Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Inception 6
Scott Pilgrim Vs The World 1
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1

Ik twijfel heel fel tussen Copie Conforme en Meek's Cutoff, mijn twee absolute toppers van dit jaar. Puur op gevoel gekozen voor het meesterwerk van Kiarostami. Sorry Kelly. Ook Carlos van Olivier Assayas was een kanshebber maar telt die als film of als microserie van twee afleveringen...

Verder ook nog de moeite naast hetgeen al vermeld: Blue Valentine, Beginners, Four Lions.

Ik vind The Social Network ook beter dan Inception. Topscript van Sorkin (please laat die man niet meer regisseren), versterkt door meesterlijke regie van Fincher. Ik ben meestal geen fan van biografische films maar die omschrijving doet TSN beslist te kort. Eisenberg is ook awesome.

Inception is zo'n film waar ik de eerste keer onder de indruk van was maar de indruk neemt af hoe langer ik van die eerste kijkbeurt verwijderd ben. Still good though.

Als je het mij morgen had gevraagd had ik mijn stem misschien aan TSN gegeven. Both awesome. Inception heeft die legendarische score van Zimmer maar TSN had Reznor & Ross. :love2:

19 september trouwens de release van Nine Inch Nails hun Tron album! :woohoo:
Die sequel op The Social Network lijkt er trouwens effectief te gaan komen. En misschien goed nieuws voor @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Jeremy Allen White lijkt topkanshebber om de rol van Zuck op zich te nemen. Benieuwd of ze met een sequel dezelfde hoge toppen gaan kunnen scheren. Er is alvast materiaal voor handen genoeg om serieus mee te kunnen uitpakken.

Laatst bewerkt:
Inception 7
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1

Inception, wat een visueel spektakel! Ik heb met Nolan vaak hetzelfde als dat ik met Tarantino heb: gooi mij halverwege de film binnen en als de credits voorbij rollen betrap ik mezelf er op dat ik gewoonweg ben blijven kijken, volledig in de film gezogen.
Als ik de cinemazaal buitenwandelde nadat ik die film voor de eerste keer gezien had, was ik echt van mijn melk.

Als je het mij morgen had gevraagd had ik mijn stem misschien aan TSN gegeven. Both awesome. Inception heeft die legendarische score van Zimmer maar TSN had Reznor & Ross. :love2:

19 september trouwens de release van Nine Inch Nails hun Tron album! :woohoo:
Die sequel op The Social Network lijkt er trouwens effectief te gaan komen. En misschien goed nieuws voor @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Jeremy Allen White lijkt topkanshebber om de rol van Zuck op zich te nemen. Benieuwd of ze met een sequel dezelfde hoge toppen gaan kunnen scheren. Er is alvast materiaal voor handen genoeg om serieus mee te kunnen uitpakken.
Als het mensen helpt om hun accounts bij Meta af te sluiten ben ik wel fan.

Met alle respect, maar Inception is, ondanks zijn coole scenes en creatiee ideeën toch een serieus stuk overroepen film met al mijn typische Nolan ergernissen: extreem veel exposition, zwak geschreven vrouwelijke personages, lage emotionele band met hoofdpersonages
Was er erg van onder de indruk bij eerste kijkbeurt in de cinema, maar vanaf de eerste rewatch ging mijn score fel naar beneden

Het ziet er dus naar uit dat het meesterwerk The Social Network net als bij de oscars de duimen moet leggen voor een populairdere film
Ik ben toch ook verrast van het overgewicht van stemmen aan Inception. Ik had toch echt verwacht dat TSN zou winnen, wat imo de veel betere film is.

Ik ga hier gewoon stemmen op wat wrsch mijn favoriete Marvel is met fenomenale RDJ maar Kick-Ass of Inception had het evengoed kunnen halen

Inception 5
The Social Network 1
Iron Man 2 1
Toch ook wel een serieus hot take? Iron Man 2 wordt doorgaans niet echt gezien als een goede film, laat staan beste van het jaar. Wat vond jij er zo goed aan?

Ik ben toch ook verrast van het overgewicht van stemmen aan Inception. Ik had toch echt verwacht dat TSN zou winnen, wat imo de veel betere film is.
Maar dat is toch puur persoonlijk. Het is niet omdat het verhaal beter is of dat de film technisch beter in elkaar steekt dat die dan voor iemand de beste is. Inception is een prachtig stukje cinema en heel entertainend, verwonderd mij niks dat die gaat winnen!

