Zeer blij om The Raid en Hugo al direct als first picks te zien. Brengt mij minder schuldgevoel. Shame samen met zijn ost hier lang blijven hangen. Ongemakkelijke film maar essentieel voer van dat jaar. Killer Joe bekeken. Volledig vergeten. Herbekeken. En dan echt mezelf afvragen wtf ik die eerste keer had gegeten want hoe vergeet je zo'n trip. Ghost Protocol zet voor mij zowat de perfecte Mission Impossible neer. Sterke pacing en gewoon van setpiece naar setpiece met een niet te serieuze toon. Op het randje van cartoonesque is hoe ik het liefst mijn "self indulgent male powertripfantasy" films heb. Het profetische Contagion al vermeld geweest? Redelijk telleurgesteld met The Girl with the Dragon Tattoo.. Fincher gaat Zodiac niet meer overtreffen hé? Juist, Mank nog steeds niet gezien! Drive al redelijk wat opnieuw bekeken. Refn kan hier weinig verkeerd doen. Bridesmaids is nog steeds dikke fun. Thor één van de weinige Marvel franchises die ik ietwat kan apprecieëren, zie Ghost Protocol. Is Source Code eigenlijk demoeite? Nog nooit van gehoord. Horrible Bosses is een tikkeltje ondergewaardeerd imo. Verdiend toch zeker vermeld te worden. Tree of Life al bijna 10 jaar op Blu ray hier, prepped in de bovendste lade.. maar toch nog steeds niet aan toegekomen. Zelfde met Cabin in the Woods.. Misschien dit weekend.
Maar absolute favoriet van dat jaar, is toch wel Rango. Een bijna even grote ode aan film als het prachtige Hugo. Ik citeer nog altijd te pas en te onpas al hijgerig "circle o life" naar mijn vrouw toe wanneer er iets tragisch vermeld word. Die kampvuur scene breekt mij nog steeds.
The Raid: Redemption 1
Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1
Rango 1
Maar absolute favoriet van dat jaar, is toch wel Rango. Een bijna even grote ode aan film als het prachtige Hugo. Ik citeer nog altijd te pas en te onpas al hijgerig "circle o life" naar mijn vrouw toe wanneer er iets tragisch vermeld word. Die kampvuur scene breekt mij nog steeds.
The Raid: Redemption 1
Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1
Rango 1
. Staat nog altijd net na de eerste Scream in mijn ranking.