Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Twas te peinzen dat hij ging vallen, als er een 19 in zit (geboortejaar) is er echt veel kans, velen die een deel van een geboortejaar spelen, denk ik dan

Toch een 3,90 winst hier :(

't Is de moment (bijna), de Lotto is bijna EV+. Voor elke ingezette euro krijg je er nu 0.96 terug, als de pot niet valt volgende keer 1 euro investeren is net niets meer dan 1 euro terug. In de veronderstelling dat je de enige winnaar bent in de hoogste rang. Kies strategisch...

't Is de moment (bijna), de Lotto is bijna EV+. Voor elke ingezette euro krijg je er nu 0.96 terug, als de pot niet valt volgende keer 1 euro investeren is net niets meer dan 1 euro terug. In de veronderstelling dat je de enige winnaar bent in de hoogste rang. Kies strategisch...

Merci voor de tip!

Ingezet voor een 50 eur,
Als ik nu niet win weet ik het niet zenne

Ik snap ergens wat je wil bedoelen, maar begrijp de uitleg niet echt, wat is EV+?

Ik snap ergens wat je wil bedoelen, maar begrijp de uitleg niet echt, wat is EV+?

een positieve expected value. De verwachte waarde die je terug krijgt op je investering.
De kans is 1 op 8 miljoen ongeveer en de hoofdprijs is 6.5 miljoen, in combinatie met de andere prijzen maakt dat, dat je voor elke euro die je er in steekt bijna een euro terug krijgt momenteel.

Trouwens de lotto is naar mijn mening altijd "life EV+", als in die 10 euro per week of w/e gaat uw leven niet veranderen, maar eens dik winnen wel

Ik had er al een tientje tegen gesmeten, dus de kans is groot dat als ik nu veel (bij nog) inzet ik altijd veel terugverdien? Is toch altijd verondersteld dat je iets wint volgens deze uitleg, wat niet altijd het geval is dus...

Ik had er al een tientje tegen gesmeten, dus de kans is groot dat als ik nu veel (bij nog) inzet ik altijd veel terugverdien? Is toch altijd verondersteld dat je iets wint volgens deze uitleg, wat niet altijd het geval is dus...

De kans is niet groot dat je gaat winnen nee, het bedrag dat je kan winnen is gewoon groot genoeg waardoor je op lange termijn eigenlijk niet zou kunnen verliezen.

Maar dat zou er dan van uit gaan dat je 10 miljoen keer mee speelt met de lotto, dan zou je op het einde van de rit in theorie 9,6 miljoen over hebben in deze huidige situatie.

Dat wil niet zeggen dat je nu vandaag opeens meer kans hebt om te winnen, dus je mag je geld bij houden :)

Zie het als een coinflip, gooien met een munt, kop of munt die kans is exact 50%
Dus we zetten beide 1 euro in en als we 100 keer gooien gaan we in theorie mathematisch beide nog onze euro hebben.
Maar het kan ook zijn dat je 3 keer na elkaar verliest bijvoorbeeld :)

Als ik dan zou zeggen tegen jou van kop of munt jij zet 1 euro in en als je wint geef ik jou 2 euro, dan moet je dat eigenlijk zoveel als mogelijk doen, maar ook niet je huis er voor verkopen want je kan perfect verliezen ook :p

Goed nieuws! Op 08/02/2025 won je € 64,00 met Lotto/Joker+! We schreven het bedrag over op je speelrekening op ‘nationale-loterij.be’.

75€ ingestoken.

Dusja de theorie blijkt te kloppen :rofl:

Ik ben geen lotto addict trouwens haha, ik speel gewoon 3-4 keer per jaar als er een grote pot is voor een 50 a 100 euro.

Had 2 multi's van 8 cijfers ingevuld en wa jokers.

Terug
Bovenaan