Welke e-mailservice(s) gebruiken jullie?

Welke e-mailservice(s) gebruiken jullie?

  • Internetprovider (Telenet, Proximus...)

    Stemmen: 18 16,2%
  • Outlook (vroeger Hotmail, Live...)

    Stemmen: 56 50,5%
  • Gmail

    Stemmen: 79 71,2%
  • Protonmail

    Stemmen: 6 5,4%
  • GMX

    Stemmen: 0 0,0%
  • iCloud

    Stemmen: 5 4,5%
  • Andere (specifiëren in de thread)

    Stemmen: 8 7,2%

  • Totaal aantal stemmers
    111

Deckard

Well-known member
Crowdfunder FE
Simpele vraag waar ik eens benieuwd naar was.

Zelf gebruik ik die van mijn provider (Telenet) en een Gmail-adres. Net ook een account bij Proton aangemaakt en misschien dat ik mijn Gmail verwijder en alles daarvan naar die van Proton overzet. En voor veel sites die ik eenmalige bekijk of zo en een account vragen gebruik ik een wegwerpmailadres.

Ik heb de (denk ik) meest gebruikte en bekendste opgesomd. Moesten er nog andere goede zijn, mogen die altijd vernoemd worden.
 
Vooral wegblijven van de providermailadressen. Dat maakt een wissel van provider zoveel gemakkelijker.
 
Voor max. 18 maanden. Het blijft een gedoe om die accounts over te zetten.
Ach, ik wist niet dat daar een tijdslimiet opstond. Maar dat het een gedoe is zal ik zeker beamen, hier 4 maanden zitten sukkelen met telenet om mijn bestaande telenet mailadressen over te zetten naar mijn nieuwe telenet account (van particulier naar bedrijfsabbonnement geweest met het nodige gedoe). Dat is maar opgelost geweest toen ik de klantendienst belde om te melden dat als het niet binnen de week opgelost was ze hun ganse boel mochten komen terughalen.
 
Hier mijn eigen domeinnaam, die van het werk natuurlijk en tekent, vooral voor spam
 
Ik er 3 (eigenlijk 4). Telenet, Hotmail en Gmail (en die van mijn werk).
Telenet is mijn hoofd emailadres maar heb mij dit al beklaagd met de reden als ik ooit zou veranderen van operator. Dit is 1 van de redenen waarom ik dit momenteel niet zie zitten.
 
Enkel Gmail.
Is eigenlijk een perfect systeem met alles die zo verweven zit.
(boekt ge een vlucht, en er is vertraging op, boem krijg je melding op je gsm dat er vertraging is. Zelfs je route's die je moet nemen in luchthaven worden uitgelegd. En notificatie daags voordien. )

Ik zou het zeeer ambetant vinden meerdere mailboxen in de gaten te houden.
 
Die van Proximus, al zou ik wel eens willen overstappen naar een Outlook/Gmail.

Nu zit mijn mailbox nog in het Proximus-abonnement van mijn ouders, met een @skynet-adres.
Ikzelf heb ook Proximus, dus ik zou het adres bij hen kunnen vrijgeven en direct koppelen aan mijn abonnement maar nu kun je enkel nog @proximus-adressen maken.
Ik zou mijn @skynet ook kunnen laten doorsturen naar een nieuwe @proximus in mijn abonnement en geleidelijk overstappen, maar dan beter direct de korte pijn kiezen en voor iets onafhankelijk gaan.

Dat zal vooral een probleem worden (hopelijk nog lang in de toekomst) wanneer er iets met mijn ouders zou gebeuren en dat abonnement stopt denk ik, tenzij ik hun abonnement dan zou kunnen overnemen en verhuizen naar mijn adres om mijn eigen abonnement dan te stoppen.

Edit: voor registratie op bepaalde websites zoals hier heb ik wel een Gmail.
Deftige/officiële communicatie doe ik via mijn Proximus-mail.
 
Laatst bewerkt:
Gmail voor het 'officiële' mailverkeer, Hotmail voor registratie op fora e.d. en nog een heel oud Yahoo!-mailadres wat ik gebruik voor registraties op sites die ik maar 1 keer bezoek....
 
Vooral outlook en gmail voor de spam.
In het verleden nog bij zo een privacy gerichte kleine speler (CTemplar) gezeten maar die zijn gestopt en sindsdien ben ik geen fan meer van kleine spelers.
 
