Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Zeer blij om The Raid en Hugo al direct als first picks te zien. Brengt mij minder schuldgevoel. Shame samen met zijn ost hier lang blijven hangen. Ongemakkelijke film maar essentieel voer van dat jaar. Killer Joe bekeken. Volledig vergeten. Herbekeken. En dan echt mezelf afvragen wtf ik die eerste keer had gegeten want hoe vergeet je zo'n trip. Ghost Protocol zet voor mij zowat de perfecte Mission Impossible neer. Sterke pacing en gewoon van setpiece naar setpiece met een niet te serieuze toon. Op het randje van cartoonesque is hoe ik het liefst mijn "self indulgent male powertripfantasy" films heb. Het profetische Contagion al vermeld geweest? Redelijk telleurgesteld met The Girl with the Dragon Tattoo.. Fincher gaat Zodiac niet meer overtreffen hé? Juist, Mank nog steeds niet gezien! Drive al redelijk wat opnieuw bekeken. Refn kan hier weinig verkeerd doen. Bridesmaids is nog steeds dikke fun. Thor één van de weinige Marvel franchises die ik ietwat kan apprecieëren, zie Ghost Protocol. Is Source Code eigenlijk demoeite? Nog nooit van gehoord. Horrible Bosses is een tikkeltje ondergewaardeerd imo. Verdiend toch zeker vermeld te worden. Tree of Life al bijna 10 jaar op Blu ray hier, prepped in de bovendste lade.. maar toch nog steeds niet aan toegekomen. Zelfde met Cabin in the Woods.. Misschien dit weekend.

Maar absolute favoriet van dat jaar, is toch wel Rango. Een bijna even grote ode aan film als het prachtige Hugo. Ik citeer nog altijd te pas en te onpas al hijgerig "circle o life" naar mijn vrouw toe wanneer er iets tragisch vermeld word. Die kampvuur scene breekt mij nog steeds.

The Raid: Redemption 1
Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1
Rango 1

Is Source Code eigenlijk demoeite? Nog nooit van gehoord. Horrible Bosses is een tikkeltje ondergewaardeerd imo. Verdiend toch zeker vermeld te worden. Tree of Life al bijna 10 jaar op Blu ray hier, prepped in de bovendste lade.. maar toch nog steeds niet aan toegekomen. Zelfde met Cabin in the Woods.. Misschien dit weekend.
Allemaal de moeite imo, maar TOL en CITW zijn toch wel een categorie beter dan de andere 2 imo. CITW is vooral enorm fun, en binnen de context nog best slim, staat zeer hoog in mijn achting.
Source Code is ook best wel ok. Zowie Joey Bowie levert best wel een deftig sci fi thrillerke af, met een leuke insteek, maar ook niet legendarisch top ofzo.
En Tree of Life is gewoon visueel indrukwekkend. Ik weet nog altijd niet wat ik juist gezien heb, maar visueel was dat 1 van de beste cinema ervaringen ooit.

Rango heb ik dan nog nooit gezien. Precies ook eens opleggen.

1E13E311-AC89-4E39-AA02-1645B03023BB.gif

fuckn finally!

Dacht echt dat Melancholia ging winnen en begon al schrik te krijgen dat ie niet eens genomineerd zou worden. Good job dus! :biglaugh:
Much love voor Melancholia en Al, maar om te verwachten dat die gaat winnen in een jaar met zoveel gelijkwaardige films lijkt me wat naïef.

Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 1
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1
Rango 1
Scream IV 1

A Separation was enorm sterk. Was curieus dat jaar, omdat Rundskop werd geklopt door deze film en een terechte Oscar.
Melancholia in de prime Von Trier-jaren
The Descendants met mss wel de laatste deftige Clooney-film.
De hype voor Scream IV was immens bij me. Verre van teleurgesteld en beste Emma :love:. Staat nog altijd net na de eerste Scream in mijn ranking.

Zeer blij om The Raid en Hugo al direct als first picks te zien.
The Raid is gewoon 1 van de beste martial arts films van de laatste decennia. De constante beweging van de ene intense actie scene naar de volgende, bijna non-stop.
Is Source Code eigenlijk de moeite? Nog nooit van gehoord.
Ik vind van wel. Het is een concept dat al meermaals gedaan geweest is maar desondanks is het toch een sterke sci-fi thriller.

Laatst bewerkt:
Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 2
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1
Rango 1
Scream IV 1

Much love voor Melancholia en Al, maar om te verwachten dat die gaat winnen in een jaar met zoveel gelijkwaardige films lijkt me wat naïef.
Uit de list genomineerden vind ik enkel Tree of Life "gelijkwaardig", aleja not really want die is god tier, maar vandaar dus. :tongue:
Drive had ik ook nog kans zien maken, de rest niet zo veel speciaals imo. Wel goeie films daar niet van maar niets dat in mijn top 10 van dat jaar zou staan. Take Shelter, Shame, Piel que Habito, Margin Call, Perfect Sense ... zijn allemaal titels die ik nog boven deze genomineerden zou plaatsen maar zelfs die wel nog een heel stuk achter Melancholia. Eerste ronde denkik dat mijn persoonlijke top zo verschilt van de nominaties.

