En blijven de realiteit ontkennen.
Enerzijds klagen dat artsen geen uitgebreid onderzoek doen, nu afkomen dat ze maar 3 minuten nodig hebben om het papier uit de printer te laten rollen. Ga jij trouwens ooit naar een huisarts? De meesten werken op afspraak, met slots van een kwartier of 20 patiënten.
Maar al zou het maar 3 minuten duren en al zouden ze meteen daarna een nieuwe patiënt kunnen ontvangen, dan nog is steeds elke patiënt die louter voor een briefje komt er eentje die volstrekt onnodig tijd en geld kost.
Het is gewoon niet de taak van een huisarts om ingeschakeld te worden in arbeidsadministratie. Elke patiënt waar zij op vlak van gezondheidszorg geen enkele rol in te spelen hebben, is er eentje te veel. Het is ook niet de taak van de overheid en de maatschappij om wantrouwen van werkgevers te gaan subsidiëren.
Enfin, ik ben maar aan het herhalen wat ik al eerder heb geschreven en jouw argumenten worden met de post grotere strohalmen. Uiteindelijk komt het er op neer dat jij je medemensen zodanig wantrouwt dat het je geen hol kan schelen dat de zorgsector ten dienste wordt gesteld van arbeidsadministratie in plaats van gezondheidszorg, waardoor de zorgverlening onder druk komt te staan en artsen er geen zin meer in hebben, dat heel het systeem voor gigantische overhead zorgt bij bedrijven, overheid, gezondheidssector, personeel, ... en véél meer geld kost dan je kan besparen door eventueel absenteïsme tegen te gaan.
Het is het verdedigen van een systeem waarbij je geen enkel rationeel argument kan voorleggen, enkel en alleen: ik vertrouw ze niet.
Tja, dan heeft discussiëren met jou ook geen zin.