Telenet en Hotmail, maar die gebruik ik niet meer voor serieuze dingen, zitten vol spam dankzij mijn jeugdige ik van vroeger. 😅
Kgeef het nog een paar maanden en als er dan niks meer serieus doorkomt dat ik over het hoofd gezien heb, dan verwijder ik ze.

Alle deftige dingen overgezet naar iCloud en sinds kort ook een eigen domeinnaam, kost eigenlijk zo goed als niks.
 
Tot een jaar of 5 geleden via een telenet mailadres, dan overgeschakeld naar gmail.
Heb dan alles van Telenet ingesteld om te forwarden naar gmail, om zo alles van mijn oud emailadres eruit te filteren.
Intussen komt er niets meer binnen van dat Telenet adres dus zou het evengoed kunnen verwijderen nu
 
Onder mij echte eigen naam: Yahoo, al 25 jaar nu. Aangezien er mij geen kat ooit ‘echt’ mail stuurt, behalve de scholen waar ik werk. Het is in geen geval een bijzonder goed mail programma, maar na een kwart eeuw ga ik ook niet meer veranderen. Oude mails van mijn ouders en zo zitten daar nog. Voor dit forum heb ik een gmail ( en ik hou de twee gmails van mijn ouders ook bij, gewoon omdat. )
 
Gmail

nadeel: gmail maakt geen onderscheid tussen "[email protected]" en "[email protected]"
Je krijgt dus mail van andere mensen. Google bevestigt dit ook zelf.

van tijd tot tijd krijg ik "klik hier om uw inschrijving te bevestigen"mails en zit ik doodleuk in een andermands account van een of andere software of site. In 1 geval instagram lol. Ik krijg soms facturen ook.
 
Gewoon Gmail.

Heb daar wel 4 mailadressen.

Mijn standaard
Een gedeeld met m'n vrouw voor alles waar we beiden over moeten op de hoogte blijven (mails van bvba scholen van de kindjes komen daar toe)
En dan nog 2 "spam"-adressen voor allerhande zever
 
Die van Proximus, al zou ik wel eens willen overstappen naar een Outlook/Gmail.

Nu zit mijn mailbox nog in het Proximus-abonnement van mijn ouders, met een @skynet-adres.
Ikzelf heb ook Proximus, dus ik zou het adres bij hen kunnen vrijgeven en direct koppelen aan mijn abonnement maar nu kun je enkel nog @proximus-adressen maken.
Ik zou mijn @skynet ook kunnen laten doorsturen naar een nieuwe @proximus in mijn abonnement en geleidelijk overstappen, maar dan beter direct de korte pijn kiezen en voor iets onafhankelijk gaan.

Dat zal vooral een probleem worden (hopelijk nog lang in de toekomst) wanneer er iets met mijn ouders zou gebeuren en dat abonnement stopt denk ik, tenzij ik hun abonnement dan zou kunnen overnemen en verhuizen naar mijn adres om mijn eigen abonnement dan te stoppen.

Edit: voor registratie op bepaalde websites zoals hier heb ik wel een Gmail.
Deftige/officiële communicatie doe ik via mijn Proximus-mail.
Zijt gij ietwat bekend met proximus? Ik geef complexere operaties zoals overzetten van abonnementen 0% kans op een correcte factuur de eerste 6 maanden, of geen internet abonnement voor u gedurende minstens 2 :D.

(Als ge al iemand aan de telefoon kunt krijgen die snapt wat je wil doen, want dat staat sowieso niet in het draaiboek van de eerste 4 medewerkers waarmee je gaat praten).
 
Zijt gij ietwat bekend met proximus? Ik geef complexere operaties zoals overzetten van abonnementen 0% kans op een correcte factuur de eerste 6 maanden, of geen internet abonnement voor u gedurende minstens 2 :D.

(Als ge al iemand aan de telefoon kunt krijgen die snapt wat je wil doen, want dat staat sowieso niet in het draaiboek van de eerste 4 medewerkers waarmee je gaat praten).
Ja, al een jaar of 20-22 klant ginder.

Het simpelste zou zijn om te vragen om adres/mailbox X te koppelen aan mijn abonnement, maar hetgeen je opnoemt is wat mij tegenhoudt om dat te vragen.
Veel kans dat ik zonder mail achterblijf:p

Al moet ik wel zeggen, voor de keren dat ik een helpdesk nodig had voor iets technisch dat ze via hun chat wel meevallen.
Facturen zijn ook nog nooit verkeerd geweest.

Telefoon is inderdaad wel een ramp, dikwijls ook zo’n Hollander die je maar half verstaat enzo.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan