Wat is jouw droomjob

contextbinder

Well-known member
Een luchtiger topic: wat is voor jou de ideale job en waarom, gemakkelijkheidshalve laten we verdiensten/nodige investeringen achterwege

Zelf zou ik graag (moderne) boer zijn:
  • Veel sociale contacten, gespreid over alle generaties, nationaliteiten, opleidingsniveau, ...
  • Verantwoordelijkheden
  • Gezonde mix tussen denken en uitvoeren
  • zowel technologie, ecologie, techniek, ...
  • constante evolutie waar je zelf actief bij betrokken bent
  • contact en voeling met de natuur

Beurs analist / aandelen research

Doe ik nu in principe al heel veel in mijn vrije tijd. Droom zou zijn om dat 'full-time' (in de praktijk misschien eerder 20-30u/week) voor eigen rekening te kunnen doen, maar daar is mijn portfolio toch nog niet groot genoeg voor. 😂 Dat beroepsmatig/commercieel gaan doen is ook een mogelijkheid en bekijk ik ook, al verdien ik momenteel ook goed met mijn huidige job (die ik echter heel wat minder graag doe).

Het valt me op dat er hier best veel zijn die een heel haalbare job kiezen
B&B uitbaten (oké, ge hebt een initieel kapitaal nodig)
Sociaal werker
Politieinspecteur

Dat zijn toch gewoon jobs die je kan gaan doen?
Concreet voorbeeld: bij de politie werken heeft bepaalde aspecten dat mij persoonlijk wel aantrekt, maar ze betalen gewoon te weinig 😁
Beurs analist / aandelen research

Doe ik nu in principe al heel veel in mijn vrije tijd. Droom zou zijn om dat 'full-time' (in de praktijk misschien eerder 20-30u/week) voor eigen rekening te kunnen doen, maar daar is mijn portfolio toch nog niet groot genoeg voor. 😂 Dat beroepsmatig/commercieel gaan doen is ook een mogelijkheid en bekijk ik ook, al verdien ik momenteel ook goed met mijn huidige job (die ik echter heel wat minder graag doe).
Herkenbaar! Al vraag ik me bij Equity Research al een tijdje af: (i) is er wel voldoende werkgelegenheid in die sector fysiek in België en (ii) is het in praktijk wel even interessant als het lijkt?
Ik kan me inbeelden dat je bij banken toch binnen een bepaald kader en/of met bepaalde agenda moet werken. Of je moet kijken naar fondsen die in beursgenoteerde aandelen investeren, zo bestaan er wel heel wat kleintjes.

Rechercheur bij de Federale Gerechtelijke Politie.
Zowel misdrijven tegen personen als de georganiseerde criminaliteit.
Ik heb een hekel tegen onrecht en ben dol op dat ene kleine detail vinden dat voor een doorbraak kan zorgen. Anderzijds, zou ik niet kunnen leven met de uitspraken van de Belgische justitie, waar we intussen wel bekend voor staan, reikend van de zaak Dutroux / X-dossiers tot het spijtige lot van Van Espen. Terug school lopen, daar heb ik allerminst zin in. En, om het staatsbelang te laten primeren :angry:, vechten tegen ongekende tegenwerkende krachten, die je ontzetten uit je functie, zou me doen grijpen naar een andere job.

Professioneel wielrenner.
Mocht ik vroeger door de wielermicrobe zijn gebeten én geboren zijn in de buurt van Ardense hellingen én talent hebben gehad, dan had ik wie weet op pro-continentaal niveau gereden en met wat meer chance en werkijver, op WT-niveau.
Praatjes slaan met medecoureurs; grappen en grollen met interviewers; met Contador op pad gaan op de Angliru; trainen op ellenlange bergen in solitude; mijn naam zien staan in het algemeen klassement; meestrijden op het WK 2018 :love:.
Mocht ik de tijd kunnen terugdraaien, zou ik wellicht een poging hebben ondernomen om er iets van te maken.

Mocht ik vroeger door de wielermicrobe zijn gebeten én geboren zijn in de buurt van Ardense hellingen én talent hebben gehad, dan had ik wie weet op pro-continentaal niveau gereden en met wat meer chance en werkijver, op WT-niveau.
Praatjes slaan met medecoureurs; grappen en grollen met interviewers; met Contador op pad gaan op de Angliru; trainen op ellenlange bergen in solitude; mijn naam zien staan in het algemeen klassement; meestrijden op het WK 2018 :love:.
Mocht ik de tijd kunnen terugdraaien, zou ik wellicht een poging hebben ondernomen om er iets van te maken.
Ik zou eerder een plaats in de wielerwereld willen als trainer of iets dergelijks.
Helaas een moeilijk wereldje om binnen te raken als je geen ervaring hebt.

Ik zou eerder een plaats in de wielerwereld willen als trainer of iets dergelijks.
Helaas een moeilijk wereldje om binnen te raken als je geen ervaring hebt.
Goh, is dat zo'n droomjob? Jan Verstraete heeft toch een hele tijd de manager van Sven Nys geweest, en die is toch onmiddelijk na zijn carriere als aannemer begonnen. En het is nu niet dat hij zo extreem luxueus ervan kon leven, volgens mij.
En dat was dan al 1 van de bekendere he...

Goh, is dat zo'n droomjob? Jan Verstraete heeft toch een hele tijd de manager van Sven Nys geweest, en die is toch onmiddelijk na zijn carriere als aannemer begonnen. En het is nu niet dat hij zo extreem luxueus ervan kon leven, volgens mij.
En dat was dan al 1 van de bekendere he...
Eerder een functie zoals sportdirecteur.
Die filmpjes van de ronde, in die auto volgen moet gewoon zo extreem spannend zijn.

Ga ten rade bij Ferrari, M. Geef er uw eigen draai aan door jongere renners te manipuleren; wacht een tijdje tot er eentje u noemt => media springt op je als aasgieren. In een klap beroemd en geroemd. Probeer je in te dekken als er dopingspeculaties komen in uw richting of neem het erbij en men maakt een docu over je tien jaar na datum. Zo heb je alleszins een mooie plaats verworven in de wielergeschiedenis :biglaugh:.

Ga ten rade bij Ferrari, M. Geef er uw eigen draai aan door jongere renners te manipuleren; wacht een tijdje tot er eentje u noemt => media springt op je als aasgieren. In een klap beroemd en geroemd. Probeer je in te dekken als er dopingspeculaties komen in uw richting of neem het erbij en men maakt een docu over je tien jaar na datum. Zo heb je alleszins een mooie plaats verworven in de wielergeschiedenis :biglaugh:.
Bedankt voor de tips :D

Sociaal werker
Politieinspecteur

Je kan veel jobs gaan doen. Maar ik denk dat veel van die switches gepaard gaan met inkomensverlies, en als iemand met een hoge huishuur of leninglast zit is dat zelden een optie.

Achteraf gezien is dat inderdaad allemaal een droomjob. Maar die gasten moeten vanaf hun 14 jaar bijna alles opgeven om zich op die sport te kunnen gooien anders bereik je nooit de top. Uitgaan, reisjes, zot doen, .... allemaal opofferingen die ze mogen maken.

Laatst bewerkt:
Buitenschrijnwerker ergens waar het veel mooi weer is. Tuinhuizen/terrasoverkappingen maken in het zonnetje, zalig :)
Dat is toch haalbaar als ing., ik werk toch ook als loodgieter?
Sociaal werker
Politieinspecteur

Ik merk vooral dat velen hun saai gouden kooi bureaujobje willen inruilen voor iets anders, maar geen euro willen inleveren. Politie is nog zo slecht niet betaald als je wat overuren doet en alvast een mooi pensioen.

Ik merk vooral dat velen hun saai gouden kooi bureaujobje willen inruilen voor iets anders, maar geen euro willen inleveren. Politie is nog zo slecht niet betaald als je wat overuren doet en alvast een mooi pensioen.
Tuinhuizen etc kan je zeker zelf leren zetten. Ramen lijkt me al moeilijker.

Nu, als ik naar het containerpark rij, en ik zie die mannen daar zitten denk ik ook vaak "als ge nu niet gestudeerd hebt, is dat toch zo'n slechte job nog niet". Idem voor een landbouwer die met de tractor met muziekske op de achtergrond het veld gaat bewerken. Maar bij mij is niet (persé) de verdienste een probleem, maar de eentonigheid. Dat zijn imo jobs die niet slecht zijn als je nu eenmaal in de situatie zit dat dat het "hoogst haalbare" is, maar ik zou mij na een half jaar enorm ergeren aan de eentonigheid.

Zit je bij de politie ook niet sowieso met nacht- en weekenddiensten? Moet je uiteraard willen doen, en ook dit vraagt aanpassingen en opofferingen.

Tuinhuizen etc kan je zeker zelf leren zetten. Ramen lijkt me al moeilijker.

Nu, als ik naar het containerpark rij, en ik zie die mannen daar zitten denk ik ook vaak "als ge nu niet gestudeerd hebt, is dat toch zo'n slechte job nog niet". Idem voor een landbouwer die met de tractor met muziekske op de achtergrond het veld gaat bewerken. Maar bij mij is niet (persé) de verdienste een probleem, maar de eentonigheid. Dat zijn imo jobs die niet slecht zijn als je nu eenmaal in de situatie zit dat dat het "hoogst haalbare" is, maar ik zou mij na een half jaar enorm ergeren aan de eentonigheid.

De containerparken hier worden uitgebaat door de intercommunale die ook de vuilophaling doet. De mannen die op het containerpark zijn er van de leeftijd 50+, dus ik denk dat je eerst wat jaren anciënniteit achter de vuilkar moet opdoen alvorens je kan 'promoveren' naar het containerpark.

Laatst bewerkt:
Zit je bij de politie ook niet sowieso met nacht- en weekenddiensten? Moet je uiteraard willen doen, en ook dit vraagt aanpassingen en opofferingen.
Ik heb bij de mensen die ik ken bij de politie toch het gevoel dat -op zijn minst tijdens het begin van de carrière- je bioritme kapot moet. Mijn vader heeft heel zijn leven bij de politie gewerkt, maar evengoed heel de tijd en daarna slaapproblemen gehad.

Ramen zou ik niet willen doen, inderdaad veel hetzelfde. Tuinhuizen/poorten/overkappingen is er wel nog wat variatie in, met de eisen die mensen tegenwoordig hebben moet je soms goed nadenken hoe je iets moet maken :)
Ja, ik vind dat super om eens te doen hier thuis. Elektriciteit, tuinhuis zetten, meubels maken, ...
Maar als job denk ik dat je het ook wel snel beu kan zijn. En inderdaad, zeker met het Belgische klimaat :D

Als kind (en nu nog een beetje) wilde ik altijd schrijnwerker/klusjesman worden. Met hout werken, het echt zelf iets maken waar je trots op kunt zijn leek mij altijd iets hebben. Echter is mij altijd aangeraden het hoogst mogelijke te proberen, je kan nog altijd 'afzakken'. We zullen zien, als mijn job zo saai blijft zal ik het mss overwegen via een opleiding. En eigenlijk nooit uit mijn eigen veel met hout gewerkt 😅

Aan de andere kant heb ik 2 recente hobbies welk mij ook wel zouden bekoren als full time job. Bierbrouwen en fotografie. Het is super als je een zelfgebrouwen biertje kunt drinken welke is geworden zoals je had bedoelde qua smaak. En helemaal als deze nog in goede aarde valt bij andere mensen. Helaas begint de markt wel oververzadigd te geraken, dus je moet al iets uniekers brouwen dat in de smaak valt en waar mensen terug naar vragen na hun eerste pintje.
Fotografie moet ik mijn weg nog in vinden wat mij het meeste ligt. Momenteel vooral stadsfotografie, maar daar valt moeilijker je geld mee te verdienen lijkt mij.

Terug
Bovenaan