Ik ook niet, en net daarom ben ik geen fan. Voelt voor mij amper als een spel aan.Ook fan van! Heb na meerdere speelbeurten nog steeds geen flauw benul hoe je dat spel tactisch kunt spelen.
En heeft wat te weinig om het lijf.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ook niet, en net daarom ben ik geen fan. Voelt voor mij amper als een spel aan.Ook fan van! Heb na meerdere speelbeurten nog steeds geen flauw benul hoe je dat spel tactisch kunt spelen.

Damn, ik wou dat ik een van je vriendjes was.Ik ook niet, en net daarom ben ik geen fan. Voelt voor mij amper als een spel aan.
En heeft wat te weinig om het lijf.
Een beetje zoals mijn moeder toen er vriendjes bleven slapen als ik nog klein was en zij ongegeneerd door de gang liep![]()
Die landuitbreidingen zijn bij ons elke keer al gebruikt geweest. De ingangen inderdaad niet, die gelden eerder als noodoplossing als je jezelf in de knoei gewerkt hebt.Meeple Land
Super leuk, deed me denken aan Theme Park van vroeger.
Wel heel snel gedaan vond ik waardoor extra ingangen of landuitbreidingen nooit gebruikt worden.
Bij ons echt nooit, wel maar met twee gespeeld.Die landuitbreidingen zijn bij ons elke keer al gebruikt geweest. De ingangen inderdaad niet, die gelden eerder als noodoplossing als je jezelf in de knoei gewerkt hebt.
Starten is niet altijd een voordeel. Als de tweede eerst aan 25 geraakt, is het direct gedaan en heb je geen kans meer daar te geraken.Blitzkrieg! Heb de indruk dat diegene die start en kiest voor '+3' een serieus voordeel heeft. Of zie ik dit verkeerd?
.Ik snapte nu eens echt de ballen van dat spel. OK het hielp niet dat het op boardgame weekend was, de 3e dag, savonds en na al wat whisky, maar dat mag geen excuus zijnHier was het vrijdag voor de eerste keer Root! Niemand van ons had hem al gespeeld maar we waren allemaal mooi voorbereid en kenden onze gekozen facties.
Zelf met de Woodland Alliance gespeeld, maar nooit echt deftig op het bord geraakt!
.Mij ligt dat precies ook niet, ik was "vastberaden" om dat goed te vinden, want het spreekt mij echt aan. Heb wel enkel de app gespeeld, maar het klikte dus echt niet.Ik snapte nu eens echt de ballen van dat spel. OK het hielp niet dat het op boardgame weekend was, de 3e dag, savonds en na al wat whisky, maar dat mag geen excuus zijn.
Mij ligt dat precies ook niet, ik was "vastberaden" om dat goed te vinden, want het spreekt mij echt aan. Heb wel enkel de app gespeeld, maar het klikte dus echt niet.
Ja zeker voor herhaling vatbaar. Nu is het weer wachten tot @Sir. K en @Cerulean verlof kunnen nemen heDonderdag en vrijdag een prachtige tweedaagse gehad met @StanTem @Sir. K, @Cerulean en zijn vrouwke.
Een tiental spellen kunnen spelen tussen het eten, drinken en babbelen:
Heroscape
Nemesis: Lockdown
Q.E.
Celestia
Camel Up
So Clover
Parks
Jamaica
Cryo
Unmatched: Cobble & Fog
Voor herhaling vatbaar!

Ik vind deze niet zo hard om uit te leggen ze, op zich is er een grote gelijke basis (craft, move, battle) en dan zijn er de verschillende manieren om deze te activeren.Voor de complexiteit die nodig is om het te leren, vind ik het spel dan ook weer te weinig belonend, moeilijk om dat uit te leggen... Wel een prachtige table pressence.

Er zijn niet bijzonder veel verschillen. Wel verschillend genoeg om beide in de collectie te houden. Denk ikHoe speelt lockdown ivg met Nemesis? Is hier toegekomen staat klaar om te spelen, moet juist de nieuwe rules eens bekijken![]()