Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Subnautica.

Ik snap wel dat sommigen deze game top vinden maar ik vond het maar saai... Dan maar via het developer menu gewoon voor de platinum gegaan
 
Ik heb net Subnautica: Below Zero uitgespeeld.

Ik was wel echt omvergeblazen door Subnautica. Je waant je in een wereld met erg weinig oriëntatie en je wordt aan je lot overgelaten. En achter elke hoek schuilt gevaar. Het constant managen van zuurstof, eten en drank is wel cool zo enkelen honderden meters diep in een kleine duikboot. Plus het verhaal is ook wel nice, met die Architects e.d.

Super dat ze dit dan ook verder trekken in Below Zero. Twee verhaallijnen in een kleinere, maar veel dichtere wereld.
Ik vond ze allebei waanzinnig verslavend en zit alweer op mijn honger 🤓
 
Op PC of PS? En indien op PS, lukt dat wat met een controller? Lijkt me eerder een game voor mouse & keyboard. Ben dus een beetje aan het twijfelen of ik het wel voor de PS zou kopen.
Op PS5. Liep allemaal heel vlot met controller, zeker na de early patches die ze gedaan hebben. Ik denk wel dat het beter zal spelen met MKB, maar ik heb geen last gehad met controller :).
 
Halo Wars story uitgespeeld. Speelde nog verassend goed met controler.

Nu nog halo Wars 2 en dan zijn alle halo games uitgespeeld. :clap:
 
Rise of the Tomb Raider. Goed mee geamuseerd, vooral de tombes en puzzels zijn het leukst imo.
Alleen jammer dat het spel crashte na ik het main story uit had, zo de ontbrekende challenges enz ni kunnen completen.
 
Voor de eerste maal Oblivion uitgespeeld. Jaren geleden ook wel gespeeld, maar er toen nooit ingeraakt (itt Morrowind of Skyrim). Nu eindelijk wel. Hij was tof, maar toch een zwakker broertje vergelijken met de twee eerder genoemden. Kudos wel voor de Shivering Isles en Sheogorath. Dat was proper madness.
 
Doom Eternal. Aan begonnen zonder verwachtingen aangezien de trailers me weinig aanspraken, maar ik Doom 2016 wel een prima game vond. Nou, daar deed deze nog een serieus schepje bovenop. Ik heb vermoed ik meerdere keren zitten grijnzen achter mijn scherm wanneer je een arena aan het ownen bent, juist gelijk bij het origineel. Nu aan de DLC beginnen.
 
Diablo 3 + RoS.
Eerst campgne gespeeld met een Crusader en vervolgens Seasonal gegaan met Barbarian met een Whirlwind build. Zit hierbij aan Paragorn 400 waarbij T10 en T11 relatief makkelijk kan, maar in T12 word ik dan weer afgemaakt, zeker in Nephalem Rifts. Hierbij zal het voorlopig blijven, want geen goesting in dagenlang grinden voor (minimale) betere loot. Heb mij er toch een maand of drie goed mee geamuseerd.

Nu Just Cause 3 eens herspelen. Is van 2015 geleden dat ik dit nog heb opgestart, maar had nog eens zin om met het verstand op nul te knallen en wat dwaze stunts te doen. Alle DLC was dit weekend op Steam te koop aan een spotprijs (€3,5 in totaal) dus daarvoor moest ik het nu niet laten vond ik.
 
Mass Effect 1 via de Legendary Edition op PS5.
Man, wat een game! Heb wel niks van side-planets gedaan, dat is misschien voor een tweede playthrough (lijkt trouwens een makkelijke platinum).
En proficiat EA voor de Legendary Edition: draait super vlot en ziet er goed uit. I’m impressed! Nu op naar ME2.
 
- Goosebumps: The Game: Point & Click spel. Bepaalde puzzels zitten nogal onlogisch in elkaar, waardoor je zonder guide bijna nooit zou weten hoe je verder kan geraken. Het verhaal is nogal basic en jammer genoeg niet echt interessant.

- Back to the Future - 30th Anniversary Edition: Het verhaal is een leuk vervolg op de films. Gameplay daarentegen is zeer onhandig en traag.

- Q.U.B.E.: Puzzle game in de stijl van Portal. Speelt vlot, op het einde zitten wel enkele leuke / ietwat tricky puzzles tussen.

- Q.U.B.E. 2: De mechanics van de eerste QUBE zijn wat aangepast, waardoor totaal ander type puzzels mogelijk zijn. Is in het algemeen nog beter uitgewerkt dan de eerste.
 
Maneater (PS5)

Na het geweldige Disco Elysium was ik op zoek naar een leuk tussendoortje waarbij ik niet veel moest nadenken, vandaar deze eens gestart. Het eerste uur was nog wel geinig, maar het volgende uur was meer van hetzelfde, en het uur daarna opnieuw, enzovoort. Het verhaal stelt niks voor en de gameplay is gewoon veel te beperkt om een heel spel aan op te hangen. Praktisch elke missie is een variant op 'zwem met uw haai naar dit punt en eet daar wat dingen op'. Ook jammer dat er amper gebruikt wordt gemaakt van de PS5 functies. Wat hersenloos vertier kan soms deugd doen, maar nu werd het spel na een tijdje zo saai dat er allerlei existentiële vragen binnenkropen zoals "wat ben ik eigenlijk aan't doen?" Gelukkig is het dan wel weer kort, op 4-5u is het verhaal achter de rug en op 9-10u kan je alles in het spel doen.

Natuurlijk heb ik wel de platinum gehaald, want zo ben ik dan weer wel.
 
Terug
Bovenaan