Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ik heb dus echt een probleem de laatste tijd. Vroegel speelde ik heel graag open world games, het vele roamen en ontdekken van de map en wereld vond ik altijd leuk, ook craften en vele zijmissies was geen probleem, integendeel.

Maar nu zie ik mij daar bijna niet meer doorgaan. RDR2 staat zo nog op +-60%, ondanks dat ik het een topgame vind. Heb vorig jaar ook nog Far Cry 5 uitgespeeld en die vond ik top, daarvoor ook nog Days Gone welke ik ook top vond. En mijn favo games aller tijden zijn de ganse GTA reeks. Zelfs Fallout met al het craften en bouwen ed vond ik super. Maar nu ben ik 3 games op rij met open wereld niet doorgeraakt. Dying Light 2, Cyberpunk en Far Cry 6. Enerzijds vond ik de games niet echt top (Zowel DL2 als FC6 zijn een pak minder dan hun voorganger), maar ik word ook moedeloos van de grote maps, de vele opties, al de icoontjes, alle crafting mogelijkheden...

Het zal er uiteraard ook wel mee te maken hebben dat ik quasi geen tijd meer heb om te gamen, ik wou dus nu door doen met FC6 na zowat 2 maand niks te hebben gedaan en ik zie het eigenlijk gewoon niet meer zitten. Opgestart, die map gezien... en weer afgesloten.

Dan maar op zoek gegaan naar wat lineaire story driven games en nu goedkoop Resident Evil Village op de kop getikt. En eerlijk, ik heb dat dus nodig om ontspannen te kunnen gamen. Niet teveel mogelijkheden, geen 100den zaken te looten of te ontdekken, gewoon van scene naar scene gaan en alles volgen wat ze je voorschotelen (hoewel er blijkbaar iets verder in het spel wel een minimale open world in zit). De toppers in het genre zoals TLOU en Uncharted vond ik ook altijd heel goed, dus dergelijke games ben ik nu naar op zoek.

Ik speel ook liever linear games omdat ik ook gewoon wil ontspannen en stress krijg als ik zo'n grote kaart zie met allemaal icoontjes op. Vroeger deed ik graag racegames, maar ook daar is dat tegenwoordig 1 grote kaart met honderd icoontjes op. Ik begin er met goede moed aan en dan na een paar uur geef ik het op. Het is gewoon te veel. Ik heb beide 'The Crews' en geen enkele uitgespeeld, nog niet tot de helft denk ik.
FC6 vond ik eigenlijk nog best meevallen doordat de kaart toch niet extreem groot is en ik een grote fan ben van de serie. Ik heb er ongeveer 67h in gestopt om het te kunnen uitspelen.

Maar inderdaad, gewoon van scene naar scene, waar je geen 700 sidequests hebt, doe ik ook gewoon het liefst.

A Plague Tale is misschien ook nog wel iets voor u? Ik heb de eerste gespeeld en ik vond dat echt 1 van de beste games ooit. Ik ben nog aan het twijfelen over de tweede (vooral omdat ik me wel irriteer aan die kleine die maar niet luistert). God Of War is semi-linear, dacht ik (maar ook daar kan je je irriteren aan de zoon die niet luistert :p)

Ook fan van open werelds, maar tijd ontbreekt en voor 2u te beginnen is het de moeite niet meer.
Heb hetzelfde probleem... Begonnen aan AC in Egypte, leuk spel maar veel te groot, idem met FC. Tijd voor nog eens corona ofzo denk ik dan. ( en dan zeggen dat ik een ps4 gekocht heb in corona tijd door mijne kameraad :rofl: )
Madam pas gaan werken om 9u savonds en dan geen zin meer om tot middernacht te gamen. Liefst overdag alleen thuis, maar zeer zeldzaam.

Nu nog eens wolfenstein gekocht in steam pc, misschien dat dit vlotter speelt.

Ik heb dus echt een probleem de laatste tijd. Vroegel speelde ik heel graag open world games, het vele roamen en ontdekken van de map en wereld vond ik altijd leuk, ook craften en vele zijmissies was geen probleem, integendeel.

