Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jammer, want morgen staat KOC nog niet eens op het bord!

Ik zou gewoon stemmen hoor, het is niet dat je de uitslag radicaal verandert. Maar wel leuk dat je het zeker vermeldt.Niet zoveel films die ik mij kan herinneren van 1983. Paar zaken die ik herken in IMDB zijn het vermelden niet waard. The Right Stuff is dan misschien wel nog het beste wat ik herken en zag. Al is het misschien een te bombastische America First / is the Greatest film. En duurt echt ook wel te lang... Toch kan hij een geweldige sfeer neerzetten en heeft hij oprecht sterke momenten en scenes...
Maar doordat ik maar beperkt films gezien heb uit dat jaar (of mij toch maar enkele kan herinneren).
Laat ik het stemmen maar even voor wat het is. Wou The Right Stuff gewoon toch even vermelden![]()
?Gelukkig doorstond de film de tand des tijds, getuige de erkenningen in de jaren negentig en later.“After returning from a screening of E.T. the Extra-Terrestrial, the audience's silence at a trailer of The Thing caused Foster to remark, "We're dead".
Kzou niet weten hoeveel keer ik deze ondertussen al gezien heb maar heb ooit het plezier gehad deze te mogen ervaren op groot scherm met live symfonisch orkest en dat is tot vandaag de beste cinema belevenis die ik heb meegemaakt.2. Koyaanisqatsi
Dit meesterwerk van Godfrey Reggio is voor mij de enige film die iet of wat in dezelfde richting gaat als 2001 alhoewel de meesten deze eerder zouden omschrijven als een documentaire dan een sci-fi film. Het is zowiezo een moeilijke opgave om een genre op Koya te plakken aangezien hij, nog meer dan 2001, gewoon aspecten van je eigen psyche reflecteert. Je haalt eruit wat je erin steekt. Een vriend van me vindt dit een film met een duidelijke ecologisch boodschap, voor een andere gaat het over de vergankelijkheid van het bestaan met verandering als enige constante en ik zie 2001; de evolutie van intelligentie die meer en meer macht krijgt over haar omgeving en de onuitputtelijke creativiteit waarmee ze zelfs de grootste problemen klein krijgt. De beelden zelf zijn zonder meer geest verruimend maar het is de combinatie met de score van Philip Glass die het geheel naar een hoger niveau tilt. Nog nooit heb ik muziek en film zo perfect bij elkaar weten passen als bij Koya. Om de ontwikkeling van de maatschappij te kunnen volgen moet de film regelmatig een versnelling hoger schakelen om bij te blijven en ook de muziek volgt die constante opbouw... Uiteindelijk zorgt dit voor een climax om u tegen te zeggen.

Ah, je hebt gelijk.Ik zou gewoon stemmen hoor, het is niet dat je de uitslag radicaal verandert. Maar wel leuk dat je het zeker vermeldt.
Ik denk dat voor velen.. het aantal films dat ze zullen gezien hebben uit de jaren die nu zullen volgen wat naar beneden zal gaan jammer genoeg. Klassieke films is iets waar ik echt aan gewerkt heb de laatste jaren, maar het is zeker nog niet waar het moet zijn en ik moet nog meer zien, maar als ik een film heb ik waar van onder de indruk ben zal ik daar wel op stemmen. Anders gaan er niet zo veel zijn die zullen moeten stemmen in bepaalde jaren die nog zullen volgen.
Ik ben niet speciaal fan, maar ik ben wel akkoord met het tis meer een "film" dan een docu sentiment, bijgevolg dat die zeker op de lijst kan. Maar niet zeker wat de rest, of @DwightSchrute zegt.Nu goed we hadden gezegd geen documentaires dus zal er niet op stemmen maar voor mij leunt deze eigenlijk dichter aan bij een film als The Tree of Life dan een typische docu
Final cut gezien. Maar technisch gezien is dat ook 2007. Vandaar het dilemmaOk ok ok, hold on hold on hold on(joe pesci imitatie, uhu).
Welke versie van Blade Runner heeft iedereen hier als eerst gezien? I mean, love The Thing. Maar wat is er hier aan de hand?![]()