Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Was al maanden geleden dat we Gloomhaven: Jaws of the Lion op tafel hadden gekregen (en we hadden toen enkel nog maar de tutorial scenario’s 1-5 gespeeld). Dit weekend eindelijk terug aan begonnen! Wel opnieuw begonnen, maar gewoon in 1 trok doorgespeeld en we zijn weer door scenario 1 t.e.m. 5 😎. 1 van de volgende dagen vermoedelijk nog volgende scenario.

Nog steeds solo bezig met Expedition to Newdale. Ondertussen aan chapter 5. Nog 4 te gaan en ik kan aan iets anders beginnen :) Geen idee qua multiplayer maar solo is deze verdomd pittig!

Jaws of the lion, scenario 20 voltooid (side mission). Het was eens iets anders :)

Expedition To Newdale: het lukt me laar niet om chapter 8 (de laatste) te voltooien.

2e keer zal wel eenvoudiger zijn, vermoed ik :) good luck!

Daarnet Expedition to Newdale afgerond. Eigenlijk gefaald maar ik geef het op na vele malen chapter 8 proberen. (Punten, military en objective gehaald maar slechts 1 van de 2 schepen had de haven bereikt, achjah... Close.)

Next up: Imperium Classic
Ik zal precies een playthrough nodig hebben want met de handleiding alleen snap ik het toch niet volledig.

Nog een middagje bezig geweest
Marvel United X-Men - Wat een verschil qua villains met 'season 1' marvel united! Vervolgens 'einde' van main story van Gloomhaven gespeeld, viel wat tegen hadden er misschien teveel van verwacht. Daarna nog eens Return to dark tower - blijft cool en relatief makkelijk uit te leggen voor nieuwe spelers. Afgesloten met eerste missie van Zombicide Undead or Alive - moeten de trein rules wat beter lezen precies - maar het wel tot een succesvol einde gebracht

Volgende week hopelijk starten met onze Etherfields campaign.

Gisteren eindelijk, EINDELIJK Excavation Earth van mijn shelf of shame kunnen halen en spelen. 3 nieuwe spelers, maar wat een rit :p. Duurde wel iets langer als verwacht, maar het was de run waard.

Veel opties, veel in elkaars weg zitten en veel tellen en puzzelen! Aanradertje!

Imperium: Classics: eindelijk een eerste keer kunnen spelen. Wat regelfouten gemaakt bleek achteraf maar de general feel heb ik wel ervaren. Het spel zit goed in elkaar. In het begin deed ik maar wat maar na een tijdje kwam de klik. Het werd duidelijk hoe ik met mijn volk moest spelen en wat voor klootzak de tegenstander wel niet was. Jammer dat de insert geen sleeves toelaat, want die kaarten kunnen dat wel gebruiken. Heel veel en "stevig" solo spel voor +- 30 euro. Ik kijk uit naar mijn volgende potje.

Laatst bewerkt:
The Red Cathedral
https://boardgamegeek.com/boardgame/227224/red-cathedral

Na lange tijd nog eens kunnen samenspelen met mijn groepje. Toen ik wat filmpjes had bekeken leek het mij best ingewikkeld en klikten de regels niet meteen. Maar uiteindelijk valt het allemaal heel goed mee, zit leuk in elkaar.
Ik vond het vooral leuk dat je snel (kleine) combo's kan beginnen doen en niet eerst 30-45 minuten moet zitten voorbereiden om dan iets groots te doen.
Het mechanisme met de dobbelstenen verplaatsen in de cirkel vond ik ook heel plezant.

Zeker een aanrader, en voor zover ik begreep niet erg duur.

Het wordt ook tijd dat ik terug wat solo begin.

Nog een 'game' dagje gehad
- Human Punishment: The Beginning - we wisten dat deze pittig ging worden om te leren / spelen dus wat tijd voor genomen. Hebben 'open' gespeeld zodat we de flow van het spel leren kennen. Volgende keer nu we de flow kennen eens voor echt spelen. Hopen dat we hem op een defitge tijd gespeeld krijgen.

- Zombicide Undead or Alive: M1 - eerste 2 keren ferm verloren, maar 3de keer op een 'diefje' gewonnen - laatste search die we konden doen - TNT gooien en dan kunnen ontsnappen :D

Gisteren weer een sessie TI4 + PoK (6p).

Verloren als Saar... Was iets te snel punten aan het verdienen waardoor ik mid game langs alle kanten gecockblocked werd. M'n vriend speelde de Muaat. Nog maar eens beseft hoe slecht/kut ze zijn. 🙃

vorige week zaterdag kwamen volgende spellen op tafel. Deze keer waren we met 4 spelers
  • Keyflower : deze kwam voor de eerste keer op tafel en loste de verwachtingen in. Heel tof worker placement mechanisme. Speelt ook redelijk vlot. Blij dat ik deze gekocht heb.
  • Terraforming Mars : The Ares expedition : komt regelmatig op tafel in onze groep, dus teken dat het een goed spel is. Enige jammere aan het spel is het matige score-temperatuur-zuurstofbord. de blokjes verschuiven nogal makkelijk waardoor je soms niet meer weet welke nu de exacte scores/temperatuur/zuurstof waren.
  • Carcassonne : tijdje geleden dat deze nog eens op tafel kwam. Terug ons goed geamuseerd hiermee. een terechte klassieker
  • For Sale : eerste maal dat we dit snel en eenvoudig biedingsspel speelden. Heel leuk om als tussendoortje te spelen. Viel in de smaak in onze groep
  • Anno 1800 : goed spel maar duurt voor mij iets te lang. (vooral met 4 spelers)

Nog eens Marvel Champions, de randomizer laten beslissen wat het werd. Aggression Gamora en Justice Shadowcat tegen Sandman. Het is een paar keer nipt geweest, maar al bij al wel makkelijk gewonnen.

Keyflower : deze kwam voor de eerste keer op tafel en loste de verwachtingen in. Heel tof worker placement mechanisme. Speelt ook redelijk vlot. Blij dat ik deze gekocht heb.
Toppertje! Eentje dat ik niet snel mijn collectie zie verlaten. Dat bied-mechanisme en bepalen van kleur enzo vind ik gewoon geniaal in elkaar gestoken. Ook de eeuwige puzzel met grondstoffen enzo.. Wil ik dus weer nog ies spelen nu :)
Anno 1800 : goed spel maar duurt voor mij iets te lang. (vooral met 4 spelers)
Ook hier geef ik je gelijk. Vind de gameplay niet varierend genoeg voor de lengte dat het is. Teveel hetzelfde doen en duurt idd te lang daardoor. Had het spel half zo lang geduurd, ik zou hem heel goed vinden, nu blijft hij te lang op tafel plakken en ben ik hem halfweg gewoon beu.

Zelf gisteren nog eens iets kunnen spelen:
- Witchstone. Niet slecht, beetje allemaal kleine mechanisms die er zijn (route building, score-cards, een klein rondelleke,..) Geen topper maar zeker geen spijt van het gespeeld te hebben.
- Astra: Mijn aankoop van op Essen! duurde 1u inclusief setup en teach en zeker goedgekeurd!

Terug
Bovenaan