Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Halo Combat Evolved MCC
Ait, beter dan ik mij herinner. Qua co op best vermakelijk.
 
Shantae And The Pirate's Curse op PS4.
SUPER fun en ook niet lang. Wel een stevige difficulty spike op het einde.
De platinum laat ik mooi achterwege met zn "versla X zonder damage" en de typische Shantae speedruns.
 
Horizon Zero Dawn Complete Edition. Topspel, alleen kon het verhaal me niet echt boeien.

Smaken kunnen duidelijk verschillen 😅 Voor mij zowat het beste verhaal van de laatste jaren en mijn topreden dat het mijn game van de PS4 generatie is. De payoff van het verhaal was zo fel voor mij dat ik er zelfs emotioneel van werd.
 
Lumo

Isometric puzzle platformer. Veel te moeilijk omdat je de helft van de tijd je locatie niet exact kan inschatten. Er zaten irritante stukken en heel irritante stukken in, ben blij dat ik hem voltooid heb. Voor het verhaal moet je het zeker niet doen.
 
Alien: Isolation (PC)

Wat een spel. De spanning, de sfeer, de intensiteit,... Ik denk niet dat ik dit al in een andere game op hetzelfde niveau heb ervaren. Het kat en muis spel met de Alien is echt perfect uitgewerkt met zeer goede AI. De makers weten ook heel erg goed hoe ze die spanning moeten opdrijven en uitbuiten. Het geluid en de muziek zijn echt fenomenaal. Speciale deuren openen, de game saven, iets hacken of opstarten,... duren allemaal net lang genoeg om de spanning tot in je rug te voelen, met schrik om die Alien weer achter jou te horen komen. En dit allemaal in een prachtig vormgegeven setting. Enige minpuntje was dat de laatste missie telkens wel weer onnodig, op dezelfde manier, werd verlengd. Maar op zich ook niet heel erg. Topper, en dat gratis en voor niets via Epic.
 
Uncharted 4: A Thief’s End.
What a ride! Het is te lang geleden dat ik U1-3 gespeeld heb, dus kan niet zeggen of ik deze beter vind dan U2 (beste van de trilogie), maar het zal er toch niet ver van af zijn.
 
Assassin's Creed II (The Ezio Collection PS4)

10 jaar geleden deze voor de eerste keer uitgespeeld en nu heel het avontuur opnieuw beleefd... nu wel met meer kennis over de AC-wereld zoals de Isu en de Pieces of Eden. Ben zeer triggered nu om de volgende te spelen. Brotherhood heb ik ook uitgespeeld toen, maar Revelations nooit, dus kan het nu goedmaken :D
 
Moet toch ook ooit eens gebeuren thuis die collectie. De Ezio trilogie behoort nog altijd tot mijn favoriete games allertijden... De OST's staan geregeld thuis op tijdens het werken. Die sfeer is zooooooooo goed. En voor iedereen zal het wel verschillen, maar voor mij is AC nooit meer zo goed geweest als toen.
 
Moet toch ook ooit eens gebeuren thuis die collectie. De Ezio trilogie behoort nog altijd tot mijn favoriete games allertijden... De OST's staan geregeld thuis op tijdens het werken. Die sfeer is zooooooooo goed. En voor iedereen zal het wel verschillen, maar voor mij is AC nooit meer zo goed geweest als toen.
Ik hoop eigenlijk dat de AC games zoals Hitman nu, geretrofit worden voor VR. Speel nu al een tijdje Stride(mirror's edge vr basically), en het verkennen van die rijke werelden en geschiedenis in VR zou toch wel heel speciaal zijn. Enkel de combat zou wel volledig herwerkt moeten worden
 
Demon’s Souls (PS5)

Het is me het avontuur wel geweest. Altijd al zin gehad in de Soulsborne serie, maar nooit games uitgespeeld. Dit is nu de eerste waar ik heb doorgezet. Heb het nu ook wat meer aangepakt als een semi-blind run door af en toe wel wat zaken op te zoeken en dat ging me veel beter af. En uiteraard de ultimate cheesing als beginner: royalty class.
 
The Last of Us: Part 2 (PS4)
Het eerste deel van deze game was ik niet echt onder de indruk. Grafisch uiteraard indrukwekkend en ook de sfeer was goed, maar ik vond het niet echt een verbetering t.o.v. het eerste deel. Vanaf ongeveer 1/3 in de game begon ik deze beter en beter te vinden en uiteindelijk is het één van mijn favoriete games van deze generatie geworden. Mooi einde en bevat één van de meest memorabele eindbazen die ik ooit in een game tegengekomen ben:

The Rat King, de opbouw tot de confrontatie met deze baas vond ik fenomenaal.

Ik hoop wel dat ze in de volgende game op vlak van gameplay meer progressie gaan maken, maar vraag me niet hoe. :thinking:
 
Begonnen aan Assassin's Creed Brotherhood... zo vreemd. Heb dit jaren geleden uitgespeeld, ik zie de eindscene nog voor me, maar ik weet voor de rest bijna niets meer van dit spel. Precies alsof ik dit voor de eerste keer speel. Wel raar, want bij ACII kon ik mij bijna alles nog herinneren.
 
wario land 4 op gba. Zeer goede platformer game
yooka laylee and the impossible lair. Een van de beste platformers in lange tijd
 
Celeste
Sublieme platformer maar ik word te oud voor zo een games blijkbaar... Na chapter 1 wel geen moeite meer gedaan om aardbeien te verzamelen. 1801 keer sterven zegt genoeg :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

 
Terug
Bovenaan