Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Imperium Classics (solo): deze keer correct gespeeld en gewonnen. Macedonian 68 VS Roman 65.
Messina 1347 (solo): eerste keer dat ik deze speelde, zeer vlotte solo mode, het spel is thinky en ik suck erin. Eindscore van 42 een goede score is 130. :ROFLMAO:
Rolling Realms (solo): roll en write game van Stonemairer Games, licht en snel meer verwacht ik er niet van. Vond hem leuk.

Jaws of the lion: scenario 9 voltooid. Deze was pittig:)

Wat een toeval. Dit scenario dit weekend met mijn jongste ook gespeeld. Omdat hij maar 10jaar is spelen we iets meer coop en met 1 level lager. Kan wel geloven dat de boss op normale difficulty met de mobs enorm pittig kan overkomen. Wij hadden geluk dat Red Guard een aoe clear deed op de remaining zealots en de boss geen special deed.
Hatchet had zijn twee sterktste kaarten opgespaard (goed gezien van de zoon zonder hints) om een enorme double attack (met telkens +2 modifier) toe te dienen van 17 damage. De resterende 3 damage waren een fluitje van een cent.

Werden ook gespeeld:
- Townsfolk Tussle gespeeld met houserules om de eerste fight te simuleren omdat het spel anders veel te lang duurt. Hopelijk brengt de uitbreiding die in februari 2023 op KS komt hierin wat nieuws. Blijft een toffe lichte boss battler met een unieke design en art.
- Ankh met Pharaoh uitbreiding en intermediate scenario. Lekker chaotisch en constant van strategie moeten veranderen. Eerste keer dat ik het spel in de conflict phase van de merge zie uitgespeeld worden. Perfect storm voor Ptah die enorm profiteerde van het bouwen van monumenten en in een regio van dubbele punten ongemoeid werd gelaten tot het te laat was.

laatste waren op Spiel.

Frosthaven playtest gedaan, beviel me meer dan Gloomhaven.
Battle Fries, leuk Belgisch themed partygame
Orange Shall Overcome play test, Nederlands cooop game over de verzetsstrijders tijdens de 2de wereldoorlog. (super spel)

Eergisteren en gisteren samen met een maat na 1,5 jaar nog eens verder gedaan met Journeys in Middle Earth - Hunt for the Ember Crown.
Blijft toch (imo) een fantastisch spel.

Iemand suggesties voor spelletjes rond de 15 eu (voor kerstlijst)
Ik heb op Spelhuis gefilterd rond die prijs en dit viel mij op, maar er zullen er nog wel zijn:
  • Orchard
  • Grove (opvolger van Orchard)
  • Bandido
  • The Crew
  • Sushi Go
  • CuBirds
  • Hanamikoji
  • Next Station London
  • Take 5!
  • Friday/Vrijdag
  • Railroad Ink
  • Saboteur (duel waarschijnlijk ook)
  • Een aantal Exit games
  • De Vos in het Bos
  • Verschillende Black Stories
  • Ook een aantal inserts tegengekomen

Hoplomachus: Origins (solo): begonnen aan de trials. Het spel is meer een puzzel dan een luckfest met de dobbelstenen dus voorlopig dik ok!

* Maar best dat het ok is want ik heb Hoplomachus: Victorum ook gebacked*

Wat vind je hiervan? Vind die wat tegenvallen. Op zich heb je weinig invloed op het spelverloop vind ik.
Meh, een hele easy "deduction" (na beurt #2 wist eingelijk iedereen van elkaar wat zijn hidden role was :p) tabluebuilder. Vond het niet zo wauw. De kaarten zelf / art vonk wel grappig!

John Company however... Boy o boy. Als we de andere scenario's gaan spelen zal die hoogstwaarschijnlijk snel in mijn top 10 staan.

Zeer veel Sleeping Gods hier de laatste tijd. Echt wel een geslaagd spel, veel aangenamer dan 7th Continent om met meerdere spelers te doen. 7th Continent staat mij dan weer meer aan om solo te spelen.

Ik moet dringend ook nog eens voortdoen met Arkham Horror: TCG.

• Dead Reckoning: Direct in mijn top van boardgames ever gekatapulteerd, azo een goed spel miljaar zeg. Heel complete, maar tegelijk condensed 4X game dat gewoon retestrak in elkaar steekt. Direct 2 keren gespeeld (en 2 keer dik gewonnen :hurrr:). Ik kan het iedereen aanraden.
  • Tapestry voor de 86e keer, blijft fun al blijf ik ook dezelfde issues hebben met het spel. Dik dik dik laatste :headshake:.
  • Tiny Towns: blijft super leuke filler, snel uitgelegd en gespeeld, toch ietwat complexiteit.
  • Newton: Kutmechanisme, kutdesign, kutspel imo

• Dead Reckoning: Direct in mijn top van boardgames ever gekatapulteerd, azo een goed spel miljaar zeg. Heel complete, maar tegelijk condensed 4X game dat gewoon retestrak in elkaar steekt. Direct 2 keren gespeeld (en 2 keer dik gewonnen :hurrr:). Ik kan het iedereen aanraden.
Mijn vrouw had deze gebacked met alle expansions maar het ligt hier nog steeds te liggen na het wel al een keer opgesteld te hebben :(. Wist niet dat dit een 4x was. Toch nog eens proberen op tafel te krijgen dan.

Terug
Bovenaan