Wat op babylijst zetten?

Wij hebben 2 luieremmers en nu mijn vriendin opnieuw zwanger is, komt er waarschijnlijk nog een 3de emmer bij zodat er op elke verdieping 1 staat. Belangrijk is dat je een groot model neemt waar een gewone vuilniszak in kan, want bij die modellen waar de luier in een zakje gewikkeld wordt via een draaibeweging, ben je verplicht om hun dure vuilniszakken te kopen wegens het unieke formaat. Staar je dus niet zomaar blind op de aankoopprijs van de emmer zelf. De sasfunctie om geurtjes te blokkeren vinden wij toch een meerwaarde t.o.v. een gewone vuilnisbak.

Qua babyfoon hebben wij een Philips Avent SCD921/26; vermoedelijk 1 van de betere en meest functionele van de markt. Ik zie wel dat deze serieus duurder is geworden: 350 euro vandaag tegenover 230 euro vorig jaar toen wij hem kochten. De app op de smartphone is ook heel goed, zeker vergeleken met die van Luvion die maar 1,4 sterren van de 5 krijgt in de Play Store. Mijn zus had een Luvion voor het eerste kind, en heeft ons dan gevolgd en de Philips Avent gekocht voor het tweede kind, omdat ze zag dat deze veel beter werkt. Als IT'er zou ik bij het volgende kind wel zelf iets voorzien, genre Ubiquiti netwerkcamera, maar dat is uiteraard niet echt een optie voor niet-technische mensen.
Dat is de babyfoon die wij inderdaad ook op het oog hebben. Hadden jullie ook niet recent gebouwd? Heb je goede verbinding? Onze nieuwbouw is een bunker, op bepaalde plaatsen vrij slechte wifiverbinding, heb de papa (ook een IT’er) alvast de opdracht gegeven te zorgen voor een verbeterd wifi-netwerk tegen de komst van de baby 😒. Hebben in elke kamer utp-poorten.

Proficiat met de zwangerschap ;).

De enige grote investeringen die we hier eigenlijk gedaan hebben waren:

Kinderkamer (maar die gebruiken ze nu nog steeds; we gaan enkel het babybed eens moeten vervangen door een hoogslaper en een kast bij moeten zetten eens ze op aparte kamers willen slapen).
Kinderwagen (waar ze beiden in gezeten hebben; dat ding is nu nog prima verkoopbaar)
Kinderstoeltjes (hebben ze beide in gezeten en zijn intussen ook verkocht).
Bijslaper voor de eerste maanden die op zelfde hoogte als/aansluitend aan ons bed stond, zodat nachtelijke voedingen heel vlot gingen.

En verder veel verbruikstuff als rompertjes, tertadoeken etc.

Flessenvoeding hebben ze geen van beiden ooit gewild (tenzij afgekolfde melk), een tut evenmin, dus alles dat daarbij hoort hadden we niet nodig. Stoomreiniging van de flesjes was gewoon zo'n plastic ding dat in de microgolf kon. En verder doet onze eigen mixer/blender hetzelfde als die babycook doet, dus ook dat hadden we niet.

Enkel teveel babyspeelgoed; daar weten we nu nog steeds geen blijf mee :-D

• Een goede babystoel voor in de auto. Liefst één die je kan draaien zodat je niet je rug telkens breekt bij het vastklikken van je baby.
--> geef subtiele hints naar de toekomstige oma's en opa'som die voor de geboorte te kopen. Zodat je die al in je auto hebt wanneer je naar het ziekenhuis rijdt :)
  • Een stokke stoel (die typische) die met je baby kan 'meegroeien'
  • een badje met poten was voor die eerste maanden wel handig. Opnieuw om je rug niet te belasten.
  • zet er winterkleren voor een baby v 6 maand al op. Anders koopt iedereen zomeroutfitjes van 0-3m en mag je direct geld uitgeven dit najaar.

wreed fan van onze babybreeza (oid?) papmaker. fles met nen druk op de knop (als ge per sé warme fles wilt geven zoals mijn vrouw me verplicht)

