Welcome to the AA

Welcome to the AA

Begin me op Spotify wel te ergeren aan de reclame voor die lampen (ik vermeld bewust het merk niet) die nu ergens lukraak in het midden er wordt tussengeflanst. Akkoord als dit helemaal aan het begin of het eind is, maar nu vind ik het storend. Als dit blijft duren, zal het YT met Sponsorblock worden.

Begin me op Spotify wel te ergeren aan de reclame voor die lampen (ik vermeld bewust het merk niet) die nu ergens lukraak in het midden er wordt tussengeflanst. Akkoord als dit helemaal aan het begin of het eind is, maar nu vind ik het storend. Als dit blijft duren, zal het YT met Sponsorblock worden.
Snap niet wat daar zo storend aan is, want ze brengen het wel op een leuke manier. Tis niet de 1000ste youtube video die gaat over "now over to our sponsor squarespace" . Sommige mensen storen zich toch overal aan.

Snap niet wat daar zo storend aan is, want ze brengen het wel op een leuke manier. Tis niet de 1000ste youtube video die gaat over "now over to our sponsor squarespace" . Sommige mensen storen zich toch overal aan.
Akkoord, het is leuker gebracht dan doorsnee-reclame, maar het blijft storend zo plots in het midden. Ik vind reclame nu eenmaal vrij storend.

Akkoord, het is leuker gebracht dan doorsnee-reclame, maar het blijft storend zo plots in het midden. Ik vind reclame nu eenmaal vrij storend.
Dan moet je toch een probleem hebben als je met de wagen rijdt, naar de radio luistert, naar televisie kijkt, een magazine leest, social media, ... ik heb op dit forum zelfs al reclame gezien :)

Laatst bewerkt:
Koen Schoors die pretendeert dat Duitslands goed bezig is met hun energiewende in het eerste half uur.
Kernenergie wordt ook even volledig onder de bus gegooid.
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar hij lacht alle kritiek gewoon weg.

Deze aflevering ga ik niet uitluisteren.

Koen Schoors die pretendeert dat Duitslands goed bezig is met hun energiewende in het eerste half uur.
Kernenergie wordt ook even volledig onder de bus gegooid.
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar hij lacht alle kritiek gewoon weg.

Deze aflevering ga ik niet uitluisteren.

Ik ben die heel aandachtig aan het beluisteren. Ik vind het net goed dat er eens nuance komt van een anders standpunt, dit van een Econoom ipv de wetenschapper, politieker of Jan met de pet.

Helaas ben ik niet onderbouwd genoeg om constant te zitten "ja-knikken" dat hij correct is, maar zijn argumenten die hij in de balans gooit, werpt toch een ander licht op bepaalde zaken waar we nu wat bang worden voor gemaakt

Koen Schoors vond ik op sommige van zijn punten ook wat kort door de bocht. Bv zeggen dat Afrika het volgende China wordt, en ook eenzelfde mega ontwikkeling tegemoet gaat. Daar ziet hij wel 1 detail over het hoofd: Afrika zit niet vol met Chinezen. Om zo maar te impliceren dat cultuur (bv dat in China het collectief belangrijker is dan het individu) er eigenlijk niet toe doet en het er gewoon om gaat dat er miljoenen Afrikanen zijn.

Beweren dat Duitsland goed bezig is met hun energiewende zonder enig slecht woord is absurd.
Proficiat dat ze gigantisch veel geld hebben uitgegeven aan zonnepanelen/windmolens en 60% hernieuwbaar opwekken.
Maar uiteindelijk zijn ze factor 10 vervuilender dan Frankrijk.

I1XlbYH.png

KWLiZz5.png

Ah, maar hij zei dat groene energie goedkoop was!
TMMJ7L2.png

In praktijk valt dat weer tegen.

Ik begrijp zijn idealisme en het zal waarschijnlijk wel de toekomst zijn.
Maar de huidige pijnpunten heeft hij weinig (of niet) belicht.

Koen Schoors aflevering was gatenkaas met een reukje aan, verstrooide professor met geitewollensokken die het allemaal wel eens zou gaan uitleggen en A+A gaven nul tegengas, jaja duurzaamheid goed, fossiel slecht. De echte gevolgen van iedereen aan de electrische stroom opgewekt door renewables en de mafia die tussen windmolen en consument zit daar hoorden we niks over.

dat doen ze altijd
Alex probeert soms eens met zijn 'kga ff ambetant doen' of 'advocaat van de duivel'.
Helaas is Alex gewoon niet zo slim of doet hij te weinig research. Bij Andries merk je toch dat die studies heeft gedaan, zou perfect een podcast willen luisteren met enkel Andries en een gast.

Beweren dat Duitsland goed bezig is met hun energiewende zonder enig slecht woord is absurd.
Proficiat dat ze gigantisch veel geld hebben uitgegeven aan zonnepanelen/windmolens en 60% hernieuwbaar opwekken.
Maar uiteindelijk zijn ze factor 10 vervuilender dan Frankrijk.

I1XlbYH.png

KWLiZz5.png

Ah, maar hij zei dat groene energie goedkoop was!
TMMJ7L2.png

In praktijk valt dat weer tegen.

Ik begrijp zijn idealisme en het zal waarschijnlijk wel de toekomst zijn.
Maar de huidige pijnpunten heeft hij weinig (of niet) belicht.

Waarom is dit in Duitsland zo hoog? De resterende 20% die extreem vervuilend is of door de productie van de hernieuwbare bronnen?

Terug
Bovenaan