Webshop betaalt retour zendingen niet terug.

Prophex

Member
Ik zit met een vervelend probleem.

Ik heb een heleboel retour zendingen lopen bij een webshop. Sommigen zijn reeds via BPost terug gezonden (en volgens track&trace door hen ontvangen) en anderen zijn zo groot dat zij de retour zelf moeten regelen door deze op te halen.

Nog de reeds geretourneerde bestellingen, nog deze die nog moeten opgehaald worden, werden reeds terug betaald. Telkens ik contact probeer op te nemen, worden er valse beloftes gemaakt.

Ik heb al deze zendingen via Paypal betaald. (Waar mijn creditkaart aan gekoppeld is.)

Is er een manier om klacht in te dienen en mijn geld terug te krijgen? Kan ik bijvoorbeeld bij Paypal een dispuut starten?

Wanneer zijn die afgeleverd? Bij veel webshops duurt het soms 1-2 weken vooraleer de retour volledig is verwerkt en het geld is teruggestort.

Ik zit met een vervelend probleem.

Ik heb een heleboel retour zendingen lopen bij een webshop. Sommigen zijn reeds via BPost terug gezonden (en volgens track&trace door hen ontvangen) en anderen zijn zo groot dat zij de retour zelf moeten regelen door deze op te halen.

Nog de reeds geretourneerde bestellingen, nog deze die nog moeten opgehaald worden, werden reeds terug betaald. Telkens ik contact probeer op te nemen, worden er valse beloftes gemaakt.

Ik heb al deze zendingen via Paypal betaald. (Waar mijn creditkaart aan gekoppeld is.)

Is er een manier om klacht in te dienen en mijn geld terug te krijgen? Kan ik bijvoorbeeld bij Paypal een dispuut starten?

Dat de klantenservice valse beloftes maakt betekent waarschijnlijk dat zij ook geen inzicht hebben in de uitbetaling en om jou toch van een antwoord te voorzien, iets zeggen dat doorgaans klopt maar nu niet waar blijkt.

Je kan even wachten tot 3de week januari en ondertussen je licht opsteken bij sites als trustpilot: zijn daar meer klachten over hetzelfde en wat hebben deze mensen uiteindelijk gedaan, waar hebben ze zich gemeld? Ik zou even wachten met klagen want klagen kan altijd nog en je versneld er niets mee. Zodra echt duidelijk wordt dat er items zijn die niet terugbetaald zijn, zou ik gaan klagen.

Is het toevallig een webshop van Nieuwsblad/De Standaard/De Morgen/HBVL/GVA of dergelijke? Sommige van deze webshops doen een deel van de retour zelf en een deel via de leverancier

Ter illustratie: jij kocht een kleine tafellamp -> lijkt bij aankomst defect te zijn, je kan zelf een label via de webshop aanmaken, dit gaat naar een retouradres van de webshop zelf, medewerker doet inspectie en vult RMA-dosier aan voor terugbetaling.

Een groter toestel gelijk een barbeque bvb wordt vaak geleverd via een partner. Zij nemen de levering en meestal ook de retour op zich. Als jij de retour aanvraagt, dan moet het vaak via een andere koerierdienst opgehaald worden. De koerier neemt dit terug naar de partner, de partner verwerkt de RMA en stuurt bericht door naar de webshop als de terugbetaling kan uitgevoerd worden.

Een klantendienst werkt dergelijke dosiers ook liefst in één keer af, dus goed mogelijk heb je een dosier waarin men wacht tot alle producten ok zijn genoteerd voor RMA alvorens ze terugbetalen. Veel van deze webshops hebben ook een grote piek in bestellingen/retours tijdens de feestdagen, er is ook vaak veel verlof of ziekte tijdens deze periode en dan wilt zo een RMA-dosier wel al eens wat langer duren.

Geen idee hoelang je al aan het wachten bent, maar ik zou in eerste instantie geduld uitoefenen en een keer in de week polsen voor een update...

Adverteert de verkoper met gratis retour? Want anders dan wat velen lijken te denken, is een gratis retour geen recht maar een service.

Bij bol.com moet je ook steeds klantendienst contacteren om je geld terug te krijgen. Anderzijds heb ik ook al een terugbetaling gehad van een volledige bestelling

Bij bol.com moet je ook steeds klantendienst contacteren om je geld terug te krijgen. Anderzijds heb ik ook al een terugbetaling gehad van een volledige bestelling

Dat is niet waar, gewoon retour aanmelden in je account en verzenden. Nog geen issue gehad, overlaats nog 2 schermen (1 met 5 dode pixels en 1 dat het toch niet geworden is) retourgestuurd voor een totaal bedrag van 1150 euro en geen issue. Mijn retourlijst is vrij uitgebreid over al de jaren, zowel bij bol als amazon, de bestellijst durf ik zelfs niet bekijken, die is massive.

Dat is niet waar, gewoon retour aanmelden in je account en verzenden. Nog geen issue gehad, overlaats nog 2 schermen (1 met 5 dode pixels en 1 dat het toch niet geworden is) retourgestuurd voor een totaal bedrag van 1150 euro en geen issue. Mijn retourlijst is vrij uitgebreid over al de jaren, zowel bij bol als amazon, de bestellijst durf ik zelfs niet bekijken, die is massive.
Ik heb al uren versleten op die chat wegens onvolledige terugbetalingen.

Terug
Bovenaan