Wat is jou netto (gezamenlijk) maandelijks inkomen ?

Wat is jou netto (gezamenlijk) maandelijks inkomen ?

  • 0-1000

    Stemmen: 1 0,7%
  • 1000-1500

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1500-2000

    Stemmen: 8 5,6%
  • 2000-2500

    Stemmen: 8 5,6%
  • 2500-3000

    Stemmen: 8 5,6%
  • 3000-3500

    Stemmen: 6 4,2%
  • 3500-4000

    Stemmen: 14 9,8%
  • 4000-4500

    Stemmen: 21 14,7%
  • 4500-5000

    Stemmen: 27 18,9%
  • 5000-6000

    Stemmen: 28 19,6%
  • 6000-7000

    Stemmen: 8 5,6%
  • 7000-8000

    Stemmen: 6 4,2%
  • 8000-9000

    Stemmen: 1 0,7%
  • 9000-10 000

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 000+

    Stemmen: 7 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    143
Heb ik nooit, maar dan ook echt nooit gezegd.

Zo'n digitale meter is de logica zelve. Ik ga ook niet naar het stort met het idee dat ik geld voor mijn afval krijg. Wat qua 'afval' waardevol is (metaal,...), verkoop ik, de rest ben ik blij dat ik gratis of heel goedkoop kan afgeven in een containerpark.

Zelfde principe is niet meer dan logisch als het over electriciteit gaat: overproductie tijdens piekmomenten (ochtend/avond) is nuttig en waardevol, anders ben ik er zeker bereid om voor te betalen.
Neem ik u GSC weg, zou je dan nog altijd dezelfde mening hebben?
Puur hypothetisch natuurlijk.
 
Neem ik u GSC weg, zou je dan nog altijd dezelfde mening hebben?
Puur hypothetisch natuurlijk.
Tuurlijk. Ik heb 20k geïnvesteerd in zonnepanelen (was toen nog veel duurder). Daarentegen heb ik zo'n 8800 euro belastingsvermindering, 600 euro subsidies van de gemeente, 20k gsc's en geen electriciteitsfactuur (behalve een drietal jaar zo'n 600 euro prosumententarief.).

Ik heb ondertussen alles al mooi terugverdiend.
 
Tuurlijk. Ik heb 20k geïnvesteerd in zonnepanelen (was toen nog veel duurder). Daarentegen heb ik zo'n 8800 euro belastingsvermindering, 600 euro subsidies van de gemeente, 20k gsc's en geen electriciteitsfactuur (behalve een drietal jaar zo'n 600 euro prosumententarief.).

Ik heb ondertussen alles al mooi terugverdiend.
Je beschrijft natuurlijk het probleem, maar goed daar kan jij niet aan doen dat is het systeem.

Maar laat ons van een scenario uitgaan waarbij je vorig jaar zonnepanelen had gelegd. Geen groene lening, geen GSC’s en premie. Zou je dan dezelfde mening hebben?
 
Je beschrijft natuurlijk het probleem, maar goed daar kan jij niet aan doen dat is het systeem.

Maar laat ons van een scenario uitgaan waarbij je vorig jaar zonnepanelen had gelegd. Geen groene lening, geen GSC’s en premie. Zou je dan dezelfde mening hebben?
Moeilijk met zekerheid te zeggen, maar ik wist vorig jaar dat die maatregel ivm terugdraaiende teller betwist werd, dus in dat geval denk ik van wel.

Er is, zelfs met terugdraaiende teller nog altijd een redelijk rendement.
 
Moeilijk met zekerheid te zeggen, maar ik wist vorig jaar dat die maatregel ivm terugdraaiende teller betwist werd, dus in dat geval denk ik van wel.

Er is, zelfs met terugdraaiende teller nog altijd een redelijk rendement.
Pas op, uw redenering klopt 100% en die volg ik ook volledig. Laat dat duidelijk zijn.

Maar ik ben zelf ook “gedupeerde” (nieuwbouw zonnepanelen in november 2020 geplaatst) en dan valt het toch allemaal net iets minder makkelijk te duiden. Je spreekt tegen je eigen portefeuille, en dat is toch niet zo leuk. Het rendement redelijk noemen zou ik nu niet zeggen, hangt af van te veel factoren. In ons scenario doen we er weinig winst aan, iets meer dan break-even draaien we. Ik zou mochten we niet verplichten zijn er geen nieuwe meer leggen nu.

Volledig off-topic wel maar bon :p
 
Terug
Bovenaan