Maar nu zie ik mij daar bijna niet meer doorgaan. RDR2 staat zo nog op +-60%, ondanks dat ik het een topgame vind. Heb vorig jaar ook nog Far Cry 5 uitgespeeld en die vond ik top, daarvoor ook nog Days Gone welke ik ook top vond. En mijn favo games aller tijden zijn de ganse GTA reeks. Zelfs Fallout met al het craften en bouwen ed vond ik super. Maar nu ben ik 3 games op rij met open wereld niet doorgeraakt. Dying Light 2, Cyberpunk en Far Cry 6. Enerzijds vond ik de games niet echt top (Zowel DL2 als FC6 zijn een pak minder dan hun voorganger), maar ik word ook moedeloos van de grote maps, de vele opties, al de icoontjes, alle crafting mogelijkheden...

Het zal er uiteraard ook wel mee te maken hebben dat ik quasi geen tijd meer heb om te gamen, ik wou dus nu door doen met FC6 na zowat 2 maand niks te hebben gedaan en ik zie het eigenlijk gewoon niet meer zitten. Opgestart, die map gezien... en weer afgesloten.

Dan maar op zoek gegaan naar wat lineaire story driven games en nu goedkoop Resident Evil Village op de kop getikt. En eerlijk, ik heb dat dus nodig om ontspannen te kunnen gamen. Niet teveel mogelijkheden, geen 100den zaken te looten of te ontdekken, gewoon van scene naar scene gaan en alles volgen wat ze je voorschotelen (hoewel er blijkbaar iets verder in het spel wel een minimale open world in zit). De toppers in het genre zoals TLOU en Uncharted vond ik ook altijd heel goed, dus dergelijke games ben ik nu naar op zoek.
De Yakuza werelden vind ik dan een verademing, kleine wereld met veel te doen en telkens een goed verhaal met de nodige drama.

Als ge over het grafische heen geraakt, raad ik iedereen hier de voorlaatste Tomb Raider trilogy aan.
Perfecte "casual" games voor wanneer ge die bloated openworld menu zever niet meer af kunt.
97cent per deel op steam nu.

Levels zijn +- 30/60 minuten. Speel op easy of normal want combat is erg ruw en er zitten wel wat crappy onrail moto secties tussen.
Verhaal en cutscenes zijn bij momenten ook wel, hilarisch.

Ik heb al lang niet meer op men ps5 gespeeld omdat ik system shock remake op pc aan't spelen was, maar ben gisteren nog eens begonnen aan Sniper Elite 5 op ps5 en doorzettingsvermogen gedaan op het eerste level en in 2 uur uitgespeeld. Toch wel leuke game, alleen die satchels vindt ge niet overal om explosieven te plaatsen op bepaalde guns/gebouwen. 2 optionele objectives niet kunnen behalen daarvoor omdat ik niet heel dat level wou zoeken naar waar ligt een satchel ...

Nog niemand remnant twee gespeeld krijgt heel goeie reviews een beetje souls game maar met wapens
Ik paar dagen geleden tesamen mee ne kameraad. De eerste speelde ik al graag en deze is op alle vlakken nog beter. Dikke aanrader.
Gfx en gunplay zitten goed, veel te ontdekken en customizen. Bosses en puzzels niet van de poes. Must have voor wie graag co-op speelt.

Ik paar dagen geleden tesamen mee ne kameraad. De eerste speelde ik al graag en deze is op alle vlakken nog beter. Dikke aanrader.
Gfx en gunplay zitten goed, veel te ontdekken en customizen. Bosses en puzzels niet van de poes. Must have voor wie graag co-op speelt.
Blijkbaar heb ik de eerste in mijn bib staan ( ooit eens bij ps + ofzo )

Blijkbaar heb ik de eerste in mijn bib staan ( ooit eens bij ps + ofzo )
Klopt.
Ik had die dan eerst es geprobeerd voor de controls want de eerste game had ik uitgespeeld op PC. En aangezien ik geen held ben kwa shooters met controller valt deze toch prima te spelen. Aim assist is spot on zonder overdreven te zijn.

Sackboy's big adventure: schattig voor kinderen, maar mankeert de stijl en/of uitdaging van Rayman of het karakter van Crash bandicoot. Functioneel

Death's door: gespeeld tot in het kikkerfort, maar ga het daarbij laten denk ik. Het is zeer Zelda-achtig in dungeon-verkenning, abilities en combat. Spel heeft ook een leuk gevoel voor humor, maar de algemene stijl spreekt me gewoon niet aan. Het is uniek en zeker niet lelijk, maar de kleuren, omgevingen, enemydesign doet niets voor me.

