Nu ik erover nadenk klopt dat wel, de stadswacht, zwaantjes, regelmatig de politie en rijkswacht...Dat fluo vestjes voorbehouden waren aan mensen met een mentale beperking![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nu ik erover nadenk klopt dat wel, de stadswacht, zwaantjes, regelmatig de politie en rijkswacht...Dat fluo vestjes voorbehouden waren aan mensen met een mentale beperking![]()
je bedoelt Scoop?Toen ik 12 jaar was waren er nog vrij veel telefoonhokjes, waar je met munten kon betalen.
Echter had je ook bepaalde gratis nummers en één daarvan was zo de voorloper van Google waar je vragen kon stellen en die mensen zochten dan die informatie op. Vaak op die manier nog foptelefoontjes gepleegd op woensdagnamiddag.
P.S. Het nostalgische hieraan is zo die muffe geur van een telefoonkotje op een warme dag.
![]()

1212 was het dacht ik.Toen ik 12 jaar was waren er nog vrij veel telefoonhokjes, waar je met munten kon betalen.
Echter had je ook bepaalde gratis nummers en één daarvan was zo de voorloper van Google waar je vragen kon stellen en die mensen zochten dan die informatie op. Vaak op die manier nog foptelefoontjes gepleegd op woensdagnamiddag.
P.S. Het nostalgische hieraan is zo die muffe geur van een telefoonkotje op een warme dag.
![]()
Just, bij ons deden ze dat in het lager, maar wel van hoog naar laag. Dus hoe eerder uw naam, hoe beter.Ik zat in 2005 op een college en daar werden de percentages per leerling afgeroepen voor de hele school inclusief alle ouders. Die percentages werden afgeroepen van onder naar boven. Vrij genant dus.
Die nummer werkt volgens mij nog altijd hoor1212 was het dacht ik.
Dat is om iemand zijn telefoonnummer te zoeken.Bijna! “Wie scoot die vindt”Die nummer werkt volgens mij nog altijd hoorDat is om iemand zijn telefoonnummer te zoeken.
Mar je had ook effectief wat jij zegt een soort "google" maar dan met een operator, en ik dacht dat dat Scoop noemde, maar ik vind er eigenlijk niks van terug.

Dat was scoot dacht ik, nam ook altijd iemand op met "Hallo met scoot, wat kan ik voor u vinden!"Die nummer werkt volgens mij nog altijd hoorDat is om iemand zijn telefoonnummer te zoeken.
Mar je had ook effectief wat jij zegt een soort "google" maar dan met een operator, en ik dacht dat dat Scoop noemde, maar ik vind er eigenlijk niks van terug.

Je pakt er nu ook wel speciale voorbeelden uit. In NL waren er hele campagnes tegen vuurwerk, dus ik vermoed dat daar wel ongelukken mee gebeurden. Een vriend van mijn broer was enkele vingers kwijt door zo'n chemieset waar hij zelf nog wat huishoudzaken heeft bijgegooid. Het aantal rokers zakt denk ik, wat een goede zaak is.La question jambon : is het dan nu allemaal beter dan vroeger of slechter?
Ik heb nog al mijn vingers na het kopen van vuurwerk toen ik 12 was en daar onvoorzichtig mee om te springen. Ik heb nog al mijn tandjes , want heb de bordenwissers kunnen ontwijken. Ik eet nog steeds schelletjes, maar ik betaal er nu wel voor. Ik heb gerookt, hoewel het causaal verband met chocolasigaretten niet aangetoond kan worden. Ik heb indertijd ook naar 1212 gebeld (of de variant) en heb daar geen belspelletjes verslaving aan overgehouden. Mijn kneukels zijn prima hersteld zonder enig litteken van linialen of regels. Ik heb als kind & jongvolwassene ook nog liggen slapen op de achterbank , ik leef nog.
Need I go on ... ?

Rond Aarschot zijn er nog stammen waar dit een soort van levend wordt gehouden.Is BreEzAhH eigenlijk al een dode taal?
Oh ja! In de vakantie huurde mijn oma soms een VHS speler. Hoeveel keer ik niet The Mask en Predator gezien heb op VHS, ik kan het niet zeggen. En als mijn pa ons kwam halen, hem een uur bezig houden met de grappige scenes tonenBijna vergeten : videotheken! Hoeveel tijd wij vroeger niet gespendeerd hebben om de zoveelste Childs Play, Friday the XIIIth, enz te gaan bekijken. Uren snuisteren tussen de vele films en dan die met een paar maten bekijken ... Good times.

Toen ik 12 jaar was waren er nog vrij veel telefoonhokjes, waar je met munten kon betalen.
![]()

Ik was gewoon compleet naïef en daardoor onbevreesd die drankwinkel binnen gestapt.Nu je het zegt, in mijn lager ook denk ik. Al herinner ik mij nu niet of het van hoog naar laag of omgekeerd was.Just, bij ons deden ze dat in het lager, maar wel van hoog naar laag. Dus hoe eerder uw naam, hoe beter.
Ik weet nog dat het bij ons van hoog naar laag ging omdat de eerste 3 naar voren mochten achter een "prijs". Ze kregen dan een stempel op hun hand ofzoiets.Nu je het zegt, in mijn lager ook denk ik. Al herinner ik mij nu niet of het van hoog naar laag of omgekeerd was.
En al wie achter kwam was "meh" en de laatste werd uitgelachen door de leraar. De laatste was ook altijd dezelfde, die jongen kon letterlijk zijn eigen voornaam niet correct schrijven. Heeft ondertussen wel meer geld dan de rest van die klas, want heeft paar jaar terug de lotto gewonnen. 
En dan met papier enal opfretten, want dat was zondanig sompig dat je het er niet deftig meer afkreeg.papieren sigaretten roken..