Voor de rest hadden wij gene lijst.. links en rechts wat gerief gekregen als in een park en een bed en een wipperke, en al de rest 2e hands bijgekocht met het geld van de pamperrekening.
Kleren.. nieuw komt alleen van de oma, al de rest van vinted en na een maand staan die er terug op (tenzij ze rode biet hebben gegeten, da's voor weg te smijten)
Simpelste model van babyfoon ; geen angelcare, duren emmer met zoeen draaisysteem word hier nooit gebruikt, goedkope emmer met een deksel is top. 2e handse kwaliteitsbuggy.

Wat we belangrijk vonden: maxicosi's, de lichtstmogelijke (ik draag er 2 tegelijk en dat tikt aan) en je weet nooit wat er mee gebeurd is dus ie zijn nieuw.
Aero matrasjes voor als ze op hun buik belanden.

De laatste weken bezig over eetstoelen.. gepalaverd over de Stokemeegroeistoelen en alle anderen, en tzal welicht Ikeastoel+voetsteuntje worden.

Ge kunt der echt te gek mee gaan doen.. ze spelen even graag met de verpakking als met het speelgoed.

Keep it simple.

Dat is de babyfoon die wij inderdaad ook op het oog hebben. Hadden jullie ook niet recent gebouwd? Heb je goede verbinding? Onze nieuwbouw is een bunker, op bepaalde plaatsen vrij slechte wifiverbinding, heb de papa (ook een IT’er) alvast de opdracht gegeven te zorgen voor een verbeterd wifi-netwerk tegen de komst van de baby 😒. Hebben in elke kamer utp-poorten.

Proficiat met de zwangerschap ;).
Klopt, de eerste baby was er vlak nadat we verhuisd waren. 🤯

Bij het plannen van de netwerkbekabeling heb ik op elke verdieping centraal een netwerkkabel uit het plafond laten komen om een access point op te monteren. Wij hebben dus voldoende WiFi dekking, maar 1 access point (antenne) op het gelijkvloers is in een nieuwbouw niet voldoende om de hogere verdiepingen van signaal te voorzien. Het belangrijkste is dat de babycamera zelf goede ontvangst heeft.

Bij de Avent monitor heb je eigenlijk 2 verbindingsmethoden in de instellingen: "Direct" of "Direct + WiFi". "Direct" is een soort van verborgen WiFi netwerk dat de camera zelf opstart, waar enkel de meegeleverde monitor een verbinding mee kan maken. Van zodra dat signaal echter verloederd is omdat de monitor bijvoorbeeld 2 verdiepingen verder staat zoals bij ons, kies je in de instellingen best voor "Direct + WiFi". Dan kan de monitor terugvallen op je eigen WiFi thuisnetwerk dat je op Avent hebt ingesteld, in de veronderstelling dat dit WiFi thuisnetwerk uiteraard betere dekking heeft dan wat de camera zelf uitzendt.

En dan nu wat techneut uitleg: wat mij stoort aan het "Direct" systeem is dat je hier niks aan kan instellen. De camera start een WiFi netwerk op in de verouderde 2.4Ghz band, waarbij je de naam (SSID), wachtwoord, of kanaal niet kan instellen. Het wachtwoord kom je zelfs nooit te weten! Erger nog, de camera op je WiFi thuisnetwerk aansluiten is ook enkel mogelijk in de 2.4Ghz band, en niet in de 5Ghz band. Het strafste van al is dat de camera zijn privé SSID uitzendt op hetzelfde kanaalnummer als je eigen dichtstbijzijnde access point. Zelfs als je slim denkt te zijn, en je eigen WiFi kanaal gaat wijzigen, dan zal de camera zijn kanaal voor het verborgen WiFi netwerk daarmee gelijkzetten, wat helemaal indruist tegen WiFi best practices, want dan storen die eigenlijk elkaar. 😡

Een alternatief is dat je kan overwegen om enkel de camera te kopen zonder de monitor. Dan kan je enkel van de smartphone app gebruik maken. Zeker als je nog een oude smartphone of tablet hebt liggen die je enkel voor die taak kan inzetten op de salontafel is dit het overwegen waard. Maar verder is het wel een fijn systeem, zeker ook de ingebouwde slaapliedjes hebben al meerdere avonden gered bij ons.