Ik heb eigenlijk amper tot geen ervaring met SH buiten de aller eerste op PS1 ooit toen ik pakweg 12ish jaar was :p

Had inderdaad al ergens opgevangen dat de sound gedaan is door iemand die ook aan SH had meegewerkt als ook dat het grafische deel en de oldschool camera standpunten een grote plus waren voor de totale sfeer van het spel. Wat ik wel kan bevestigen dat dit voor mij echt wel heel goed zit.

Waar ik het meeste commentaar over las was dat de GP iets te slapjes was, vooral dat er leuke concepten zijn, maar dat ze nog meer en beter hadden kunnen gebruikt worden om de ervaring nog unieker te maken. Persoonlijk vind ik nu niet dat het ondermaats is, maar idd, wrs hadden ze er nog meer mee kunnen doen...

Het andere is het verhaal, voor velen niet heel erg meeslepend, zelf ervaar ik dat net omgekeerd, na gisteren had ik zo iets van ok, damn nu wil ik wel echt weten wat hier nu eigenlijk allemaal gaande is. Maar de grote vraag blijft natuurlijk wel of het de landing correct uit zal voeren.

Ma so far vind ik dit echt geen slechte game toch, voor die 10 uurtjes dat het ook maar duurt ga ik ook niet klagen moest het dan toch wat tegenvallen uiteindelijk.
Ik erger me wel soms aan de camera standpunten, ik zie soms uitwegen niet direct tenzij ik ik de game heel klaar zet. Ik weet niet hoe ver ik zit (speel nu al even met dat mannelijk personage.

Ben gisteren met Remnant 2 begonnen omdat ik daar veel goeds over hoor en zie. So far so good zoals ze zeggen maar bijwijlen moeilijk (al veel gestorven en van miserie op Survivor gezet 😬). Heb ook nul komma nul ervaring met "soulsborne"-achtige games. Zullen zien hoever ik het kan schoppen met men Handler en Woef den hond.... 🐕

Ben gisteren met Remnant 2 begonnen omdat ik daar veel goeds over hoor en zie. So far so good zoals ze zeggen maar bijwijlen moeilijk (al veel gestorven en van miserie op Survivor gezet 😬). Heb ook nul komma nul ervaring met "soulsborne"-achtige games. Zullen zien hoever ik het kan schoppen met men Handler en Woef den hond.... 🐕
Ja tis bij momenten nie simpel en ik speel ook op laagste niveau.
Handler is sowieso sterke solo class, ik speel er ook mee met als secondaire medic of engineer.
Ik speel ongeveer een kwart solo en de rest in coop met ne kameraad en kan u zeggen, wij hebben al crazy shit meegemaakt ze.
Jumping puzzels, platforming, hidden doorways, secrets...game zit bomvol. Toch al dik mee geamuseerd ook al is het soms stressen :tongue:

Ik erger me wel soms aan de camera standpunten, ik zie soms uitwegen niet direct tenzij ik ik de game heel klaar zet. Ik weet niet hoe ver ik zit (speel nu al even met dat mannelijk personage.
Daar had ik gelijk niet zo veel moeite mee, vond de belichting zoals het bij mij stond vrij goed (niet super donker) en vond toch altijd alles goed. Moet er wel bij zeggen dat ik wel telkens alles zeer gronding af ging omdat ik de brieven en collectables wel wou vinden en lezen voor de lore.

Resultaat was dus ook dat ik op 1 collectable trophy na ook alles had gevonden en unlocked. Nadeel was dat ik voor die ene trophy nog eens moest herbeginnen, maar was op 2 avonden gefixt en was niet zo een ramp.

Wat betreft de lengte, denk dat je halverwege zit of net iets er voorbij, ik denk eerder er net iets voorbij zelf.

The last of us part 1 beginnen spelen op ps5, eerder gespeeld op ps3, maar prachtige remaster. Zo moet het en maakt het leuk om een top game opnieuw te spelen!

En op pc begonnen met Dave the diver, zalige indie game die gewoon fun is. Dikke aanrader!!

Unusual Findings, een point and click adventure game dat zich afspeelt in de jaren 80. Het lijkt heel hard op Stranger Things. Heel leuk en zeker voor fans van Stranger Things en de jaren 80.

Terug
Bovenaan