Wat zou je willen of anders doen bij je bouw.

Hier heb ik het al mamimum 27 graden gezien(momenteel 25(benieuwd voor morgen)
Is het niet beter om eerst te werken via sunscreens alvorens direct het grove geschut boven te halen(lees: airco?)
Als het met sunscreens 3 graden verschil zou maken, is dat al een wereld van verschil.
Keuken/woonkamer(volledige ramen) gericht op zuidwest.
Tenzij je echt supergrote ramen op het zuidwesten hebt zou ik meteen voor airco gaan. Zal qua prijs niet eens zo veel verschillen zijn.
 
Tenzij je echt supergrote ramen op het zuidwesten hebt zou ik meteen voor airco gaan. Zal qua prijs niet eens zo veel verschillen zijn.
Een belangrijk voordeel van screens die ik hier nog niet heb gehoord is toch echt wel het beperken van de stralingswarmte. Ja een airco kan de temperatuur van de ruimte laten dalen, maar het neemt de stralingswarmte niet weg. En ik kan u zeggen een raam waar de zon vol op zit daar zit je niet voor u plezier naast hoor.

De aankoop van screens was onze beste beslissing in onze bouw. Zonder konden wij niet eten in onze keuken als de zon fel scheen door de stralingswarmte.
 
Ik spreek ook uit ervaring. Wij hebben een woonkamer van 6,5 op 6,5 met een raam van 5 m op het zuidwesten. Daar zitten screens op maar dat maakt het wel donker om te zitten. Houdt inderdaad wel goed de warmte buiten maar uiteindelijk was het hier gisteren ook 25 graden binnen omdat de ruimte zo klein is.
 
Terug
Bovenaan