Als vader van 4 kan ik vooral aanraden een gamecomputer/ noice cancelling hoofdtelefoon /....

Oftewel iets waar je in huis tot rust kan komen als uw monstertje eindelijk slaapt.

En een grote auto, dat helpt echt. Uitstapjes zijn een halve volksverhuis (zelfs met 1 kind). Een auto genre multivan met een verlengt koffer is een zaligheid.

Als vader van 4 kan ik vooral aanraden een gamecomputer/ noice cancelling hoofdtelefoon /....

Oftewel iets waar je in huis tot rust kan komen als uw monstertje eindelijk slaapt.

En een grote auto, dat helpt echt. Uitstapjes zijn een halve volksverhuis (zelfs met 1 kind). Een auto genre multivan met een verlengt koffer is een zaligheid.
multivan op de babylijst zetten :laugh:

Ik vond kraamzorg maar niks, en ik ben waarschijnlijk de enige die echt wel teveel tetradoeken had. :laugh:
Nee hoor, ik had er ook veel te veel.

Ik zou zelf ook altijd aanraden om zo goed als alles tweedehands te kopen.
Pamper vuilbak en babyfoon nooit gehad en nooit gemist. Babyfoon simpelste model, geen problemen mee gehad.

Park, cosleeper, lakentjes, pampers, verschoonmatras, kleertjes, tutje, doekje, een plan en benodigdheden voor eten (indien borstvoeding, niet te veel flesjes voorzien [als je pas later overschakelt kunnen ze al eens kieskeuriger zijn van type], kolfapparaat al hoeft dat ook niet per se direct, in extremis kunt ge dat huren, indien kunstvoeding best wel genoeg flesjes voorzien :v). Maxicosi (of iets dergelijk om te vervoeren in de auto), buggy, jersey draagdoek, wipper, badje of bademmer...
Ik denk dat we dan al wel rond zijn voor wat ge écht nodig hebt die eerste weken (babyfoon gaat ge dan ook nog niet bezigen want baby moet altijd in de buurt zijn)

Nog een belangrijke voor de voorbereiding, de baby apotheek. Dit wil je sowieso in huis hebben op elk moment:
- neusspray
- luchtverstuiver
- infacol / bactiol / protectis voor de krampjes
- kaliptus
- fysiologisch serum
- thermometer
- dafalgan / paracetamol siroop/zetpil

Tetradoeken gebruik ik enkel voor op het verzorgingskussen te leggen, da kan je snel in de was zwieren. Verzorgingskussen het goedkoopste nemen, of daar nu een leuke tekening op staat of niet, je legt daar meestal toch een doek of hoes over. En voor de rest die grote eens als een extra dekentje/lakentje onderweg. Nooit voor eventueel 'teruggeven' want daarvoor waren die veel te dun. Een grote bavet alleen kon dat oplsosen. Ik ben dan ook snel extra bavetten gaan kopen,want die gingen er bij elke melkvoeding dus goed door.
Het verzorgingskussen lag/ligt hier eigenlijk gewoon op onze tafel in de living, ik wou niet nog een extra meubelstuk. Kan natuurlijk enkel als je die tafel weinig tot niet volledig gebruikt :)
Vergeet ook geen slaapzakken. Das zo handig ipv laken + deken.

Wij verwachten hier eind augustus begin september ons eerste kindje.

Vorige week een keer naar de dreambaby gegaan om eens een idee te krijgen van de geboortelijst, maar dat is zo overweldigend, die hoeveelheid dingen dat je naar moet / kan kijken.

Zijn er tips op dingen die we zeker niet mogen vergeten, en dingen die eerder verspilling van geld zijn?

Dat zal er nogal van afhangen aan wie je het vraagt. Maar als je alles neemt die Dreambaby voorstelt zal je allesinds niets tekort hebben

Vorige week een keer naar de dreambaby gegaan om eens een idee te krijgen van de geboortelijst, maar dat is zo overweldigend, die hoeveelheid dingen dat je naar moet / kan kijken.

Zijn er tips op dingen die we zeker niet mogen vergeten, en dingen die eerder verspilling van geld zijn?

Mijn ongevraagde mening: geld vragen en gewoon zoveel mogelijk lenen van vrienden en familie / uitleenprogramma's. Wij hebben bijna niks gekocht en nooit iets tekort gekomen. Er is al zoveel materiaal in omloop dat maar een half jaar gebruikt kan worden, zonde om alles aan te kopen.

wat nuttig is en wat niet hangt enorm af van ouders/kind. Voor ons: wij hebben een dure kinderwagen cadeau gekregen van de schoonouders, bijna nooit gebruikt (kindje geboren in de winter, voor korte wandelingen droeg ik haar gewoon en daarna draagzak). flessen steriliseren: nooit gedaan (gewoon vaatwas 70°C). luiertassen: pak gewoon een rugzak die je al hebt liggen.

Proficiat.

We hadden daar een slaapwekker opgezet. Maar dat hebt ge natuurlijk niet nodig in het begin 🤦‍♂️

Mijn ongevraagde mening: geld vragen en gewoon zoveel mogelijk lenen van vrienden en familie / uitleenprogramma's. Wij hebben bijna niks gekocht en nooit iets tekort gekomen. Er is al zoveel materiaal in omloop dat maar een half jaar gebruikt kan worden, zonde om alles aan te kopen.

wat nuttig is en wat niet hangt enorm af van ouders/kind. Voor ons: wij hebben een dure kinderwagen cadeau gekregen van de schoonouders, bijna nooit gebruikt (kindje geboren in de winter, voor korte wandelingen droeg ik haar gewoon en daarna draagzak). flessen steriliseren: nooit gedaan (gewoon vaatwas 70°C). luiertassen: pak gewoon een rugzak die je al hebt liggen.
Grappig, hier is het eerste dat ik altijd zou aanraden een deftige buggy met grote wielen 🤷‍♂️ onze dochter is nu bijna 3 en we hebben er nog altijd plezier van als we ver gaan stappen.

't hangt van iedereen persoonlijk af zeker?

Grappig, hier is het eerste dat ik altijd zou aanraden een deftige buggy met grote wielen 🤷‍♂️ onze dochter is nu bijna 3 en we hebben er nog altijd plezier van als we ver gaan stappen.

't hangt van iedereen persoonlijk af zeker?
Ik denk dat we daar al semi gekozen hebben om voor de Joolz Geo 3 te gaan, aangezien redelijk wat vrienden die aangeraden hadden. We zitten ook met een Husky in huis, dus denk dat we wel nogal wat gaan proberen wandelen.

Voor de rest al paar goeie tips hier - bedankt.

Ik denk dat we daar al semi gekozen hebben om voor de Joolz Geo 3 te gaan, aangezien redelijk wat vrienden die aangeraden hadden. We zitten ook met een Husky in huis, dus denk dat we wel nogal wat gaan proberen wandelen.

Joolz is zeker een goede keuze. Wij hebben de Day en nog geen seconde spijt gehad van die keuze, ondanks het prijskaartje. Het geld zeker waard.

Onze Joolz gaat hier ook al een jaar of 5 mee. Goeie buggy's maar niet super compact. Wij hebben nog een kleine plooibuggy die we in de bakfiets kunnen meesleuren. Niet super comfortabel en enkel voor korte afstanden ( en als ze kunnen rechtzitten uiteraard). Ik geef het maar mee want een Joolz meesleuren op weekend neemt veel koffer plaats in.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan