Wat voor toilet heb jij thuis?

Wat voor toilet heb jij thuis?

  • Toiletpot vlakspoel

    Stemmen: 0 0,0%
  • Toiletpot diepspoel

    Stemmen: 31 32,0%
  • Urinoir

    Stemmen: 0 0,0%
  • Hangtoilet

    Stemmen: 73 75,3%
  • Bidet

    Stemmen: 2 2,1%
  • Douche toilet

    Stemmen: 3 3,1%
  • Duoblok

    Stemmen: 6 6,2%
  • Seniorentoilet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    97

Green Mamba

Well-known member
We weten allemaal dat het toilet een belangrijk onderdeel is van ons dagelijks leven. Maar niet alle toiletten zijn hetzelfde. Sommigen zweven boven de grond, anderen staan stevig op de vloer. Sommigen hebben een vlakke bodem, anderen een diepe kuil. Sommigen spatten alle kanten op, anderen houden het droog. Voor de mannen op BG geldt één regel: als we thuis zijn, gaan we zitten en niet staan. Maar hoe ziet jouw toilet eruit?

Je hebt de volgende opties:

  • Toiletpot vlakspoel: een toilet waarbij de ontlasting op een plateau valt voordat het wordt weggespoeld. Dit kan handig zijn voor medische doeleinden, maar kan ook meer geur veroorzaken.
vlakspoel-80x80.png

  • Toiletpot diepspoel: een toilet waarbij de ontlasting direct in het water valt. Dit kan minder geur veroorzaken, maar ook meer spatten.
diepspoel-80x80.png

  • Urinoir: een toilet dat alleen bedoeld is voor het plassen. Het kan aan de muur worden bevestigd of op de vloer staan. Het gebruikt minder water dan een gewoon toilet.
  • Hangtoilet: een toilet dat aan de muur wordt bevestigd en geen voet heeft. Het geeft een ruimtelijk effect en maakt het schoonmaken makkelijker. Het heeft wel een inbouwreservoir en een bedieningspaneel nodig.
  • Bidet: een toilet dat gebruikt wordt om de intieme delen te reinigen met water. Het kan naast het gewone toilet staan of erin geïntegreerd zijn.
  • Douche toilet: een toilet dat een douchefunctie heeft om de anus te reinigen met water. Het kan ook andere functies hebben, zoals verwarming, droging en geurafzuiging.
  • Duoblok: een toilet dat bestaat uit een toiletpot en een reservoir die aan elkaar vast zitten. Het is makkelijk te installeren, maar neemt meer ruimte in dan een hangtoilet.
  • Seniorentoilet: een toilet dat hoger is dan een normaal toilet. Het is bedoeld voor mensen die moeite hebben met opstaan of gaan zitten. Het kan ook extra steunen of handgrepen hebben.

Omdat we wel eens meer dan een toilet in huis hebben, kun je voor meerdere gaan.

Ik ben benieuwd naar je keuze. Deel een foto van het gezellige hoekje waar je je even kunt terugtrekken. Het maakt niet uit of het groot of klein is, als je er maar lekker kunt zitten.
 
Wij hebben deze:

bfwc1102do-4_lifestyle_1000.jpg


Het is een staand toilet, maar geen idee of dit een duoblok is? Het reservoir zit ingebouwd in de kast net zoals bij een hangtoilet.
 
Diepspoel hangtoilet.

In Iran zijn zo'n toiletten bedoeld voor oudere mensen die niet meer door hun knieën kunnen gaan, want die hebben daar allemaal hurktoiletten. Als je dat niet gewoon bent en je moet een nummer twee draaien is dat wel een avontuur, zeker omdat je dan nog eens een slang moet gebruiken en moet uitdokteren hoe je je prestatie moet doorspoelen. Op een bepaald moment heb ik de slang gebruikt om mijn prachtig-walmende gebroed kapot te spuiten en zo door te spoelen. :unsure:
 
Dit wordt een leuk topic om tijdens de middagpauze met het boterhammekes eten door te nemen. Diepspoel toiletpot hier.
 
Allen zonder bidet of bum gun zijn barbaren!

Als er een vogel (of ander wezen) op uw arm kakt ben je dan tevreden met het enkel af te vegen met een stukske papier?
Dacht het niet! Uiteraard moet daar water aan te pas komen.
(& Vochtige / baby wipes zijn een no go voor de natuur imo)

Hier 2 gewone toiletten geplaatst zonder bril, stopcontact voorzien en dan ge-upgrade met met bidet deksels van https://novabidet.com/
Goeie mid range optie, al droom ik van een prachtig geïntegreerde TOTO neorest, maar 10 - 20k is toch wat gortig.... one day :biglaugh:
 
Als er een vogel (of ander wezen) op uw arm kakt ben je dan tevreden met het enkel af te vegen met een stukske papier?
Dacht het niet! Uiteraard moet daar water aan te pas komen.
Maar mijn anus dient enkel voor de ontlasting, ik zie die nooit en zit helemaal verstopt aan de achterkant van mijn lichaam in een onderbroek.
In tegenstelling tot mijn arm.
Dus ik vind dat niet echt een goed vergelijk.
 
Maar mijn anus dient enkel voor de ontlasting, ik zie die nooit en zit helemaal verstopt aan de achterkant van mijn lichaam in een onderbroek.
In tegenstelling tot mijn arm.
Dus ik vind dat niet echt een goed vergelijk.
Dus gij wast u / houd u netjes alleen op plaatsen waar mensen het zien :oink:? Mijn punt is dat uw anus nog altijd vuil is al veeg je er 100x over met een papiertje.
 
Dus gij wast u / houd u netjes alleen op plaatsen waar mensen het zien :oink:? Mijn punt is dat uw anus nog altijd vuil is al veeg je er 100x over met een papiertje.
Na een toiletbezoek was ik juist mijn handen. De rest is voor als ik douche.
Ik wil maar aangeven dat je arm vergelijken met je anus een beetje een scheve vergelijking is.
 
Na een toiletbezoek was ik juist mijn handen. De rest is voor als ik douche.
Ik wil maar aangeven dat je arm vergelijken met je anus een beetje een scheve vergelijking is.
Dus als uw arm in een trui zit (je ziet hem niet) dan is er geen probleem en zou je tevreden zijn met enkel een papiertje?
Ik vind dat net een heel rare sprong
 
Heb een staand toilet met ingebouwde vermaler .(alléé her er zo 2 staan eentje beneden en eentje boven )
Gewoon uw gevoeg doen knopje duwen of bij die vanboven effe uwe vinger op een vlakje leggen , vult zich met water en dan slaagt het motortje van de pomp aan en die zuigt alles weg door een pijpje van 50 mm .;)
 
Telt een douche als urinoir? Indien niet zijn er hier 3 hangtoiletten. 1 beneden, 1 op 1e verdiep en 1 in de garage naast de douchecel in de garage.

Verder 2 volwaardige badkamers met potentiele urinoirs (douches)...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan