Welke e-mailservice(s) gebruiken jullie?

Welke e-mailservice(s) gebruiken jullie?

  • Internetprovider (Telenet, Proximus...)

    Stemmen: 18 16,2%
  • Outlook (vroeger Hotmail, Live...)

    Stemmen: 56 50,5%
  • Gmail

    Stemmen: 79 71,2%
  • Protonmail

    Stemmen: 6 5,4%
  • GMX

    Stemmen: 0 0,0%
  • iCloud

    Stemmen: 5 4,5%
  • Andere (specifiëren in de thread)

    Stemmen: 8 7,2%

  • Totaal aantal stemmers
    111
3x gmail adres. 1x privé, 1x forum, 1x een spam adres (bv. voor als ik ergens een mailadres moet ingeven om toegang te krijgen)
 
Ja, al een jaar of 20-22 klant ginder.

Het simpelste zou zijn om te vragen om adres/mailbox X te koppelen aan mijn abonnement, maar hetgeen je opnoemt is wat mij tegenhoudt om dat te vragen.
Veel kans dat ik zonder mail achterblijf:p

Al moet ik wel zeggen, voor de keren dat ik een helpdesk nodig had voor iets technisch dat ze via hun chat wel meevallen.
Facturen zijn ook nog nooit verkeerd geweest.

Telefoon is inderdaad wel een ramp, dikwijls ook zo’n Hollander die je maar half verstaat enzo.
Toen ik in mijn (nieuwbouw) appartement ging wonen kon ik gebruik maken van een promo van een jaar gratis abonnement als ik bij hun zou aansluiten. Ik heb effectief dicht bij een punt gestaan waarbij ik dacht "rot op met uw jaar gratis, deze zever is het me niet meer waard".

-bij de aansluiting fuck up met de busnummers. Uren en dagen proberen bellen. Als er al iemand oppakte (vaak pas na meer dan een uur! Meermaals gebeurd) wist die nooit wat die technisch moest doen om mijn tv signaal in orde te krijgen.
-5 keer doorverbonden worden om dan als antwoord te krijgen "ah maar ge moet naar dat nummer bellen" (wat dan gewoon het klantendienst nummer was waar ik uiteraard naar gebeld had).
- iemand aan de lijn krijgen die zei: "heej, hoe kom jij aan mijn nummer? Ik ben helemaal niet van de klantendienst! (Die heeft het uiteindelijk wel opgelost want ja...dat was gewoon iemand met skills ipv een helpdesk-draaiboek. De ontlading na zoveel uur (dagen) klantendienstcontact was groot)
- jaar gratis? elke maand een factuur (die, gezien de definitie van "gratis", dus niet juist was). Het klantendienstavontuur begon opnieuw, maar dan met de facturatie-dienst
- uiteindelijk geëindigd met een rechtstreeks 011/ xxx xxx -nummer naar mijn vaste proximus factuur medewerker (de Stefan) die ik elke maand (voor een half jaar) heb gebeld om dat elke keer te fixen omdat het dus elke keer fout was. (die pakte wel op binnen de 10 seconden, wat een zaligheid :))

Onlangs een nieuwe woning proberen aan te sluiten op onze beide provider netwerken.
- Formuliertje online invullen. Ze gaan u terugbellen binnen de 2 uur. Gebeurt uiteraard een week niet.
- iemand aan de lijn krijgen? No way josé :).
- Dan maar contact via chat medewerkers om de aanvraag op te starten, ik dacht dat dat sneller ging gaan. Tot 5 verschillende chats, 4 uur aaneen, met medewerkers die het uiteindelijk toch niet doen, met als klap op de vuurpeil de laatste medewerker die beweert dat dat enkel kan als je meteen een abonnement afsluit... (man ik was pissed!)
- heeft 3 weken geduurd om die aanvraag rond te krijgen, uiteindelijk heb ik dan blijkbaar toch de juiste magische woorden uitgesproken tegen hun nieuwe "proximus assistant" die het standaard keuze menu vervangt als je nu naar de klantendienstnummer belt en werd ik doorverbonden naar iemand die dat zowaar als jobfunctie had.

(ere wie ere toe komt: bij telenet was datzelfde proces effectief in een half uurtje gefixed, van intoetsen klantendienstnummer tot "fijne dag verder").

Lichtjes off topic, maar dus om maar te zeggen: zijt ge zeker dat ge een abonnement van abonnee en adres wilt (durft) veranderen?

Ik voorspel eerder facturen richting onbestaande adressen en een deurwaarder na een half jaar (die u uiteraard wel weet wonen):woohoo:
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Gmail al van dag 1 of zo. Ik zou graag mijn eigen domein hebben, maar het domein met mijn voornaam is al verkocht, en degene die het bezit gebruikt het niet. Ik heb al een paar keer gevraagd om het over te nemen, maar ze reageren niet.
 
Ik zoek een partij die een redirect kan maken van een info@ .... naar een gewoon @skynet.be adres
Bij combell vragen ze hiervoor €48 per jaar, maar dat is eigenlijk een mailbox van 5GB, wat ik niet nodig heb.

Kan dit ergens anders goedkoper?
 
Outlook welke ik gebruik voor officiele zaken daar ik mijn volledige naam daar kon aanmaken + een stuk of 5 gmail adressen.
 
Hier dus privé een eigen domeinnaam met Microsoft 365 Exchange Online mailbox.
Enkel familie, overheid, banken, verzekeringsmaatschappij kennen dit adres.

Aan andere derden (online accounts, bedrijven, enz.) geef ik altijd een gmail adres die redirected wordt naar m'n Exchange mailbox. Een eerste 'filter' als het ware, zodat de spam nooit rechtstreeks toekomt. Want ja, de Gmail spam filter is toch best wel goed.
Idem met een outlook.com adres, maar ik gebruik vooral Gmail.

Dan nog een throwaway spam gmail account + nog een hotmail account voor fora & gaming gerelateerde accounts.

Zakelijk een Microsoft 365 Business Standard.

Ik zoek een partij die een redirect kan maken van een info@ .... naar een gewoon @skynet.be adres
Bij combell vragen ze hiervoor €48 per jaar, maar dat is eigenlijk een mailbox van 5GB, wat ik niet nodig heb.

Kan dit ergens anders goedkoper?
OVH.com, daar kan je de domeinnaam onderbrengen en krijg je een gratis basis hosting waarin je redirects kan activeren.

Maar waarom zou je nog een @skynet.be mailadres gebruiken? Als je een eigen domeinnaam gebruikt ben je beter van het net andersom te doen en die van Skynet redirecten naar je info. Want als je op die mails van die info antwoord zien de mensen dan toch ook weer het skynet adres...?
Ik doe voor klanten altijd het omgekeerde, de mailbox van de provider uitfaseren en redirecten naar de nieuwe mailbox met domeinnaam. Veel handiger en niet gebonden aan de provider.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan