Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Ik wou eens vragen, ik weet dat dit niet de plaats is, maar wij hebben hier een boardgame van de axis and allies reeks, meerbepaald de pacific 1940, sealed.

Ik lees als ik dit opzoek iets van revised, oftewel 2de editie.

Kunnen jullie zeggen op wat wij moeten letten om te weten welke editie we precies in handen hebben??

En is dit ook wat waard indien verkoop? (dit laatste hoeft niet, maar als je het weet mag het altijd, of via pm ofzo :unsure: )

Ik wou eens vragen, ik weet dat dit niet de plaats is, maar wij hebben hier een boardgame van de axis and allies reeks, meerbepaald de pacific 1940, sealed.

Ik lees als ik dit opzoek iets van revised, oftewel 2de editie.

Kunnen jullie zeggen op wat wij moeten letten om te weten welke editie we precies in handen hebben??

En is dit ook wat waard indien verkoop? (dit laatste hoeft niet, maar als je het weet mag het altijd, of via pm ofzo :unsure: )
Ik zie hier in ieder geval verschillende product codes per edition: https://boardgamegeek.com/boardgame/55829/axis-allies-pacific-1940/versions
Doos afmetingen zijn lichtjes anders. De afbeeldingen tonen ook wel duidelijk 'second edition'.

Op de shopping pagina zie je wat (historische) prijzen.

Ik zie hier in ieder geval verschillende product codes per edition: https://boardgamegeek.com/boardgame/55829/axis-allies-pacific-1940/versions
Doos afmetingen zijn lichtjes anders. De afbeeldingen tonen ook wel duidelijk 'second edition'.

Op de shopping pagina zie je wat (historische) prijzen.
Ik zie die shopping prijzen nergens, maar wel die product code gevonden :
  • C-1827A
Het gaat dus om een first. Zeldzamer dan een 2nd neem ik aan? Aangezien je die 2nd nog kan kopen bij Hasbro?

En bijhouden, of is dit toch iets waard?

https://boardgamegeek.com/boardgame/55829/axis-allies-pacific-1940/marketplace/geekmarket

Geen idee over zeldzaamheid enzo :) Beste wat je kan doen is denk ik gewoon eens posten erover op het BGG forum.
Ja maar laat maar, ik heb daar geen account, tenzij iemand hier zo een berichtje eens wilt plaatsen. :unsure:

Ik vermoed dat het wel wat waard is, gekregen van mijne cozze die bij wotc/Hasbro heeft gewerkt, maar eigenlijk niet mee gespeeld dus, maar hij had altijd speciallekes van daar.

Maar ga deze vraag dus niet aan hem gaan stellen, lol

Grootste verschil 1st en 2nd edition zijn bijgewerkt rulebook met errata en unieke eigen sculpts voor de anzac-factie, die in de 1st editie nog dezelfde sculpts hebben als de UK. 1st editie gaat sowieso minder gewild zijn als je kan kiezen tussen de 2.
Dus vandaar qua investment value zou ik het zeker niet bijhouden, enige spel dat iets of wat deftige waarde heeft in de A&A reeks is de Anniversary edition, al ga je hier voor de Pacific 40 sowieso wel nog een mooi prijsje krijgen gezien het wel om een duurder spel gaat.

Gisteren met een bevriend koppel voor het eerst Everdell gespeeld. Lang getwijfeld of dit iets voor mij/ons was, en mijn vrouw en ik zijn er beide van overtuigd dat het een hele leuke game is en ook gewoon heel mooi. Wishlisted!
Daarnaast ook 2 van onze 3 Secret Santa games kunnen spelen met ons tweetjes: Parijs: De Lichtstad en Daxu. Parijs is een leuke puzzel die zowel in de eerste als in de tweede fase wat denkwerk vergt, maar wel aangenaam en vlot speelt. Komt zeker nog op tafel! En dat geldt ook voor Daxu. Leuke acties om winkeliers “te winnen”, maar je mag geen “monopoly” krijgen, anders gaan je punten en reputatie eronder lijden. Zit leuk ineen.

Ondertussen is Paleo (ook van onze Secret Santa) ook op tafel gekomen met het eerste level en het was een moeilijke/nipte, maar fijne ervaring. Voor mij is dit eigenlijk Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island, maar dan minder complex en uiteraard met een ander thema. Mijn vrouw vond Paleo dan ook aangenamer spelen om die reden en dat is dus voor mij en Robinson geen goed teken :wallbash:. Maar goed, dan zal ik het solo moeten bovenhalen. Paleo in ieder geval wel een serieuze aanrader!

Gisteren King Of Tokyo, Ticket to Ride Londen, Juicy Fruits en 2 keer Camel Up (1st edition). Die laatste werkt toch heel goed in onze groep, meest gespeelde spel tot nu toe denk ik :D

Camel Up is echt een topper imo. Je moet je gewoon laten meeslepen in de randomness en neerleggen bij het feit dat je weinig of niets zelf in de hand hebt. Dan kan dat spel echt voor zalige en hilarische momenten zorgen.

iBAu1ha.png

😱😱😱

Gisteren Lacrimosa voor de eerste keer, met 4 spelers. Mechanisch gezien zit die goed in elkaar. Niet bijster origineel maar wel goed. Een samenvloeisel van de slide-in van Lisboa of Aquatics, area majority, ... Goeie mix, maar niets zot speciaals.

Het thema is er echt gewoon opgeplakt. Niet dat dat er voor mij veel toe doet, mechanics boven thema, maar toch zonde.

Snap wel niet helemaal de Essen-Hype errond. Mssn omdat het van Devir is, die een succes hadden met Bitoku..

Gisteren Lacrimosa voor de eerste keer, met 4 spelers. Mechanisch gezien zit die goed in elkaar. Niet bijster origineel maar wel goed. Een samenvloeisel van de slide-in van Lisboa of Aquatics, area majority, ... Goeie mix, maar niets zot speciaals.

Het thema is er echt gewoon opgeplakt. Niet dat dat er voor mij veel toe doet, mechanics boven thema, maar toch zonde.

Snap wel niet helemaal de Essen-Hype errond. Mssn omdat het van Devir is, die een succes hadden met Bitoku..
Ben helemaal niet onder de indruk van Lacrimosa...

Ik ben aangenaam verrast door Mille Fiore. Ziet er wat saai en droog uit, maar is echt een tof spel.

Gisteren met zen 2tjes Weather Machine gespeeld (regels overlopen voor we met 4 spelen want met 2 spelers sucked dit wel imo :p ). Ben blij dat ik deze toch heb gekocht hoor... Weer een pareltje van de Vital.

Terug
Bovenaan