Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Dinsdag nog ies een random spelavondje op het werk gefixed:
Agricola, Le Havre, Patchwork en Glasstraat zijn gespeeld (wat zou de link toch zijn? :))

Dinsdag nog ies een random spelavondje op het werk gefixed:
Agricola, Le Havre, Patchwork en Glasstraat zijn gespeeld (wat zou de link toch zijn? :))
Le Havre is toch wel een fantastisch spel van Uwe. Heb er een tijdje naar moeten zoeken maar zo blij dat ik het uiteindelijk toch gevonden heb.

Voorbije dagen toch weer een aantal leuke sessies gehad:
- Paladins of the West Kingdom met 2: 2de play voor mij en had al een beter zicht hoe ik mijn score kon verbeteren. Dit is toch een ongelooflijk sterke worker placement amai.
- Harry Potter Hogwarts Battle: gans ander kaliber van spel maar voor een lichte thematische deckbuilder voor met het gezin (waar een paar echte HP fans in zitten) leuk om te spelen. Vooral de kinderen vonden het leuk om op te gaan en de kaart te ontdekken.
- Ankh: 5de sessie voor mij met 5 ervaren spelers in het genre. Deze keer een ander scenario (pyramides staan er nog niet en moeten gebouwd worden). Voor de eerste keer zat ik in het kamp van de merge (als laatste dan nog maar dicht genoeg bij de rest) uiteindelijke allemaal op een zakdoek geëindigd binnen de 1-2 punten van de overwinning bij het voorlaatste conflict. Volgende keer smijt ik er de Pharao uitbreiding er bij.
- Tainted Grail (Last Knight uitbreiding): Qua narrative, sfeer toch ook een parel. Deze campaign speelt toch anders dan Fall of Avalon, iets meer aan een lijntje voor de moment en iets minder vrijheid maar enkele andere mechanismen en veel moeilijker om te powerlvl'en dus alles blijft heerlijk spannend en survival achtig. Je merkt toch dat ze bij de uitbreidingen naar de feedback geluisterd hebben van de community over Fall of Avalon. Goed van Awaken Realms.

Paladins of the West Kingdom met 2: 2de play voor mij en had al een beter zicht hoe ik mijn score kon verbeteren. Dit is toch een ongelooflijk sterke worker placement amai.
Dus die is heel goed met twee? Dan zal die wat hoger op de wishlist komen, want ik speel heel graag worker placements, maar wij spelen voornamelijk met 2 en vaak zijn WP’s toch wel beter dan met 2.

Deze week nogmaals brass: Birmingham gespeeld.

Het zo snel nogmaals spelen van een spel is niet normaal voor onze groep.
Ik ben nu wel dubbel en dik verloren maar dat is bijzaak, het ging hard tegen hard en zo heb ik het graag.

Binnenkort nog eens want verliezen is geen optie meer!

Geniaal spel.

Deze week nogmaals brass: Birmingham gespeeld.

Het zo snel nogmaals spelen van een spel is niet normaal voor onze groep.
Ik ben nu wel dubbel en dik verloren maar dat is bijzaak, het ging hard tegen hard en zo heb ik het graag.

Binnenkort nog eens want verliezen is geen optie meer!

Geniaal spel.
Kvin Brass legit 1 van de moeilijkere (wel een leuke!) game die ik heb... Extreem punishing als je in de eerste fase achterstaat...

Terug
Bovenaan