Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Wayfarers of the South Tigris.
Leuk spel, zit goed in elkaar, veel leuke combo's mogelijk maar wel rekening houdend met veel veschillende symbooltjes :)

Dit weekend zal er weer redelijk wat Frosthaven op tafel komen. Mijn card boxes zijn toegekomen om alle kaarten van alle unlocked classes snel binnen handbereik te hebben, dan kunnen we rapper switchen en party samenstellen naargelang het scenario en de personal quests. Alhoewel ik het gevoel heb dat de personal quests deze keer toch grotendeels een stuk minder "doe dit specifiek ding" zijn :unsure:

Scenario 8 gedaan met Drifter, Deathwalker en de twee characters die we al unlocked hebben,
Frozen Fist en Trapper.
Drifter voelt best sterk aan, Deathwalker is nog wat zoeken. De twee unlocks vallen in vergelijking met de basischaracters eigenlijk best tegen. Zou ze nu van sterk/makkelijk naar zwak/overmatig moeilijk plaatsen als Boneshaper, Drifter, Blinkblade, Germinate, Deathwalker,
Trapper, Frozen Fist
en Banner Spear. Banner Spear vind ik echt een waardeloos manneke :unsure: Te veel moeite om af en toe een attack van 4 of 5 te doen, en die banners langer dan 3-4 beurten op een goeie plek houden lukt gewoon niet in de meeste scenario's op lage levels.

Welke card boxes zijn dat? Ik vind de standaard insert eigenlijk wel ok, alleen niet voor de monsters.

Laatst bewerkt:
Van Xelaser, eentje voor de mini kaarten en eentje voor de standard. 'k Zou het wel niet aanraden, douanekosten en BTW aan mijn kloten :unsure: Voor Gloomhaven had ik Magneboxes gekocht bij Laserox.

Gisteren dan uiteindelijk nog scenario 15 gespeeld met
Germinate, Frozen Fist, Deathwalker en Drifter.

Achteraf gezien beetje spijt dat ik Banner Spear voor die missie niet had meegenomen, kon daar misschien wel nog een topper worden. Deathwalker begint meer te "klikken", zou die nu ergens tussen Blinkblade en Germinate plaatsen. Drifter begint te kampen met Boneshaper. Is minder sterk maar oh zo makkelijk om alles uit te halen.

Heb jij al met Deathwalker gespeeld? Anders heb ik er wel een vraagje over. :)
Vraag maar, als het nog nodig is :)

Laatst bewerkt:
@Vinceness
Als je een monster tagt met Call of the Abyss (top) en iemand anders van je party verslaat dat monster, komt er daar dan ook een Shadow of moet je zelf de laatste hut uitdelen.

@Vinceness
Als je een monster tagt met Call of the Abyss (top) en iemand anders van je party verslaat dat monster, komt er daar dan ook een Shadow of moet je zelf de laatste hut uitdelen.
Je moet niet zelf de laatste hit uitdelen en het moet ook niet binnen dezelfde beurt zijn. Mag zelfs bij een AoE ook een token zijn die schuift van target naar target terwijl ge iedereen aanvalt (wordt gezien als allemaal individuele attacks met aparte attack modifiers dus aparte kansen om de token te verschuiven).

Is dus eigenlijk voor uw attacks en uw shadow zijn attacks standaard een "last hit = shadow" kaart, en de token dient m.i. vooral om te weten waar een shadow zou komen als een party member dat monster kapotklopt.

Op 1 april een hoop "lie and deceive" games gespeeld:
- Secret Hitler
- Avalon
- Deception: Murder in Hong Kong
- Sherif of Nottingham

en ook nog
- Monster Madness

Je moet niet zelf de laatste hit uitdelen en het moet ook niet binnen dezelfde beurt zijn. Mag zelfs bij een AoE ook een token zijn die schuift van target naar target terwijl ge iedereen aanvalt (wordt gezien als allemaal individuele attacks met aparte attack modifiers dus aparte kansen om de token te verschuiven).

Is dus eigenlijk voor uw attacks en uw shadow zijn attacks standaard een "last hit = shadow" kaart, en de token dient m.i. vooral om te weten waar een shadow zou komen als een party member dat monster kapotklopt.

Merci, ik speel het dus correct :)

Eerste keer Everdell. Leuk spel: ziet er mooi uit en solide mechanics. En toch wat een dubbel gevoel.
Ik vermoed dat het ook te maken heeft het feit dat er één het al een paar keer heeft gespeeld en de andere 3 (waaronder ik) het voor de eerste keer speelden. De meer ervaren speler heeft dik gewonnen.

Niet dat dat persé het probleem is maar daar zat wel een deel van het probleem. Het was voor de rest enorm moeilijk inschatten hoe goed onze kaarten waren. Ik heb in eerste instantie bv teveel aandacht op de critters gelegd (had een shopkeeper en theater). Maar die leverden weinig voordelen op. Beter gefocust op gebouwen. Maar ook dat is niet heiligmakend: één van de andere had een farm en store en kreeg zo wel wat berries maar uiteindelijk is dat niet zo'n geweldige resource aangezien de betere gebouwen gewoon andere resources vragen.
Uiteindelijk wat geshift naar gebouwen maar ook dan: ik zat te wachten op iets dat resources genereerde maar echt veel is dat niet. Dingen zoals de inn zijn dan veel handiger.

All in all: leuk spel maar ik heb het gevoel dat er enorm had gesnowballed kan worden. Misschien dat de meer ervaren spelers hier, daar wat meer inzicht in hebben.

Ik vind Everdell sowieso een van de meest overrated boardgames die er zijn. Hooguit een 7 waard imo, geen 8.1 zoals op BGG. Heeft daarvoor te veel minpunten en de dynamiek die de kaarten teweeg brengen vind ik ook niet zo geslaagd.
Sommige uitbreidingen zijn wel een meerwaarde waardoor ik niet meer zonder zou spelen.

Ik vond dat in het begin echt een goei spel, maar ik heb er na een tijd toch mijn bedenkingen bij.
Starthand doet al veel, je hoopt op de combo's maar als die bij u niet komen en bij de andere wel raak je hopeloos achter.
Voor mij hoeft het niet per se meer op tafel komen.
Enkel basisversie gespeeld.

Vorige week op 1 avondje een eerste keer Revive gespeeld. Deze was wel leuk. Niets overdonderend maar wel zit wel heel goed in elkaar.
Daarna een eerste keer Guild of the Merchant Explorers op tafel gelegd. Doet mij beetje denken aan Kingdom Builder, maar nu ook niet zo fantastisch. Gelukkig is het kort genoeg waardoor ik geen 'nee' zou zeggen om het nog ies te spelen.

Helemaal in de ban van Terra Mystica de laatste tijd. Had het tot voor kort nooit gespeeld, maar nu is het me duidelijk waarom het een classic is. Zo goed dat alle elementen in elkaar klikken. Ik ben al helemaal in de ban van de toernooi streams op YouTube, daar zie je hoe genuanceerd het spel is en hoeveel ruimte er voor creatieve play is. Hopelijk dit weekend nog eens een rondje.

Terug
Bovenaan