Manman, wat een hartverscheurende keuze. Twee van mijn allerfavorietste films aller tijden werden gereleased in hetzelfde jaar!!!!!
Ik ben al een week aan het nadenken over deze keuze en vandaag moet ik kiezen. Ik zou in 1987 altijd voor Predator kiezen, tenzij hij het moet opnemen tegen een film die zo briljant is qua evenwicht in storytelling, humor, acteerprestaties en actiescenes (die zwaardvechtscene!!!!). Dit is, samen met Predator een van de films die ik het meest gezien heb in mijn leven. Toen ik 8 jaar was, hadden we deze film opgenomen op videocassette en mijn ouders hadden die meegegeven aan iemand om te overschrijven met een andere film. Ik heb zo hard geweend dat ze terstond die cassette gaan terughalen zijn. Toen al een speciaal plekje in mijn (kinder)hart…
Nog steeds is dit de film die ik doorheen mijn leven deel/gedeeld heb met iedereen die enige rol van betekenis gespeeld heeft voor mij.
Full Metal Jacket 2
The Princess Bride 2
Iedereen die vandaag op iets anders stemt heeft de zwaardvechtscene nooit gezien, de coolste, grappigste en tegelijkertijd meest epische vecht/actiescene aller tijden (I am not lefthanded!)