Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Raiders of the Lost Ark 5
The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 1
Possession 1
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1

Andere films die ik best kon smaken:

Thief, Possession, Mad Max 2, Escape From New York, Evil Dead, Scanners, Excalibur, La Guerre Du Fue, Heavy Metal

Laatst bewerkt:
Raiders of the Lost Ark 6
The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 1
Possession 1
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1

The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 2
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1

Voor mij een heel moeilijke keuze. Raiders is een van de sleutelfilms uit mijn vroege jeugd, heel vaak gezien als jonge snaak. Maar daardoor neem ik die nu een beetje als te vanzelfsprekend ofzo? Daartegenover staat Possession, een film die ik niet zo lang geleden voor het eerst gezien heb en me serieus bij mijn pietje had. Die is nog dagenlang door mijn hoofd blijven spoken. Vandaag kies ik voor Posession, morgen had het anders kunnen zijn.

Ook een heel grote fan van Blow Out, een van de beste van De Palma.

De zweterigste film van dit jaar was zoals reeds eerder aangehaald Body Heat, een film die William Hurt bij het pietje had.
film-body-heat.gif

Zelfs nog geen vermeldingen voor Mad Max, what gives my dudes?
The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 2
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1

Ik heb precies niet heel veel gezien van 81. En wat ik gezien heb schreeuwt niet direct "iconische goede film". We zitten wel in peak-Lint-favo-directors-territory, maar nergens hun sterkste films.

Shout outs: History of the World: Part I (wat Brooks madness is altijd goed), Time Bandits (wat Gilliam madness is altijd goed), Evil Dead (wat Raimi madness is altijd goed), An American Werewolf in London (iedereen zeikt altijd maar over die special effects, maar dit is dus gewoon ook een steengoede film hé), The Beyond (wat Fulci madness is altijd goed, en deze is zwaar vergeten), Indy (geen uitleg nodig), Escape from New York (wat Carpenter madness is ALTIJD goed), Clash of the Titans (de laatse Harryhausen, pretty goddamn awesome), Scanners (wat Cronenberg madness is altijd goed, + exploding heads even better), Ms. 45 (een beetje een vergeten Ferrara gem imo, very cool, very stylish, very ripped off van andere films, really liked it), Knightriders (wat Romero madness is altijd goed ... ZELFS als de film niet echt veel madness heeft), Heavy Metal (niemand die deze film ziet zal ontkennen dat het friggin awesome is).

Ik zou zelf verwachten op Evil Dead of Escape te stemmen. Maar ED2 overklast 1 honderdmaal, en Escape vind ik meer iconisch en invloedrijk dan echt goed, zeker t.o.v. andere Carpenter klassiekers. Dan gaat het nog tussen Time Bandits, The Beyond, American Wherewolve, en gekke max. En dan heeft Miller zijn film toch het meeste staying power, invloed, charme, en fun.

Raiders of the Lost Ark 7
The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 2
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1

1981

Niet veel meer aan toe te voegen, mijn beste films zijn allemaal opgesomd geweest.

Raiders of the Lost Ark 8
The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 2
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1

The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 2
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1
Ragtime 1

In de hoop dat het anderen aanspoort om hem te zien.
Brad Dourif speelt erin mee, alsook een zeer mooie Elizabeth McGovern in haar prime, if that helps.

The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 2
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1
Ragtime 1

In de hoop dat het anderen aanspoort om hem te zien.
Brad Dourif speelt erin mee, alsook een zeer mooie Elizabeth McGovern in haar prime, if that helps.
Heel goeie film, was blijkbaar vergeten deze te loggen op Letterboxd. :(

The Evil Dead 2
Son of the White Mare 1
Das Boot 3
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1
Ragtime 1

Jaarlijkse rewatch voor mij. Een van de allerbeste oorlogsfilms ooit en ook nog is vanuit Duits standpunt.

Moeilijk jaar. Niet super veel gezien en de toppers die al vermeld zijn hangen hier ongeveer op dezelfde hoogte.. voor zover ik mij herinner. Indy al heel lang niet meer gezien, maar nooit echt super fan geweest.

Og Evil Dead > Evil Dead 2 btw. Humor van de 2 latere films is me altijd ontsnapt. Datzelfde geld voor Monthy Python btw. Tot grote spijt.

Enige animo hier om het vanaf het jaar van onze heer Star Wars 77, het terug te brengen naar een wekelijkse vote ipv dagelijks? Want vrees dat er vanaf dan wel redelijk wat volk zal afvallen. Al spreek ik mogelijk enkel voor mezelve. 70's algemeen gaat nog wel, maar toch enorm veel films nog niet gezien.

The Evil Dead 3
Son of the White Mare 1
Das Boot 3
Possession 2
La Guerre du Feu 1
My Dinner with Andre 1
Mad Max 2 1
Ragtime 1

Enige animo hier om het vanaf het jaar van onze heer Star Wars 77, het terug te brengen naar een wekelijkse vote ipv dagelijks? Want vrees dat er vanaf dan wel redelijk wat volk zal afvallen. Al spreek ik mogelijk enkel voor mezelve. 70's algemeen gaat nog wel, maar toch enorm veel films nog niet gezien.
Als we dat gaan doen zijn we nog meer dan een jaar bezig.
Het is volkomen normaal dat we stilletjes aan beginnen te komen aan de jaren waar er kans is dat we er geen enkele van gezien hebben, no shame in that.
Enfin, dat is mijn mening. Misschien dat anderen er anders over denken.

Langs de andere kant zou er dan wel meer tijd zijn om wat dieper te graven in het aanbod van dat jaar en misschien wat films extra in de verf en de bloemetjes te zetten. Ik ben terug aan het werk en vind het wel jammer dat ik nu geen tijd meer heb om bijvoorbeeld de beste shlock posters van het jaar te gaan opzoeken. :tongue:

We zouden het toch op zn minst even over Roar moeten hebben die wel eens de meest onverantwoorde productie aller tijden wordt genoemd omdat tijdens het draaien ervan meer dan 70 mensen verwond werden door ongetrainde wilde dieren die gewoon voor de camera geschoven werden. Zo brak lead Tippi Hedren haar enkel toen ze door een olifant werd opgepikt waarna deze door gangreen werd aangetast, cinematograaf Jan de Bont werd gescalpeerd door een leeuw, ...

Of Joel Schumacher's Incredible Shrinking Lily Tomlin :laugh:
A6Hgp9LS0TQiawk6sPefjg1mHbg.jpg

Of Ringo Starr's kortstondige carriere als lead in Caveman

7KpXklccDwk82jM4L5RMxcQGUHl.jpg

"A crew of interplanetary archaeologists is threatened when an alien creature impregnates one of their members, causing her to turn homicidal and murder them one by one." en dat was nog niet eens de zotste alien inseminatie van 1981 (looking at you Galaxy of Terror 😅)

and so much more. Nu ja another time and place I guess. Ik was al aan het peinzen om het art en wallpaper film topic terug wat leven in te blazen. Zouden we daar coole setfotos, posters en backgrounds kunnen delen. Weetjes en bizarre topics kunnen in principe opgenomen worden in @Koonut s versus thread wanneer we die terug op de rails krijgen. :fingerguns_r:

Ik ga natuurlijk mijn tijd niet verschijten aan zo'n film, dus de leuke momenten opgezocht van de beesten met de mensen.
De leeuw die de koelkast probeerde te openen met een mens erin en de barrel roll:rofl:.

Ms. 45 zeker de moeite, een van de goeie Ferrara's!
De Trailer deed me wat denken aan een mix van Death Wish en I Spit on your grave.
Exploitatiefilm is mijn ding zo niet, maar her en der kan ik de betere films in het genre wel smaken.

Idem met Hostel en Saw etc, mèh mijn ding niet ... The Texas Chainsaw Massacre, I Spit on your Grave. The Hills Have Eyes bvb dan weer wel.
Ach juist 80s, de 70s komen nog :)

Inseminoid LOL, Alien van den aldi, maar campy fun
Xtro was er ook zo ene.

@Lint @DaFreak hebben wel hun best gedaan de soms wat meer obscure en cult like 80s films aan te halen. Daar zitten ook best goede of gewoonweg fun films tussen.

Veel Troma 80s films vind ik wel hilarisch

Toxic Avenger
Tromas War
Waitress
When Nature Calls
Class of Nuke em High

Laatst bewerkt:
Ik wil toch liever de dagelijkse stemming laten doorgaan. Niets houdt jullie tegen om iets te organiseren rond een bepaald decennium id. Toekomst, bv. Elk maand een decennium bespreken, of eens een film vd week organiseren hier, nog veel opties over 😀

Maar voor deze competitie gaan we dus gewoon verder like it is. Waar het stopt weet ik nog niet

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan