Wat is jouw droomjob

contextbinder

Well-known member
Een luchtiger topic: wat is voor jou de ideale job en waarom, gemakkelijkheidshalve laten we verdiensten/nodige investeringen achterwege

Zelf zou ik graag (moderne) boer zijn:
  • Veel sociale contacten, gespreid over alle generaties, nationaliteiten, opleidingsniveau, ...
  • Verantwoordelijkheden
  • Gezonde mix tussen denken en uitvoeren
  • zowel technologie, ecologie, techniek, ...
  • constante evolutie waar je zelf actief bij betrokken bent
  • contact en voeling met de natuur

Op dit moment in mijn leven stel ik me mijn droomjob voor ergens tussen de lokale bevolking. Liefst zou ik een soort delicatesse winkel (spaanse ham, goei spul etc) uitbaten, klapke doen met de mensen.
Maar voel me momenteel wat vastzitten in de ratrace en de ballen niet om uit de gouden kooi te ontsnappen/winkel op te richten.. Denk dat ik wel niet de enige ben? ;)

Ik zie me wel een boekenantiquariaat uitbaten en de hele dag tegen interessante mensen zeveren over boeken, maar mogelijk beeld ik het mij allemaal veel te romantisch in. :D Dus ik hou het op mijn vast contract met groepsverzekering en ci en là.

Aangezien ik nu voornamelijk binnen zit achter een bureau (wetenschappelijk onderzoek) heb ik al vaak gedacht dat iets zoals groendienst of tuinier best wel leuk zou zijn. Maar dat zou ik ook snel beu zijn. Misschien het beste van beide werelden: wetenschappelijke expedities als bioloog ofzo naar het regenwoud :)

Eigenlijk zou mijn huidige job zonder mindere aspecten (administratie) ook al ver komen.

Kamerverhuurder op airbnb. Elke week contact met andere mensen, je maakt altijd wat mee (soms positief/soms negatief) en het kan goed verdienen als je op goede locatie zit. Een uurtje per dag de was doen en voor de rest hele dag true crime series bekijken op tv of op Netflix. Oeps die job doe ik nu al :coolbrows:
Eigenaar van een boekenwinkel of antiekwinkel lijkt me ook wel tof. Of een koffiebar met heerlijke taart en broodjes uitbaten. Of eigenaar van een authentieke speelgoedwinkel (zo een die je tegenwoordig nergens nog vindt) met houten speelgoed enzo.

Politieinspecteur.
Verantwoordelijkheid, interventies doen, wat typwerk, omgaan met alle mogeliijke situaties. (en marginalen)
Maar om 5 uur nog steeds gewoon uw kepie aan den haak kunnen hangen en zonder zorgen 3 dagen verlof kunnen nemen als het uzelf uitkomt.

ook geen gedoe met offertes, contracten, omzet,winst. Gewoon uw job doen.

Laatst bewerkt:
Voor mij is de ideale job er eentje die elke 3 jaar er volledig anders uitziet.

Wat ik tot nu toe al gedaan heb (contracten waar ik na enkele dagen wegging of korte interims niet meegerekend):
- Boekhouder
- medewerker VRT (sporza)
- Docent informatica
- Sociale dienst hogeschool (Erasmus studenten begeleiden)
- Sociale dienst hogeschool ("gewoon" sociale dienst)
- Vormingsmedewerker werklozen (VDAB-achtige opleidingen)
- Vormingsmedewerker werkenden (korte modules)
- Dienst arbeidsrecht
- Sociale dienst vakbond
- Social media verantwoordelijke
- Business Analyst

Ik hoop ooit nog van business analyst naar een studiedienst op een kabinet of netwerkbeheerder in een middelgroot bedrijf ofzo te gaan. Om uiteindelijk te eindigen in de kinderopvang op een school :).

Langste job heb ik 7 jaar gedaan, grotendeels omdat het uurrooster ideaal combineerbaar met kinderen was.

Als zelfstandige een kinderboerderij / b&b uitbaten. Waarom? Ik hou van dieren, wil graag zelfstandige zijn (als in: een job die je echt van thuis doet) en de b&b erbij zorgt ervoor dat je inkomsten hebt en altijd blije mensen mag ontmoeten doe vakantie nemen. Maar zoiets opstarten kost bakken geld en een portie lef :rolleyes: Dus ik zit vast in de dagelijkse 9-5 ratrace, voordeel daarbij is wel dat het ook stopt om 5u, en uiteraard dat er elke maand een loon ligt waarmee je de rekeningen kan betalen.

Soort voetbal-analyst waar ik en uren en uren over voetbal kan discussiëren. Maar niet van dat breindood gedoe op een vtm.

Ben nu analyst in de BI, dus een BI opdracht in de voetbalwereld zal het dichtste zijn dat ik ooit kan komen waarschijnlijk.

Als 2de een tv winkel openen. Sociale job, hele dagen over tv’s praten en wat Audio misschien ook. En elk jaar voor de job naar CES gaan voor de nieuwtjes te zien 😝. Kennis van me heeft het gedurfd, speciaalzaak die ook domotica projecten doen. Heel succesvol nu na 3 jaar, stikjaloers ben ik.

Aangezien ik nu voornamelijk binnen zit achter een bureau (wetenschappelijk onderzoek) heb ik al vaak gedacht dat iets zoals groendienst of tuinier best wel leuk zou zijn. Maar dat zou ik ook snel beu zijn. Misschien het beste van beide werelden: wetenschappelijke expedities als bioloog ofzo naar het regenwoud :)

Eigenlijk zou mijn huidige job zonder mindere aspecten (administratie) ook al ver komen.
Jaa dat regenwoud is een ferme tuin als je dat gesnoeid moet krijgen! 😉

Misschien het beste van beide werelden: wetenschappelijke expedities als bioloog ofzo naar het regenwoud :)
Of als internationaal geroemde filmer van natuurdocumentaires. Dan mag je waarschijnlijk vaak mee met heel veel verschillende expedities.
Want ik zou het niet uitsluitend op regenwoud willen doen, maar op alles van de natuur.
Al lijkt me zoiets wel moeilijk te combineren met het gezinsleven. Dus misschien toch niet mijn droomjob :p

Het valt me op dat er hier best veel zijn die een heel haalbare job kiezen
B&B uitbaten (oké, ge hebt een initieel kapitaal nodig)
Sociaal werker
Politieinspecteur

Dat zijn toch gewoon jobs die je kan gaan doen?

Ik ben nu webdeveloper, maar ik ga bijstuderen voor personal coach (avondstudie waarschijnlijk want post graduaat gaat moeilijker zijn)..
Op lange termijn zou ik 4/5de (of 3/5, hangt ervan af of ik mijn bedrijfswagen kwijt ben) willen werken als developer en daarnaast personal coach voor meer sociaal contact.

Of als internationaal geroemde filmer van natuurdocumentaires. Dan mag je waarschijnlijk vaak mee met heel veel verschillende expedities.
Want ik zou het niet uitsluitend op regenwoud willen doen, maar op alles van de natuur.
Al lijkt me zoiets wel moeilijk te combineren met het gezinsleven. Dus misschien toch niet mijn droomjob :p
Ok, dan zal het als rentenier thuis in de hof werken moeten worden. :)

Terug
Bovenaan