Office outlook, maar mogelijks zijn er ook wel programma's die het gewoon beter doen?
Kan ik wel mijn domein naam adres gebruiken op een hosted office365 bijvoorbeeld?
De mails synchroniseren uiteraard wel via imap, maar dat is ook alles.
Had graag ook de contacten gehad.
Office365 bestaat niet meer het is Microsoft 365.
Fin, het bestaat wel, maar dat is dan enkel Office ZONDER mailbox & OneDrive, je hebt er dus weinig aan voor uw geld.
Imao niet echt, in de business wereld is Outlook, de software dus, niet Outlook webmail, echt, het enige deftige vind ik. Mocht er iets anders bestaan met een ActiveSync-achtig alternatief, die dan nog eens goed werkt in het Microsoft ecosysteem, moet ik het nog tegenkomen...
Google Mail synct binnen Outlook bv. ook niet de contacten, zwaar irritant als je buiten hun ecosysteem gaat of bv. geen Internet hebt, dan kan je vanaf je pc niet aan je contacten...
Met je eigen domeinnaam en deftige sync kan je enkel rekenen op een Exchange Online Plan 1 mailbox ofwel Microsoft 365 Business Standard of Premium waarin alles zit, of een alternatief zoals Zimbra met ActiveSync. Op particuliere Microsoft accounts kan dit niet meer gedaan worden.
IMAP/POP3 is echt niet meer van deze tijd en wil je als bedrijf echt van af stappen. Das enkel goed voor een kleine zelfstandige die van thuis uit werkt met 1 PC, en geen nood heeft aan synchronisatie op verschillende toestellen.
Zelfs voor een particulier met eigen (familie)domeinnaam vind ik het achterhaald.
Wat ik nu tijdelijk doe, in afwachting van Zimbra by OVHcloud, is op m'n particuliere Microsoft account m'n contacten zetten en de mails via IMAP.
Vroeger had ik ook een Exchange Online plan 1, maar ben er van afgestapt gezien ik stop, dus wil die kost van 44 EUR / jaar privé niet meer hebben en zal dan overstappen op Zimbra van OVHcloud met ActiveSync eens het beschikbaar is.
Kunt anders wachten op de nieuwe mailbox oplossing op basis van Zimbra die OVHcloud.com zal uitbrengen in 2025.
Deze zal dus ActiveSync hebben waarbij contacten/kalender/mails allemaal in sync zullen zijn, voor een prijs tussen de 3 à 4 EUR / maand.
Het komt er aan rond maart-april volgend jaar...