The Tree of Life en Melancholia zijn ook de enige 2 films van 2011 die de laatste Greatest of All Time poll gehaald hebben van Sight and Sound dus moest die niet eens genomineerd zijn had ik dat toch echt wel een gemis gevonden.

Laatst bewerkt:
Leuk boek, leuk verfilmd

Hugo 2
The Tree of Life 3
A Separation 2
Crazy, stupid, love 2
Midnight in Paris 2
Intouchables 1
Melancholia 2
Drive 1
Rango 1
Scream IV 1
The Help 1

Uit de list genomineerden vind ik enkel Tree of Life "gelijkwaardig", aleja not really want die is god tier, maar vandaar dus. :tongue:
Drive had ik ook nog kans zien maken, de rest niet zo veel speciaals imo. Wel goeie films daar niet van maar niets dat in mijn top 10 van dat jaar zou staan. Take Shelter, Shame, Piel que Habito, Margin Call, Perfect Sense ... zijn allemaal titels die ik nog boven deze genomineerden zou plaatsen maar zelfs die wel nog een heel stuk achter Melancholia. Eerste ronde denkik dat mijn persoonlijke top zo verschilt van de nominaties.

The Tree of Life en Melancholia zijn ook de enige 2 films van 2011 die de laatste Greatest of All Time poll gehaald hebben van Sight and Sound dus moest die niet eens genomineerd zijn had ik dat toch echt wel een gemis gevonden.
Al degene die ik eerder opgesomd had waren voor mij (heel) goede films maar ik bepaal mijn keuze meestal op hoe ik mij bij een film voel. Ik kan enorm genieten van een film die mij een gevoel van spanning geeft, op de rand van de zetel zitten bij wijze van spreken. Bij drama's heb ik dat niet en alhoewel ik het heel goede films vind, zal ik ze zelden als mijn topper van een bepaal jaar kiezen.
Net zoals ik onlangs The Father gezien heb (en daarnet Sing Sing)...enorm van "genoten" en ongetwijfeld memorabel, maar niet entertainend in de letterlijke zin. Misschien een beetje te vergelijken zoals klassieke muziek en metal. Klassieke muziek is verfijnd en technisch "perfect" terwijl metal krachtig en energiek is.
Misschien daarom dat horror mijn favoriet genre is?

2010

Mijn persoonlijke toppers dat jaar waren Toy Story 3, How to Train Your Dragon, Shutter Island, Black Swan, Ip Man 2, The Book of Eli, The Other Guys, Despicable Me, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1, Insidious, Scott Pilgrim vs. the World, Tucker and Dale vs Evil, I Saw the Devil, Incendies en Winter's Bone.

Deze wou ik wel ook nog vernoemen : Kick-Ass, Machete, Predators, Alice in Wonderland, 127 Hours, Trolljegeren, Easy A, True Grit, The Social Network en Rubber.

Mijn favoriet, waarschijnlijk redelijk voorspelbaar 😋

Inception 1

Deze kleppers horen er toch ook wel bij imo: The Social Network, True Grit, The Kings Speech, The Fighter.
Er zijn er veel die van mij mogen winnen, maar ik ga voor degene die het hoogst in mijn persoonlijke lijst staat.

2010:
Inception 1
Scott Pilgrim Vs The World 1

Inception 2

Ik ga voor Inception. Alles aan die film klopt voor mij, met als hoogtepunt de muziek van Hans.

Shout-outs naar Monsters, Gareth Edwards zijn regiedebuut en Romaneks Never Let Me Go.

Niet zo'n sterk jaar imo. Voor mij gaat het tussen Inception, The Social Network en Shutter Island en dan ga ik finaal toch ook voor;

1000005143.jpg

Inception 3

Inception, Shutter Island , Social Network maar zeker ook niet het Koreaanse I Saw The Devil vergeten!
Toch gaat mijn stem hier naar

Inception 3
The Social Network 1

Top-3'ke voor dat jaar is Despicable Me, Shutter Island en...

Inception 4
The Social Network 1

Eervolle vermelding voor Frits & Freddy.

Voor mij waren het dat jaar The Social Network, The King's Speech, Incendies, Black Swan, Machete, Inception, Confessions, Armadillo, Iron Man 2, Kick-Ass, Inside Job, maar eigenlijk hoort Scott Pilgrim er ook bij besef ik nu.

Ik ga hier gewoon stemmen op wat wrsch mijn favoriete Marvel is met fenomenale RDJ maar Kick-Ass of Inception had het evengoed kunnen halen

Inception 5
The Social Network 1
Iron Man 2 1

Met alle respect, maar Inception is, ondanks zijn coole scenes en creatiee ideeën toch een serieus stuk overroepen film met al mijn typische Nolan ergernissen: extreem veel exposition, zwak geschreven vrouwelijke personages, lage emotionele band met hoofdpersonages
Was er erg van onder de indruk bij eerste kijkbeurt in de cinema, maar vanaf de eerste rewatch ging mijn score fel naar beneden

Het ziet er dus naar uit dat het meesterwerk The Social Network net als bij de oscars de duimen moet leggen voor een populairdere film

Inception 5
The Social Network 2
Iron Man 2 1
Incendies 1

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan