Wat is jouw droomjob

contextbinder

Well-known member
Een luchtiger topic: wat is voor jou de ideale job en waarom, gemakkelijkheidshalve laten we verdiensten/nodige investeringen achterwege

Zelf zou ik graag (moderne) boer zijn:
  • Veel sociale contacten, gespreid over alle generaties, nationaliteiten, opleidingsniveau, ...
  • Verantwoordelijkheden
  • Gezonde mix tussen denken en uitvoeren
  • zowel technologie, ecologie, techniek, ...
  • constante evolutie waar je zelf actief bij betrokken bent
  • contact en voeling met de natuur

Als je dat bij de politie wil doen dan moet je naar de recherche. Maar dan moet je wel eerst enkele jaren dienst hebben voor je aan dat examen kan mee doen. Maar dat is dan idd meer fraude onderzoek.
Hoe zou dat dan gaan? Meedoen aan de permanente recrutering voor inspecteur, dat een paar jaar doen en dan intern solliciteren als er plaatsen zijn? Maar ik ga ervan uit dat je dan bv toch wel een economisch diploma moet hebben, anders wordt het moeilijk :p

Dat lijkt me ook wel leuk, werken bij een sociale of economische inspectie. Hetzelfde met controleurs die onaangekondigd binnenspringen om te kijken of de kleine zelfstandige zijn personeel niet zit te naaien, etc.
Die doen van tijd tot tijd grote rekruteringen (via Selor kan je dat volgen). Als ik voor zo'n overheidsdienst zou gaan werken zou ik het bij de BBI proberen, lijkt me nog interessant qua dossiers waar je dan aan moet werken.

Heeft er iemand zicht op de verloning van dergelijke functie bij de politie? Ik neem aan dat als je een ervaren financieel profiel wil voor dergelijke dossiers, dat je niet met 3k bruto kan afkomen.
Dat zijn door de band heen wel masterdiploma's dus dan is dat automatisch niveau commissaris? Of ben ik mis?

Hoe zou dat dan gaan? Meedoen aan de permanente recrutering voor inspecteur, dat een paar jaar doen en dan intern solliciteren als er plaatsen zijn? Maar ik ga ervan uit dat je dan bv toch wel een economisch diploma moet hebben, anders wordt het moeilijk :p
Idd eerst inspecteur zijn en na een aantal jaar kun je dan een opleiding bij volgen voor rechercheur. Geen economisch diploma nodig. Al die dingen zitten in de opleiding veronderstel ik. Of het zijn bijkomende opleidingen die je intern kan volgen.

Terug
Bovenaan