroegel speelde ik heel graag open world games, het vele roamen en ontdekken van de map en wereld vond ik altijd leuk, ook craften en vele zijmissies was geen probleem, integendeel.
Maar nu zie ik mij daar bijna niet meer doorgaan. RDR2 staat zo nog op +-60%, ondanks dat ik het een topgame vind. Heb vorig jaar ook nog Far Cry 5 uitgespeeld en die vond ik top, daarvoor ook nog Days Gone welke ik ook top vond. En mijn favo games aller tijden zijn de ganse GTA reeks. Zelfs Fallout met al het craften en bouwen ed vond ik super. Maar nu ben ik 3 games op rij met open wereld niet doorgeraakt. Dying Light 2, Cyberpunk en Far Cry 6. Enerzijds vond ik de games niet echt top (Zowel DL2 als FC6 zijn een pak minder dan hun voorganger), maar ik word ook moedeloos van de grote maps, de vele opties, al de icoontjes, alle crafting mogelijkheden...
Het zal er uiteraard ook wel mee te maken hebben dat ik quasi geen tijd meer heb om te gamen, ik wou dus nu door doen met FC6 na zowat 2 maand niks te hebben gedaan en ik zie het eigenlijk gewoon niet meer zitten. Opgestart, die map gezien... en weer afgesloten.
Dan maar op zoek gegaan naar wat lineaire story driven games en nu goedkoop Resident Evil Village op de kop getikt. En eerlijk, ik heb dat dus nodig om ontspannen te kunnen gamen. Niet teveel mogelijkheden, geen 100den zaken te looten of te ontdekken, gewoon van scene naar scene gaan en alles volgen wat ze je voorschotelen (hoewel er blijkbaar iets verder in het spel wel een minimale open world in zit). De toppers in het genre zoals TLOU en Uncharted vond ik ook altijd heel goed, dus dergelijke games ben ik nu naar op zoek.
Ik speel ook liever linear games omdat ik ook gewoon wil ontspannen en stress krijg als ik zo'n grote kaart zie met allemaal icoontjes op. Vroeger deed ik graag racegames, maar ook daar is dat tegenwoordig 1 grote kaart met honderd icoontjes op. Ik begin er met goede moed aan en dan na een paar uur geef ik het op. Het is gewoon te veel. Ik heb beide 'The Crews' en geen enkele uitgespeeld, nog niet tot de helft denk ik.
FC6 vond ik eigenlijk nog best meevallen doordat de kaart toch niet extreem groot is en ik een grote fan ben van de serie. Ik heb er ongeveer 67h in gestopt om het te kunnen uitspelen.
Maar inderdaad, gewoon van scene naar scene, waar je geen 700 sidequests hebt, doe ik ook gewoon het liefst.
A Plague Tale is misschien ook nog wel iets voor u? Ik heb de eerste gespeeld en ik vond dat echt 1 van de beste games ooit. Ik ben nog aan het twijfelen over de tweede (vooral omdat ik me wel irriteer aan die kleine die maar niet luistert). God Of War is semi-linear, dacht ik (maar ook daar kan je je irriteren aan de zoon die niet luistert
)
)
). Heb ook nul komma nul ervaring met "soulsborne"-achtige games. Zullen zien hoever ik het kan schoppen met men Handler en Woef den hond....