Maar dat is toch puur persoonlijk. Het is niet omdat het verhaal beter is of dat de film technisch beter in elkaar steekt dat die dan voor iemand de beste is. Inception is een prachtig stukje cinema en heel entertainend, verwonderd mij niks dat die gaat winnen!
Ik snap uw punt niet echt? Natuurlijk is alles persoonlijk en subjectief, anders zou het maar een saai forum zijn. Net zoals mijn reactie persoonlijk is, waar ik persoonlijk dus verwacht had dat hier veel meer mensen op TSN zouden stemmen als op Inception. Net zoals uw reactie daarop, and so on...

Mijn eigen stem (Scott Pilgrim) is dan ook mijn eigen favo, zonder dat ik verwacht dat die zou winnen.

Inception 7
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1
Shutter island 1

En hot tub time machine is me ook wel bij gebleven uit dat jaar 🤭

Makkelijkste keuze ooit.

Inception 8
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1
Shutter island 1

Stel mij wel vragen bij Iron Man 2. Huh?

Met alle respect, maar Inception is, ondanks zijn coole scenes en creatiee ideeën toch een serieus stuk overroepen film met al mijn typische Nolan ergernissen: extreem veel exposition, zwak geschreven vrouwelijke personages, lage emotionele band met hoofdpersonages
Was er erg van onder de indruk bij eerste kijkbeurt in de cinema, maar vanaf de eerste rewatch ging mijn score fel naar beneden
Inception replies:
BWAAAAAAAAAAAAAAAA.
Als je Nolan wilt bekritiseren in een film over dromen in een droom die dromen dromen(wat een stoner pitch zeg) voor wat teveel expositie, dan zijt ge denk ik niet echt bewust van de gemiddelde aandachtsspanne van de toenmalig cinemabezoeker. En het is er niet op gebeterd.

Ook ik bezwijk wel voor de trippy popular vote. Al is die final act wel weeral een voorbeeld dat Nolan, echt geen praktische actie scenes(hand to hand, gunfights) kan filmen. Ik vloek elke keer zohard wanneer ze daar zo knullig in de sneeuw zitten. Huur. Een. Aparte. Actie-crew/reggiseur.

Inception 9
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1
Shutter island 1

Niet super veel gezien van 2010. Heel wat interessante titels tegengekomen om nog te verkennen. Nog even gepeisd op True Grit. Social Network en Black Swan beide zeer goed. Incendies nog maar net gezien, harde film. Shutter Island destijds ook in de cinema meegepikt en licht telleurgesteld, maar dat ligt aan mij, moet wel, 'sfuckin Scorsese.

Ik snap uw punt niet echt? Natuurlijk is alles persoonlijk en subjectief, anders zou het maar een saai forum zijn. Net zoals mijn reactie persoonlijk is, waar ik persoonlijk dus verwacht had dat hier veel meer mensen op TSN zouden stemmen als op Inception. Net zoals uw reactie daarop, and so on...
Ik had het gewoon op het punt dat je zei dat TSN de veel betere film is, vandaar dat ik zei dat dat toch puur persoonlijk is ;)

Hear hear. Kakafilm.

Inception is zo'n film waar ik de eerste keer onder de indruk van was maar de indruk neemt af hoe langer ik van die eerste kijkbeurt verwijderd ben. Still good though.
Bij mij is het zover gekomen dat ik die echt niet meer goed vind. Een jaar geleden nog eens herbekeken en vind hem ronduit irritant. Nice try, ambitieus verhaal maar het werkt echt niet voor mij. En de actiescènes zijn helemaal niet zo indrukwekkend imo. Nolan heeft echt veel, veel betere films gemaakt.

Mag je ipv stemmen op een film een punt aftrekken van een andere?

I kid, I kid…

Inception 7
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1
Mysteries of Lisbon 1

Mijn stem gaat uit naar het beste kostuumdrama this side of Barry Lyndon. Die had even goed naar Meek's Cutoff kunnen uitgaan, maar ik had al een paar keer op Kelly Reichardt gestemd dus schuldig voel ik me alvast niet. Verder ook nog heel grote fan van Toy Story 3, The Social Network, Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives, Scott Pilgrim vs. the World en Copie Conforme.

Ik had het gewoon op het punt dat je zei dat TSN de veel betere film is, vandaar dat ik zei dat dat toch puur persoonlijk is ;)
=> zie die "imo" ;).
Ik had toch echt verwacht dat TSN zou winnen, wat imo de veel betere film is.

Maar bon zelfs dan, het is een discussie forum. Niemand moet hier echt elke zin prefixen met "naar mijn mening" hoor. That's kind off implied :).

Inception 9
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1
Copie Conforme 1
Shutter island 1
Mysteries of Lisbon 1
Black Swan 1

Al is Perfect Blue nog beter. Maar voor 2010 wint Black Swan voor mij.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan