Webhosting voor ondernemers

Ik zit zelf met al mijn sites (8 momenteel) bij Siteground en dat al jaren. Ok, iets duurder misschien, maar wel alles voorhanden en goeie support. Ze nemen zelf backups automatisch, en je kan manueel ook backups nemen (tot 5x dacht ik, dus je kan dan altijd de oudste overschrijven wetende dat er sowieso automatische backups zijn ook he) als je bv een bepaalde manipulatie of upgrade wilt testen.
Ik betaal momenteel per maand, 31.99 euro, voor het plan "growBig". Je kan per jaar betalen en dat zit het rond de 335 euro. Mijn sites staan op een EU server, en je kan aan de slag met verschillende tweaks op CDN en caching (voor snellere loads van de pagina's) enzovoort.
Ik heb tot hiertoe nooit problemen gehad, ben wel tevreden van hen.
Ik zit met de site van mijn zaak hier ook bij, kan je punten alleen maar beamen.
Met wat promos waren ze de eerste jaren ook nog goedkoper dan bvb Compbel.

Lijkt mij dat zelfs de gemiddelde IT'er die niet bezig is met mailservers dat niet weet? Had zelf nog nooit van DMARC en die andere records gehoord, net eens gekeken en voor mijn domein staat het ook niet ingesteld.
Ik bedoel dit met alle respect die ik me maar kan reserveren.

Maar... de "gemiddelde" IT'er is een enorm vaag gegeven.

Ik ken programmeurs die je alles van visual studio, source control, C# en complexe zaken naar applicatie-architectuur kan vragen, maar die niets maar dan ook helemaal niets van infrastructuur (laat staan netwerken) weten.

IT Infrastructuur is een heel diep rabbit-hole eens je er aan begint voorbij het triviale.

Hele dag geen mails binnen gekregen zeg, daar kom ik dus onnozel van hé.
Hij ziet ze wel in de logs, maarja.

Tis nu toevallig dat ik dat te weten kom omdat ik een mail verwachtende ben en duust keer gerefreshed heb vandaag, anders duurt dat mss dagen voor je dat door hebt hé.

Hele dag geen mails binnen gekregen zeg, daar kom ik dus onnozel van hé.
Hij ziet ze wel in de logs, maarja.

Tis nu toevallig dat ik dat te weten kom omdat ik een mail verwachtende ben en duust keer gerefreshed heb vandaag, anders duurt dat mss dagen voor je dat door hebt hé.
Moet ik eens afkomen en dit regelen voor u i.s.m. andere hoster?
Uw site blijft dan nog wel werken bij hem en enkel de mails & domeinnaam nemen ze dan over.

Kan dan ook eens die ID Buzz tonen en een kleurke kiezen uit uwen catalogus.
Wil ermee door doen met die wrap en het komt er anders nooit van 🥹

Moet ik eens afkomen en dit regelen voor u i.s.m. andere hoster?
Uw site blijft dan nog wel werken bij hem en enkel de mails & domeinnaam nemen ze dan over.

Kan dan ook eens die ID Buzz tonen en een kleurke kiezen uit uwen catalogus.
Wil ermee door doen met die wrap en het komt er anders nooit van 🥹

‘t was blijkbaar opslagruimte quota die vol was.

Wel kak die mails zijn te zien met onderwerp in de logs, maar de berichten zijn kwijt he.

En ja afkomen, ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken, ben veel te braaf om te zeggen van ben weg met mijn mailserver 😂 stom

‘t was blijkbaar opslagruimte quota die vol was.

Wel kak die mails zijn te zien met onderwerp in de logs, maar de berichten zijn kwijt he.

En ja afkomen, ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken, ben veel te braaf om te zeggen van ben weg met mijn mailserver 😂 stom
Jamahowzeg, de quota nog wel... Das zo jaren 2000...

Maar ja, m'n pa onlangs ook een volle Microsoft 365 Business Premium mailbox van 50 GB omdat 'm de verwijderde items nooit verwijderd...
Jah, dan zoek je het ook éh, maar dan krijg je ten minste wel een mailke of melding van Microsoft dat die vol is.

Kunt anders wachten op de nieuwe mailbox oplossing op basis van Zimbra die OVHcloud.com zal uitbrengen in 2025.

Jamahowzeg, de quota nog wel... Das zo jaren 2000...

Maar ja, m'n pa onlangs ook een volle Microsoft 365 Business Premium mailbox van 50 GB omdat 'm de verwijderde items nooit verwijderd...
Jah, dan zoek je het ook éh, maar dan krijg je ten minste wel een mailke of melding van Microsoft dat die vol is.

Kunt anders wachten op de nieuwe mailbox oplossing op basis van Zimbra die OVHcloud.com zal uitbrengen in 2025.

Ik verwijder ook nooit mails, maar wat is nu nog 50GB tegenwoordig.
Als ik moet een 2TB SSD opsturen zodat ik nooit mails moet verwijderen dan moet hij dat maar laten weten hé :rofl:

Ik verwijder ook nooit mails, maar wat is nu nog 50GB tegenwoordig.
Als ik moet een 2TB SSD opsturen zodat ik nooit mails moet verwijderen dan moet hij dat maar laten weten hé :rofl:
Dus jij laat je mailbox vollopen met spam, reclame en laat ook oude irrelevante mails dus gewoon staan zonder ze ooit te verwijderen? :thinking:

Dus jij laat je mailbox vollopen met spam, reclame en laat ook oude irrelevante mails dus gewoon staan zonder ze ooit te verwijderen? :thinking:

De spam die verwijderd ik altijd, maar de rest laat ik gewoon staan ja. Het gebeurt wel eens dat ik eens in de archieven moet gaan zoeken naar iets :p

Wat is eigenlijk een goed alternatief voor Outlook als het op mails aankomt?
Ik gebruik graag outlook, het doet wat het moet doen.

Maar het stoort me dat mijn outlook contacten niet synchen met mijn andere computers.

Ofwel moet ik een hosted exchange account nemen precies?

Maar het stoort me dat mijn outlook contacten niet synchen met mijn andere computers.

Als je wil synchroniseren over meerdere computers heen zal je iets hosted moeten voorzien, zoals outlook.com, office365, Google Mail/Contacts, Zoho, etc.

Bedoel je met "Outlook" de nieuwe Mail app van Windows, of echt Office Outlook? Want dat zijn twee verschillende producten.

Als je wil synchroniseren over meerdere computers heen zal je iets hosted moeten voorzien, zoals outlook.com, office365, Google Mail/Contacts, Zoho, etc.

Bedoel je met "Outlook" de nieuwe Mail app van Windows, of echt Office Outlook? Want dat zijn twee verschillende producten.

Office outlook, maar mogelijks zijn er ook wel programma's die het gewoon beter doen? :-)

Kan ik wel mijn domein naam adres gebruiken op een hosted office365 bijvoorbeeld?

De mails synchroniseren uiteraard wel via imap, maar dat is ook alles.
Had graag ook de contacten gehad.

Office outlook, maar mogelijks zijn er ook wel programma's die het gewoon beter doen? :)

Kan ik wel mijn domein naam adres gebruiken op een hosted office365 bijvoorbeeld?

De mails synchroniseren uiteraard wel via imap, maar dat is ook alles.
Had graag ook de contacten gehad.
Office365 bestaat niet meer het is Microsoft 365.
Fin, het bestaat wel, maar dat is dan enkel Office ZONDER mailbox & OneDrive, je hebt er dus weinig aan voor uw geld.

Imao niet echt, in de business wereld is Outlook, de software dus, niet Outlook webmail, echt, het enige deftige vind ik. Mocht er iets anders bestaan met een ActiveSync-achtig alternatief, die dan nog eens goed werkt in het Microsoft ecosysteem, moet ik het nog tegenkomen...
Google Mail synct binnen Outlook bv. ook niet de contacten, zwaar irritant als je buiten hun ecosysteem gaat of bv. geen Internet hebt, dan kan je vanaf je pc niet aan je contacten...

Met je eigen domeinnaam en deftige sync kan je enkel rekenen op een Exchange Online Plan 1 mailbox ofwel Microsoft 365 Business Standard of Premium waarin alles zit, of een alternatief zoals Zimbra met ActiveSync. Op particuliere Microsoft accounts kan dit niet meer gedaan worden.

IMAP/POP3 is echt niet meer van deze tijd en wil je als bedrijf echt van af stappen. Das enkel goed voor een kleine zelfstandige die van thuis uit werkt met 1 PC, en geen nood heeft aan synchronisatie op verschillende toestellen.
Zelfs voor een particulier met eigen (familie)domeinnaam vind ik het achterhaald.

Wat ik nu tijdelijk doe, in afwachting van Zimbra by OVHcloud, is op m'n particuliere Microsoft account m'n contacten zetten en de mails via IMAP.
Vroeger had ik ook een Exchange Online plan 1, maar ben er van afgestapt gezien ik stop, dus wil die kost van 44 EUR / jaar privé niet meer hebben en zal dan overstappen op Zimbra van OVHcloud met ActiveSync eens het beschikbaar is.

Deze zal dus ActiveSync hebben waarbij contacten/kalender/mails allemaal in sync zullen zijn, voor een prijs tussen de 3 à 4 EUR / maand.
Het komt er aan rond maart-april volgend jaar...

Ik gebruik privé Fastmail met mijn eigen domein. Degelijke app en webinterface. Kalender en contacten zitten er ook in, sync op smartphone is ook mogelijk, masked mailadressen al dan niet op uw eigen domein. Maar daar stopt het ook met Fastmail, het is geen onedrive of Teams alternatief, enkel mail-kalender-contacten. Ze hebben een eigen app voor smartphones maar het werkt evengoed met de standaard apps via IMAP en zo.

Ik gebruik privé Fastmail met mijn eigen domein. Degelijke app en webinterface. Kalender en contacten zitten er ook in, sync op smartphone is ook mogelijk, masked mailadressen al dan niet op uw eigen domein. Maar daar stopt het ook met Fastmail, het is geen onedrive of Teams alternatief, enkel mail-kalender-contacten. Ze hebben een eigen app voor smartphones maar het werkt evengoed met de standaard apps via IMAP en zo.
Ik denk dat chickenlal graag software heeft, en gene webmail, zoals Microsoft Outlook dus, zodat hij desgevallend ook offline kan werken, en z'n contacten met zo'n software kan syncen.

Fastmail is gewoon IMAP/POP3, en voor het syncen van contacten op een Windows PC of in Outlook, good luck.
Hun app op Android/iOS misschien wel, maar andere platformen, vergeet het.

Om terug op een van de vragen te antwoorden: Thunderbird is een alternatief voor Outlook. Maar of die echt beter is of slechter laat ik aan jou over. Ik gebruik op t werk de macOS Mail app (en de Teams en web UI van Outlook 365) en dat is voldoende voor mijn gebruik ervan.

Thunderbird zelf kan het niet, maar zoals Firefox is dat eigenlijk gemaakt om te leunen op extensies, waarvoor TBsync bestaat. Deze heeft een compat lijst van providers/hosts die EAS implementeren wat dan weer een antwoord is op de andere vraag:
Om maar te zeggen dat de "Enkel Zimbra en Microsoft hebben dit, misschien ook andere minder bekende spelers..." van @kinxton een misvatting is...

Een misvatting die terecht is want het is geen stabiele bedrijfsoplossing waar dat bij Microsoft & Zimbra wel is, een plugin hier en een plugin daar om iets te doen werken is denk ik niet waar de gemiddelde zelfstandige, bedrijfsleider en personeel van een onderneming op zit te wachten. Vooral als het dan eens niet meer werkt, wie moeten ze dan aanspreken? De plugin maker? Mozilla?

Voor een zelfstandige ITer of IT-doe-het-zelver die deze moeite wilt nemen en begrijpt, ok.

Terug
Bovenaan