Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 37 23,3%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 67 42,1%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 35 22,0%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 25 15,7%

• Totaal aantal stemmers
    159
Misschien waren we tijdens de groepsfase toch wat te negatief over de Duivels.

Egypte had vandaag zomaar in de kwartfinale kunnen staan. Ik ga ze nu ook niet groter maken dan ze zijn, maar ze hebben het Argentinië toch ook bijzonder moeilijk gemaakt. Begin tegen Egypte trouwens met de opstelling van gisteren, en we winnen die match ook.

We hebben verschillende landen die op papier sterker zijn dan ons hun tanden zien stuk bijten tegen tegenstanders die op papier zeker niet sterker zijn dan Iran. Waarbij we ook niet mogen vergeten dat we die match ook nog eens een half uur met 10 gespeeld hebben, ik blijf er bij dat we zonder die rode kaart wel nog gescoord zouden hebben. Ook hier te behoudend gestart door Garcia.

Senegal was eigenlijk drie kwartier veruit onze slechtste match van het toernooi, waarbij Garcia zich nog erger mispakte qua startopstelling dan tegen Egypte (en Iran). Ik vind het nog altijd alle voetballogica tarten dat we die match uiteindelijk gewonnen hebben, maar daar toonden we ongelofelijke veerkracht.

De VS was een zwakkere ploeg dan Senegal, maar wel in een goeie flow en met serieus thuisvoordeel, en die maakten we dan uiteindelijk vrij simpel af.

Intussen moeten we overigens enkel Frankrijk en Argentinië met 1 goaltje meer boven ons dulden qua aantal doelpunten. Qua doelpogingen liggen we ruim voor op eerste achtervolger Spanje. xG staan we 5'des. Qua meters gelopen staan we autoritair op kop, natuurlijk ook dankzij de verlengingen tegen Senegal, maar fysiek zit deze ploeg echt heel erg goed. Tielemans voorlopig overigens de speler met het meeste aantal meters dit WK. Mechele 5de.

Misschien waren we tijdens de groepsfase toch wat te negatief over de Duivels.

Egypte had vandaag zomaar in de kwartfinale kunnen staan. Ik ga ze nu ook niet groter maken dan ze zijn, maar ze hebben het Argentinië toch ook bijzonder moeilijk gemaakt. Begin tegen Egypte trouwens met de opstelling van gisteren, en we winnen die match ook.

We hebben verschillende landen die op papier sterker zijn dan ons hun tanden zien stuk bijten tegen tegenstanders die op papier zeker niet sterker zijn dan Iran. Waarbij we ook niet mogen vergeten dat we die match ook nog eens een half uur met 10 gespeeld hebben, ik blijf er bij dat we zonder die rode kaart wel nog gescoord zouden hebben. Ook hier te behoudend gestart door Garcia.

Senegal was eigenlijk drie kwartier veruit onze slechtste match van het toernooi, waarbij Garcia zich nog erger mispakte qua startopstelling dan tegen Egypte (en Iran). Ik vind het nog altijd alle voetballogica tarten dat we die match uiteindelijk gewonnen hebben, maar daar toonden we ongelofelijke veerkracht.

De VS was een zwakkere ploeg dan Senegal, maar wel in een goeie flow en met serieus thuisvoordeel, en die maakten we dan uiteindelijk vrij simpel af.

Intussen moeten we overigens enkel Frankrijk en Argentinië met 1 goaltje meer boven ons dulden qua aantal doelpunten. Qua doelpogingen liggen we ruim voor op eerste achtervolger Spanje. xG staan we 5'des. Qua meters gelopen staan we autoritair op kop, natuurlijk ook dankzij de verlengingen tegen Senegal, maar fysiek zit deze ploeg echt heel erg goed. Tielemans voorlopig overigens de speler met het meeste aantal meters dit WK. Mechele 5de.
Thielemans zijn uithouding is echt niet normaal. Die kerel was overal op het veld. En heeft dan ook nog eens 2 kanonschoten in de benen.

Geen idee wat er hier al allemaal juist gespeculeerd is naar de wedstrijd van vrijdag tegen Spanje toe, maar als wij de positieve lijn doortrekken dan zijn we echt niet kansloos. Meer zelfs, wij hebben wel echt wapens om dit Spanje pijn te doen.

Ze hebben misschien nog geen tegendoelpunt geslikt, maar laten we dat nu ook niet overschatte. Zeer zwakke groep, daarna een Oostenrijk dat aanvallend niets wist aan te vangen met de ruimte en dan gisteren Portugal waar Martinez volledig in zijn broek schijtte in de tweede helft.
Buiten Duitsland is er in heel de knock-out fase nog geen enkele verrassing geweest. Ik zie gewoon Frankrijk - Spanje en Engeland - Argentinië in de halve finales staan.

Enkele weken geleden op een trouwfeest gehoord van een reclame-dude dat die tegenwoordig is ingehuurd door de voetbalbond en dus op hun kosten al die reizen kan en mag doen.
Omdat hij al te zien was op vele andere sport events, een van de weinige ‘zaakvoerders’ die daar allemaal tijd voor heeft. Ik las iets over gerant bij Delhaize? Mijn gebuur is gerant bij Carrefour en werkt 6,5 dagen op 7 inclusief iedere brugdag / verlofdag 😏

Voor alle duidelijkheid, ik zou net hetzelfde doen. Geld en vrijheid moet gecombineerd worden met reizen en sport 😎

100%. Wat ik toen ook al aangaf. En nu vind ik dan weer dat we te positief zijn na de match tegen USA. :unsure:
Tgaat hier nogal in extremen.
Spanje is voor mij wel een logisch eindstation. Ze zijn niet spectaculair, maar qua organisatie staan die zo, zo sterk. Keeperdiscussie daar is tot dusver eigenlijk irrelevant geweest, hun tegenstanders kwamen gewoon niet aan kansen toe. En van zodra ze versnellen, kunnen ze het tempo echt verschroeiend hoog leggen. Gelukkig is vooraan enkel Oyarzabal echt in vorm, maar tegen onze defensie hoef je niet top te zijn.

In de flow dat we nu zitten, maken we echt wel kans. Bovendien zal Rudi terug wel iets uit zijn vierkleurenstylo toveren.
Het geeft mij alleszins wel meer vertrouwen dan onder Bobby. Bij hem wist je, als plan A niet lukt, dan is het game over want er is geen plan B.

Terug
Bovenaan