Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Momenteel bezig met horizon forbidden west zit in de helft van het verhaal tot nu toe toch 1 van de games waarbij ik tussendoor is niets anders speel. Had het zelfde bij de eerste.

Zelfs de lego set gekocht 😅

Hier bezig met The Medium, momenteel ongeveer halfweg de game, vind deze best wel goed, had er minder van verwacht na alles wat je er over las online.

Whot? :love:
Ik ga regelmatig terug naar oudere mmo's om eens te zien hoe ze nog runnen.
Maar ik had geen idee dat deze ook nog ergens draaide :)

Ik vond dit een geweldige mmo toen die net releaste.
Vind hier ondertussen de website ook terug door uw post, hmm misschien dat ik ook nog eens ga piepen.
Enig idee van de populatie op de servers?
Net een half uur opgezet.
In de alliance chat "anyone out there?" geplaatst en tot mijn verbazing een stuk of 10 reply's. Geweldig! En het is ochtend. Ze wisten me te vertellen dat er in de piekuren voor west-europa toch wat volk op zit.
Nu is wel de vraag wat het doel is om het spel nu te spelen. Uiteraard is het daar niet zoals de in de hoogdagen 20 jaar geleden dus die sfeer gaat ook totaal anders zijn in de market plaza's. Ik herinner me nog plekjes (bij zo ne smugler shop denk ik) waar destijds massa's volk stond om te kopen, verkopen en PVP'en in de sewer daaronder :D

Hier bezig met The Medium, momenteel ongeveer halfweg de game, vind deze best wel goed, had er minder van verwacht na alles wat je er over las online.
Gij zijt toch toevallig geen Silent Hill fan? Ik ben enorme fan van 2/3 en zelfs een beetje the room. Blijkbaar met OST gecomponeerd door Yamaoka, maar ik vraag me af of de game zelf een beetje interessant is voor SH-fans. Bloober team als dev boezemt niet veel vertrouwen in voor mij.

Gij zijt toch toevallig geen Silent Hill fan? Ik ben enorme fan van 2/3 en zelfs een beetje the room. Blijkbaar met OST gecomponeerd door Yamaoka, maar ik vraag me af of de game zelf een beetje interessant is voor SH-fans. Bloober team als dev boezemt niet veel vertrouwen in voor mij.
Ik heb eigenlijk amper tot geen ervaring met SH buiten de aller eerste op PS1 ooit toen ik pakweg 12ish jaar was :p

Had inderdaad al ergens opgevangen dat de sound gedaan is door iemand die ook aan SH had meegewerkt als ook dat het grafische deel en de oldschool camera standpunten een grote plus waren voor de totale sfeer van het spel. Wat ik wel kan bevestigen dat dit voor mij echt wel heel goed zit.

Waar ik het meeste commentaar over las was dat de GP iets te slapjes was, vooral dat er leuke concepten zijn, maar dat ze nog meer en beter hadden kunnen gebruikt worden om de ervaring nog unieker te maken. Persoonlijk vind ik nu niet dat het ondermaats is, maar idd, wrs hadden ze er nog meer mee kunnen doen...

Het andere is het verhaal, voor velen niet heel erg meeslepend, zelf ervaar ik dat net omgekeerd, na gisteren had ik zo iets van ok, damn nu wil ik wel echt weten wat hier nu eigenlijk allemaal gaande is. Maar de grote vraag blijft natuurlijk wel of het de landing correct uit zal voeren.

Ma so far vind ik dit echt geen slechte game toch, voor die 10 uurtjes dat het ook maar duurt ga ik ook niet klagen moest het dan toch wat tegenvallen uiteindelijk.

Zeer mooie game, geheel voelde van begin tot eind als een sollicitatie naar de Silent Hill ip.
Beetje spijtig dat ze wel direct met Silent Hill 2 beginnen als remake. Het origineel verdient eigenlijk evenveel aandacht.
Bloober is echt wel ok, qua sfeerschepping en verhaal zijn ze imo meer hit dan mis. Layers of Fear, Observer en The Medium zijn voor mijn geld allen echt wel hits in story based horror. Maar ge moogt wel niet echt de finesse van og Team Silent verwachten. Het is wat ruwer, heel wat minder subtiel en ook qua gameplay allemaal relatief simpel. The Medium is imo verreweg hun beste game. Layers of Fear 2/remake wel nog niet gespeeld.

Yamaoko tho, persoonlijke held hier _O_
Beetje spijt da'k de recente vinyl heruitgaves niet heb meegepikt.

En geen fan van OG Silent Hill?? Nog zo goed.
Klaar met de Tomb Raider: Definitive Survivor Trilogy. Leuke games maar niets spectaculair. Was meer run & gun dan ik gedacht had en minder puzzels. Bepaalde tombs waren ook veel te makkelijk.
Ben nu bezig met de PS2 Trilogy. Qua combat echt brak(speel op easy als je ze ooit een kans geeft), maar het verkennen van de Tombs is in die games zoveel leuker dan de nieuwe Trilogy die gewoon betere Uncharted games zijn imo :p

Erg benieuwd wat ze gaan doen met de volgende game.

OT: Buiten Tomb Raider Legend, ook nog eens de originele Final Fantasy uitgespeeld(GBA). Blijft een indrukwekkende blueprint. Eigenlijk ter voorbereiding van Stranger of Paradise met begonnen. Maar ik ga toch nog eens een detour doen, en de boysband nog eens een kans geven in FFXV. Ongeacht die onpenetreerbare hoop media dat ge eerst moet consumeren.(animé, film, andere game etc etc). Chapter 2 voorlopig en ik geniet er van. Gameplay is wel allesbehalve uitdagend, en de laadtijden zijn "hellish". Deze week eens een SSD steken.

Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk amper tot geen ervaring met SH buiten de aller eerste op PS1 ooit toen ik pakweg 12ish jaar was :p

Had inderdaad al ergens opgevangen dat de sound gedaan is door iemand die ook aan SH had meegewerkt als ook dat het grafische deel en de oldschool camera standpunten een grote plus waren voor de totale sfeer van het spel. Wat ik wel kan bevestigen dat dit voor mij echt wel heel goed zit.

Waar ik het meeste commentaar over las was dat de GP iets te slapjes was, vooral dat er leuke concepten zijn, maar dat ze nog meer en beter hadden kunnen gebruikt worden om de ervaring nog unieker te maken. Persoonlijk vind ik nu niet dat het ondermaats is, maar idd, wrs hadden ze er nog meer mee kunnen doen...

Het andere is het verhaal, voor velen niet heel erg meeslepend, zelf ervaar ik dat net omgekeerd, na gisteren had ik zo iets van ok, damn nu wil ik wel echt weten wat hier nu eigenlijk allemaal gaande is. Maar de grote vraag blijft natuurlijk wel of het de landing correct uit zal voeren.

Ma so far vind ik dit echt geen slechte game toch, voor die 10 uurtjes dat het ook maar duurt ga ik ook niet klagen moest het dan toch wat tegenvallen uiteindelijk.
Merci voor het inzicht. Komt overeen met wat k op launch ook vaak gelezen had.
Zeer mooie game, geheel voelde van begin tot eind als een sollicitatie naar de Silent Hill ip.
Beetje spijtig dat ze wel direct met Silent Hill 2 beginnen als remake. Het origineel verdient eigenlijk evenveel aandacht.

Bloober is echt wel ok, qua sfeerschepping en verhaal zijn ze imo meer hit dan mis. Layers of Fear, Observer en The Medium zijn voor mijn geld allen echt wel hits in story based horror. Maar ge moogt wel niet echt de finesse van og Team Silent verwachten. Het is wat ruwer, heel wat minder subtiel en ook qua gameplay allemaal relatief simpel. The Medium is imo verreweg hun beste game. Layers of Fear 2/remake wel nog niet gespeeld.

Yamaoko tho, persoonlijke held hier _O_
Beetje spijt da'k de recente vinyl heruitgaves niet heb meegepikt.

En geen fan van OG Silent Hill?? Nog zo goed.
OG Silent Hill is ook goed, maar eentje die ik veel minder rap opnieuw zal opzetten en waar k eerlijk niet zo "emotioneel aan gehecht" ben als onze favoriete existentiële held en coole Heather. Silent Hill 2 OST is een vd weinige gamesoundtracks die ik nog op cd bijhoud.

Ik ga de game sowieso eens proberen, zeker gezien het zo vaak afgeprijsd wordt. Ik koester toch al een beetje meer hoop dat de SH2-remake deftig zal zijn

Résident evil 2 Remake op pc vandaag uitgespeeld.
En net een uurtje Resident Evil 3 remake.
Te samen nog geen 17euro.
Kunde niet voor gekl##t zijn.

Halo Infinite (via PC Game Pass) op mijn nieuw pc-build (ik moet wel mijn GTX 1080 nog vervangen, maar das voor over een paar maand). Wel echt fijn spel, eerlijk gezegd, maar vind em er niet zo super uit zien. En ik lees ook veel dat het (uiteraard) weer een slechte port is ook. Ik speel het ook puur voor de SP en tis die die namelijk niet zo top draait algemeen.

The Entropy centre

Ben nu klaar met act 6 nog wat te gaan dus maar 'me like it' krijg 'betere' Portal vibes .... die waren minder bij de Turing Test een eindje terug.

Journey to the savage planet: niet uitgespeeld, integendeel, maar een uurtje of twee gespeeld, maar ik vond er niet veel aan. Setting zei me sowieso al weinig (een alien planet met kleurrijke vreemde beestjes), maar ook het principe van steeds weerkeren naar je spacecraft om zaken te craften is niet mijn ding. Bovendien ging ik ook nog eens om de stomste redenen dood, dus ik bakte er niets van. :p Algoed dat het ooit gratis gekregen was op GOG.

Heb re 2 en 3 remake net uitgespeeld maar ben nu wat inspiratieloos in afwachting van starfield.. Iemand ideetjes.

Nope. Dat wat deftig kwa verhaal en meeslepen?
Ik vond dat een zeer goed spel, een beetje underrated zelfs.
Meeslepend, ja, maar het verhaal is niet per se hoogstaand ofzo. Het is een spirituele opvolger van Resident Evil 4, wat een van mijn favoriete spellen ooit is. Deed me er ook regelmatig aan denken. Ik raad het ook aan omdat het dikwijls in sale staat voor minder dan 10 euro.

Ik vond dat een zeer goed spel, een beetje underrated zelfs.
Meeslepend, ja, maar het verhaal is niet per se hoogstaand ofzo. Het is een spirituele opvolger van Resident Evil 4, wat een van mijn favoriete spellen ooit is. Deed me er ook regelmatig aan denken. Ik raad het ook aan omdat het dikwijls in sale staat voor minder dan 10 euro.
Zal het eens een kans geven

Ik heb dus echt een probleem de laatste tijd. Vroeger speelde ik heel graag open world games, het vele roamen en ontdekken van de map en wereld vond ik altijd leuk, ook craften en vele zijmissies was geen probleem, integendeel.

Maar nu zie ik mij daar bijna niet meer doorgaan. RDR2 staat zo nog op +-60%, ondanks dat ik het een topgame vind. Heb vorig jaar ook nog Far Cry 5 uitgespeeld en die vond ik top, daarvoor ook nog Days Gone welke ik ook top vond. En mijn favo games aller tijden zijn de ganse GTA reeks. Zelfs Fallout met al het craften en bouwen ed vond ik super. Maar nu ben ik 3 games op rij met open wereld niet doorgeraakt. Dying Light 2, Cyberpunk en Far Cry 6. Enerzijds vond ik de games niet echt top (Zowel DL2 als FC6 zijn een pak minder dan hun voorganger), maar ik word ook moedeloos van de grote maps, de vele opties, al de icoontjes, alle crafting mogelijkheden...

Het zal er uiteraard ook wel mee te maken hebben dat ik quasi geen tijd meer heb om te gamen, ik wou dus nu door doen met FC6 na zowat 2 maand niks te hebben gedaan en ik zie het eigenlijk gewoon niet meer zitten. Opgestart, die map gezien... en weer afgesloten.

Dan maar op zoek gegaan naar wat lineaire story driven games en nu goedkoop Resident Evil Village op de kop getikt. En eerlijk, ik heb dat dus nodig om ontspannen te kunnen gamen. Niet teveel mogelijkheden, geen 100den zaken te looten of te ontdekken, gewoon van scene naar scene gaan en alles volgen wat ze je voorschotelen (hoewel er blijkbaar iets verder in het spel wel een minimale open world in zit). De toppers in het genre zoals TLOU en Uncharted vond ik ook altijd heel goed, dus dergelijke games ben ik nu naar op zoek.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan